![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Guest
|
Zoals beloofd mijn bevindingen tot nu toe; Zoals verwacht functioneerd het zonder problemen na zo'n 4 weken vliegen. Ik heb alle vluchten gelogd en uitgelezen en geen storingen kunnen ontdekken. De code waarvan ik eerst niet wist wat het was is een melding van het terug kanaal dat zijn signaal even wat slechter zag en heeft niets te maken met het zendsignaal naar de ontvanger toe. Ik kreeg hier keurig antwoord op van Weatronic binnen twee dagen. Reikwijdte test op 1 Mw zonder problemen minimaal 120 passen weg. Geen hinder ondervonden van andere vliegers die tussen mij en het model stonden te vliegen. Tijdens het programeren is het zelfs geen probleem dat ik zender in de huiskamer aan de PC heb om de ontvanger te programeren en dan staat mijn model nog gewoon in de hobbykamer 15 meter verderop en twee muren verder! Dus hier geen problemen met slechte signalen als er wat tussen het model en de zender staat Programeren gaat ook zeer gemakkelijk en gaat direct naar de ontvanger toe via het zendsignaal, dus geen losse touwtjes om de ontvanger aan te sluiten nodig. Kan gewoon in het model blijven. Ik heb gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een curve op het gas in te programeren daar dat op mijn zender de Mpx 3030 nogal omslachtig is op het gaskanaal. Curve stond er in 3 minuten in en alles is mooi te zien wat je doet in het programma. Wel een aandachtspunt voor de failsafe instelling. Deze staat standaard af fabriek op 0% van het kanaal (middenstand dus). Dat moet je dus gelijk aanpassen daar b.v. je gas naar halfgas toe gaat wat denk ik niet is gewenst. Conclusie; Tot nu toe zeer tevreden en gebruiksvriendelijk. Was in 5 minuten gemonteerd in de zender. Werkelijk plug and play! Gr. Teus |
|
| | #32 (permalink) |
| Guest
|
Vond net een zeer interessante thread op RC universe over hoe de signalen van de zender/ontvanger te intrepeteren in Gigacontrol. Dit verduidelijkt een hoop veer velen denk ik, waaronder mij. Altijd prettig als iemand zich daar in vast bijt. Weatronic 2.4 diagnostic tool |
|
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2008
|
Hoi Teus Was hem ook al aan het volgen ...hier zullen veel vragen beantwoord worden. Eigenlijk zouden ze het Gigacontrol menu bij elk ander 2,4 Ghz systeem verplicht moeten bijleveren, al was het maar uit het oogpunt van veiligheid. Wat ik nog niet wist is dat de Redunante Framerate in PCM modus hoger is als die van PPM modus ..... In PCM there are 25 source frames, whereas in PPM there are 50 source frames. So the PPM mode will be more precise ( if you can feel the difference between a signal that is updated 50 times per second instead of 25 times ). However the PCM mode will be more robust since the PPM transmission will have 50 redundant frames, whereas the PCM one will have 75 redundant frames. The Weatronic link transmits 100 frames per second. Each frame consists of the orders coming from the transmitter and some data generated by the antenna module ( mostly link quality related ). The Tx systems send the flight orders at a rate taht is much slower than 100 per second. For example, the JR/Graupner PPM system works at 45 fps, and the PCM system at 25 fps. This rate can be seen in the "source frame" column of the NavView window. Every time the antenna module is ready to send a new frame to the Rx, it will look if the order has been updated by the Tx. If not, it will send the last order generated. So for the PPM UNI mode, the system will send two identical order/frames in a row, and 3 identical every 10 frames. In the PCM mode, the system will send 4 identical orders/frames in a row. As you can see, even is you loose half of the frames, you will not feel it on a PPM mode. You can afford to loose 3/4 of the frames on PCM mode before noticing it. Quite robust... Heb trouwens van Alwin de mededeling gekregen dat voor het einde van dit Jaar de nieuwe SMALL ontvangers leverbaar zullen zijn en wel een 4Kan en een smalle 8Kan voor in de F3B rompen. Gr Nico Laatst gewijzigd door nimbus; 15 oktober 2009 om 15:11 |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Guest
|
Interesant voor de Weatronic gebruikers. O.a. spraak toegevoegd voor de Vario en GPS module Lees hier het origineel Citaat:
| |
|
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
|
De laatse softwareversie 2.30 voor TX en RX geflasht, werkte uitstekend. Je bent wel verplicht om alle in gebruik zijnde ontvangers van deze sofwareversie te voorzien en opnieuw eenmalig te binden. De LinkVario, LinkVario Dual en de nieuwe kleine Smart 8 ontvanger (idiaal voor F3J/B modellen) staan in de wachtrij voor uitlevering medio augustus. |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Guest
|
Ik moet het nog doen, heb net vorige week mijn update kabel binnen voor de micro ontvangers. Heb zelf de Smart 8 met Gyro op mijn verlanglijstje staan Vraagje Arnout, Ben je na de update van de ontvanger je programering kwijt, of blijf deze er in staan? Zo ja, kan je dan een back-up terugzetten of moet je hem opnieuw inprogrameren? Gr. Teus |
|
| | #38 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
| Citaat:
Wat betreft de ontvanger-programering, dit heb ik in de "Wichtige Info" even nagekeken. Je moet een back-up maken van je ontvangerinstellingen en na de software-update deze terugplaatsen. Door de update naar 2.30 wordt de ontvanger terug in de "Werkseinstellungen" gezet. Zelf gebruik ik mijn ontvangers allemaal in deze standaard instelling en programmeer alleen in de MC4000 zender. Overigens ben je wel verplicht om deze software-update uit te voeren indien je de nieuwe Smart 8 ontvanger gaat gebruiken. Deze worden alleen in 2.30 geleverd en deze werkt niet met oudere software TX-versies. BTW, Je kan je bijna niet voorstellen hoe gelukkig ik met de keuze voor Weatronic ben, zeker nu de nieuwe Smart 8 RX en LinkVario op uitlevering staan. Mijn Schulze Skymelody Vario is al verkocht binnen mijn club aan een Futaba piloot, die volgens mij nog lang kan wachten op een totaal geintregreerd Telemetrie systeem in een TX-moduul. | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
zo eergisteren bij nico ook mijn weatronic spullen opgehaald. na een uitgebreidde uitleg van nico (alle functies en uitleg van de software) de spullen meegenomen en thuis in mijn kist ingebouwd. Ik heb er al flink mee zitten spelen en vooral alle mogelijkheden in de software moet ik eens verder onderzoeken. Ik heb nu alles weer werkend in de kist en de rest van de programmeer mogelijkheden ga ik eens rustig uitproberen. Binnenkort ook de gps module inbouwen (zou nog 3 weken duren) en dan eens zien hoe hoog, snel en ver weg we eigenlijk vliegen. Tot nu toe erg tevreden met de service van Nico (superwings) en nog geen spijt van mijn overschakeling van fasst naar weatronic...
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 oktober 2003 Locatie: Hilversum
|
Hallo Pieter! Ik heb de stap ruim 1 jaar geleden gemaakt.Geen enkel probleem gehad met wat voor kist dan ook.Je zult er geen spijt van krijgen.Succes ermee!!! Groet, Erik. |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
zal wel lukken denk ik....
| | |
| | #44 (permalink) |
|
ik zag het en de gps module gaat hard....
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2008
|
Tja ....sommige Nederlanders zullen nog even moeten wachten .....maar velen ook weer niet Mvg. www.superwings.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| weatronic, weatronic 2.4ghz |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |