![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Inmiddels een stuk of 12 kisten (en dat zijn niet de kleinste) vliegen op de WEA, via 2 stuks FC-28s. Ik zie volgend jaar wel of het WEA zenders worden. Ontvangers: Een grote 12-22 Diverse 8-10-12 versies En een Micro 10 met 3 gyros(nog in te vliegen). Een GPS. Een Linkvario dual (gaan we vanmiddag testen). Bij sommige kisten gebruik ik de ontvanger "rauw", alle programmeringen in de zender. Zodra het wat uitgebreid wordt, ga ik de Gigacontrol in. Dat vereist enige opbouw van handigheid. Het is flexibel, je kunt bvb een 10 kanaals ontvanger gebruiken als een 8 kanaals en de overige 2 als "elektronische Y-kabels", volledig programmeerbaar in de ontvanger. Ik hoef niks anders meer...... Niettemin, het is een snel groeiend bedrijf met grote ambities. Niet alles, zoals beloftes en documentatie loopt parallel met die ambities. De documentatie is inmiddels "goedgemaakt" met de Wiki, opgezet door gebruikers. Maar de support vind ik meer dan voldoende, ik zie me op deze manier niet met bvb Futaba communiceren. Goed, Futaba zet producten op de markt die beter en langer uitgetest zijn, maar dat maakt de ontwikkeling van nieuwe zaken traag. Bij WEA gaat het in sneltreinvaart, tja, en dan kom je als gebruiker wat meer in de "Beta tester" hoek. Niks nieuws, bvb in de computerwereld. Als die zouden zitten te wachten op uitgekristalliseerde productlijnen dan hadden we nóg met Atari's gespeeld. (Tja, jongeren snappen dit natuurlijk niet meer..... |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Dat Gigacontrol werkt inderdaad mooi. Het is gewoon een ontzettende doch overzichtelijke uitbreiding van je zender. Maarrûh, ik ga inderdaad nu ook maar eens gaan vliegen! Laat nog wel weten hoe het me bevallen is. Heb het nu eventjes in een EZ-glider gepropt ter test.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
maiden met de ASK 23 was een non event, paar klikjes met de HR trim, meer niet. Makkelijke kist om te vliegen, erg goedig. maaaarrrre, geen geluid uit de Linkvario, wél de piepjes bij het schakelen. Nu dus ff de boeken in. |
| | |
| | #79 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
Van belang is op welk kanaal je hem in Gigacontrol zet en hoe de blauwe stekker in het SCU contact van de ontvanger zit. Owh ja, apart koptelefoontje is cruciaal. Helaas was het hier niet zo'n thermische dag Maar dat spul werkt mooi Was het nu bij de LinkVario ook mogelijk om de gelogde GPS data uit te lezen en in Google Earth te laden?
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
als je gps data hebt wel open logfile (met gps data erin) dan store logfile opslaan als gps exchange format of kml file deze openen in google earth
__________________ www.rc-parachute.nl Laatst gewijzigd door pietervisser; 17 april 2011 om 22:00 |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Ik heb hem op kan 8 gezet (mijn zender heeft geen 9 kanalen...) en de blauwe zit goed. De piepjes van het schakelen hoor je wel, dus dat werkt goed. Ik heb Sennheiser 181 oortjes erbij gekocht, die werken prima op mijn sleepkist waar (GPS) hoogte in zit. Nee, de Linkvario geeft geen GPS positie. Anyhow, ik zal eens naar de logfile kijken of ik daar wel iets zie.... |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Het is me gelukt om een paar logs over te zetten naar Google Earth. Werkt mooi ![]() Zag inderdaad ook dat hij de laatste 3 vluchten geen GPS-data heeft gelogd.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #83 (permalink) | |
| Citaat:
Maar goed, het was verleden week messe dus ze zullen het nu extra druk hebben kan ik begrijpen. Morgen weer een dag.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #85 (permalink) | |
| Citaat:
Ghehehe, ik had ook een stekker omgekeerd gemonteerd. De plaatjes van de gebruiksaanwijzing komen nl. niet overeen met de polariteit van de componenten.
| | |
| | #86 (permalink) | |
|
Nou, het kost het nodige doorzettingsvermogen en een dosis oxazepam maar uiteindelijk toch nog contact gehad met Weatronic. De man die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg had mijn e-mail(s) al gelezen echter nog niet beantwoord. Ze hebben inderdaad de verkeerde verzonden. De juiste wordt vandaag of morgen verzonden en zodra deze binnen is mag ik de normale LinkVario terugsturen (hiermee nemen ze toch een risico van 200,- marktwaarde). Zoals Richard omschreef komt Weatronic ook op mij over en lijkt Weatronic nu echt op een bedrijf wat met 2 benen in 2 markten staat. Te veel handel om klein te blijven maar een te klein bedrijf om adequaat genoeg te kunnen reageren. Typische groeistuipen. En fin, alles sal reg komm. Ik verwacht dat we van Weatronic binnenkort en in de toekomst genoeg moois mogen verwachten als ze op de juiste trein stappen. Ik ben in ieder geval inhoudelijk positief over alle spullen welke ik van ze heb gekregen! Ach ja, een reikwijdtetest is ook dolle pret met Weatronic, dan moet je nog flink doorlopen binnen die 60 seconden om buiten bereik te raken. Ons veld was niet groter om het te halen maar wellicht zal het op een fiets wel lukken om binnen 60 seconden ver genoeg te geraken Dat was met 35MHz nog wel eens anders ![]() Citaat:
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS Laatst gewijzigd door _Dutchy_; 19 april 2011 om 16:19 | |
| | |
| | #87 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
| Citaat:
Rijkwijdte is ongekend, na 1,2 Km (Google Earth) met de fiets (uiteraard op normaal zendvermogen), model en zender op ca. 1,5 meter hoogte werkte het nog steeds, hierna de moed maar opgegeven omdat het Venlose zweefvliegveld "Groote Heide" ten einde was. (Ahum....Futaba hield het bij ca. 900 meter voor gezien, wat echter niet wil zeggen dat dit niet voldoende zou zijn bij normale vliegomstandigheden) | |
| | |
| | #88 (permalink) | |
|
Natuurlijk is de 2,4GHztrein al onderweg maar ik doelde meer op de keuze van soort trein, aantal en soorten wagons. Ik kan me ook indenken dat je op dit moment en de komende jaren in een bijna niche markt verkeert maar dat dit heel spoedig kan omkeren en dat je er dan wel voor moet zorgen dat je ook iets anders te doen hebt. Daarnaast zoals ik al aangaf dat ze het nu best druk hebben en dat hun bedrijfje wankelt op expanderen of klein en beheersbaar blijven. Maar enfin, ik wens ze het beste maar heb eigenlijk geen zin om in mijn vrije tijd bedrijven te gaan ontleden, ze gaan nu lekker daar en ben uiterst content met de spullen die ze maken. 1,2 km is toch niet eens zo ver op vol vermogen zonder obstakels? Als ik in Gigacontrol kijk naar de grootste afstand tussen mijzelf en model zat ik ergens tegen de 700 meter. En daarbij zat ik, even uit mijn hoofd, met zo'n 350-375 meter niet eens op zijn hoogst. Hoe moet ik anders de reikwijdte interpreteren? Ik ga er nog steeds vanuit dat >3000 mtr toch ook daadwerkelijk meer als 3000 meter is. Of heeft 2,4 GHz hinder van reflectie of absorbtie door die lage hoogte van 1,5 meter? Die 900 meter van Futaba stelt me dan een beetje teleur als ik weer die afstand in Gigacontrol erbij neem. Dan kan het best zijn dat je problemen kan gaan krijgen. Citaat:
| | |
| | #89 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
| Citaat:
Bij F3J (Karl Hinsch met WEA Holland Glide Deelen in de Flyoff) was de max met Google gemeten afstand vanaf doel ca. 1,7 Km op ca. 200 meter geschatte hoogte. Het model, een Pike Perfect, was werkelijk een stipje, even met de ogen knipperen en je bent hem kwijt. Laatst gewijzigd door Arnout Janssen; 19 april 2011 om 23:01 | |
| | |
| | #90 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Ehm een toestel zien op 1,7km ??dan mag het wel een goot ding geweest zijn . En om hem dan ook nog terug te vliegen ,das knap. Een ez vind je echt niet op een km afstand ,aalie is het gelukt me terug te praten. Maar vliegen op die afstand was mij niet gelukt .
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| weatronic, weatronic 2.4ghz |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |