Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 augustus 2009, 13:29   #1 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Standaard Weatronic 2,4 dual fhss

Heeft iemand net zoals ik al ervaring opgedaan met dit vrij recent geintroduceerde systeem?

Mvg. Erik.
Erik van Dijen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 15:03   #2 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Hoi Eric,

Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaring als gebruiker. Ik sta op het punt deze set te bestellen na lang wikken en wegen tussen ACT en deze.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 17:53   #3 (permalink)

Thumbs up Weatronic

Hoi Teus! Ik heb er nu 28 vluchten mee achter de rug.Niets op aan te merken.Zeer bepalend voor mijn keuze voor dit systeem: real-time telemetrie mbt temperatuur ontvanger;temperatuur in het zendmodul;waarschuwing bij bereiken limiet (in te stellen) bereik,belangrijk als er zich veranderingen voordoen in de cabine van het toestel,low-battery van ontvangervoeding en zendervoeding.Resolutie 4096 stappen.Ik draag een oortje en hoef dus niet meer op mijn display te kijken tijdens de vlucht,krijg te horen wat er mis is dmv tonen.(nog niet meegemaakt tot heden)
De praktijk bevestigd ook een aanzienlijk lager stroomgebruik bij mijn T14.
Ik heb de miniontvangers 10 en 12 kanalen getest in een zwever en ook bij benzine 20,62 en 140cc.
Mocht je nog meer info wensen dan hoor ik het wel!
groetjes, Erik.
Oud 23 augustus 2009, 18:12   #4 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Bedankt Erik

Nog een vraagje,

Heb je al ervaring m.b.t. het gebruik van GIGAcontrol voor het e.v.t. instellen van de Micro-ontvanger en uitlezen van de SD-kaart?

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 18:20   #5 (permalink)

Standaard

Ja,dit werkt ook naar behoren,mits de driver van het programma op de juiste manier wordt geinstalleerd.Eigenlijk heb je de zender-software niet meer nodig.Er is bv ook uit te lezen op welk tijdstip er onderbrekingen zijn geweest bij te terugmelding naar de zender.Ook bij de grote ontvangers met GPS is de gehele vlucht na te gaan etc.Ik hoorde van Herr.Mueller dat men ook werkt aan een miniontvanger met 2 gyro's.............................
Met wat voor apparatuur vlieg jij?

Gr. Erik.
Oud 23 augustus 2009, 21:18   #6 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Dijen Bekijk bericht
Met wat voor apparatuur vlieg jij?
MPX MC3030, en daar ben ik nog steeds spinnend tevreden over Hij doet alles en nog wel meer dan ik nodig heb.

Bedankt voor de info.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 22:46   #7 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Heb net de kogel door de spreekwoordelijke kerk geschoten

Bestelling is de deur uit (had vrijdag al een voorstel gekregen) voor een set met 2 micro 8 ontvangers.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 22:41   #8 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk bericht
Heb net de kogel door de spreekwoordelijke kerk geschoten

Bestelling is de deur uit (had vrijdag al een voorstel gekregen) voor een set met 2 micro 8 ontvangers.
Proficiat Teus, Weatronic is naar mijn mening de absolute top met equipment waar goed (en lang) over is nagedacht (patchantennes), zich in het verleden al ruimschoots heeft bewezen met apperatuur die niemand verder kon aanbieden.
Een betrouwbare en professionele firma dus met veel kennis van zaken die altijd een stap verder is dan de concurentie.

BTW, heb je rechtstreeks besteld of bij de Nederlandse importeur Nico Quint?

Laatst gewijzigd door thermiekbel; 24 augustus 2009 om 23:12
thermiekbel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 23:06   #9 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Rechtstreeks.

Leek mij de meest rechte weg. Wist ook niet dat er een nederlandse importeur is.
  Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 23:23   #10 (permalink)

Thumbs up

Een wel heel erg positief bericht over Weatronic op RC-Network:

Hallo an alle WEA's,

habe nun seid Ende Juli den Micro 8/10/12 an meiner MC 24 in Betrieb und bin begeistert von der GigaControl-Software.Nach einem Telefonat mit Herrn Müller sind kleine Unsicherheiten beseitigt. Wichtig war zu wissen welche Frames die Reichweite
anzeigt Rx-1 + 2.

Weil ich den Micro 12 in meinen Nimbus 4DM 9 m SP einbauen möchte, habe ich ihn erst in einem kleinen Elektosegler getestet und danach in einen Nimbus 2B mit 7,20 m SP eingebaut.

Dann sind wir 2 Wochen mit den Modellen im auf einem Modellflugplatz in Urlaub gewesen. Dort habe ich an dem wstech DataVario auch das GPS Modul angeschlossen.

Dann haben wir mit 2 Beobachtern und ich als Pilot, den Segler auf eine Höhe von ca.700 m in der Thermik gekurbelt und dann einen Entfernungsflug gemacht. Ich habe den Segler kurz vor der Wende teilweise nicht mehr sehen können und ich danke Andreas das er so gute Augen hat und mich beim Rückflug eingewiesen hat.

Das Ergebnis der GPS Daten kann in eine klm Datei umgewandelt werden und bei Google Earth als Flugroute sichtbar gemacht werden.

Wir konnten es beim Ansehen und beim Ausmessen kaum glauben,
die Entfernung vom Startplatz betrug ca.2124 m und das bei einer Höhe von ca.450-470 m.
Ich glaube das sollte für alle Großsegler reichen.

Die Frames Rx- 1 + 2 waren während der ganzen Zeit, immer im Bereich von 90-100 % der eine und zwischen 40-70 % der andere, das wechselt immer mal hin und her, je nachdem wie das Modell zur Antenne liegt.

Gruß Jürgen
Miniaturansicht angehängter GrafikenClick the image to open in full size.
Oud 30 augustus 2009, 14:27   #11 (permalink)

Ter info het nieuwe Weatronic gebruikers-handboek:

Download: http://www.weatronic.com/cms/index.p...d=29&Itemid=41

Click the image to open in full size.
Oud 30 augustus 2009, 14:44   #12 (permalink)

666yeti666's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Ja, ik heb me ook laten vertellen dat weatronic een zeer goed en betrouwbaar systeem is, misschien wel het beste wat momenteel te koop is. Wellicht nog beter dan Jeti (gebruik ik zelf). Wel begreep ik dat de modules flink aan de prijs zijn.
Ik vind de zendmodule geen gezicht en bovendien erg onpraktisch op een handzender .....

Click the image to open in full size.

Bas
Oud 31 augustus 2009, 11:35   #13 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 666yeti666 Bekijk bericht
Ja, ik heb me ook laten vertellen dat weatronic een zeer goed en betrouwbaar systeem is, misschien wel het beste wat momenteel te koop is. Wellicht nog beter dan Jeti (gebruik ik zelf). Wel begreep ik dat de modules flink aan de prijs zijn.
Ik vind de zendmodule geen gezicht en bovendien erg onpraktisch op een handzender .....
Weatronic heeft de lat inderdaad wel heel erg hoog gelegd voor alle 2,4 Ghz aanbieders. Er is tot op heden op de diverse forums geen enkele negatieve reaktie gemeld, heeft een formidabele rijkwijdte en is zeker met de grotere ontvangers (Gyro/GPS) zijn tijd ver vooruit (dit was ook reeds met de 35Mhz techniek het geval). Niet voor niets wordt met big scale-zwevers steeds vaker WEA-techniek ingezet. Dat sublieme kwaliteit een hogere prijs heeft moge ook duidelijk zijn.

Op een handzender is het zendmoduul inderdaad niet de meest praktische oplossing, maar een antenne zit in ieder geval niet in de weg.

YouTube video's:
http://www.youtube.com/watch?v=OtAJ2bdyXrE&autoplay=1
http://www.youtube.com/watch?v=CWLfqlm_tpQ&autoplay=1
http://www.youtube.com/watch?v=xmi7d4FebgM&autoplay=1
http://www.youtube.com/watch?v=ycibEo889YE&autoplay=1
http://www.youtube.com/watch?v=goUvIw9gR78&autoplay=1

Laatst gewijzigd door thermiekbel; 31 augustus 2009 om 14:26
Oud 31 augustus 2009, 18:02   #14 (permalink)

arno888's schermafbeelding

Leeftijd: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermiekbel Bekijk bericht
Weatronic heeft de lat inderdaad wel heel erg hoog gelegd voor alle 2,4 Ghz aanbieders. Er is tot op heden op de diverse forums geen enkele negatieve reaktie gemeld, heeft een formidabele rijkwijdte en is zeker met de grotere ontvangers (Gyro/GPS) zijn tijd ver vooruit (dit was ook reeds met de 35Mhz techniek het geval). Niet voor niets wordt met big scale-zwevers steeds vaker WEA-techniek ingezet. Dat sublieme kwaliteit een hogere prijs heeft moge ook duidelijk zijn.
Hallo

Denk haast wel dat ik dezelfde forums doorspit en dan zijn er twee systemen waar nog nooit over geklaagd is................ Weatronic en ACT. Beide zijn systemen waarvan jij terecht opmerkt dat sublieme kwaliteit een ander prijskaartje heeft.
Op dit ogenblik is het zo dat Weatronic verder is als ACT; vooral softwarematig. Bij ACT gebeurt weinig wat best wel eens veroorzakt zou kunnen worden door de samenwerking van ACT met èn Conrad èn Schulze
Of Weatronic bij big-scale zwevers de voorkeur heeft durf ik niet te stellen. De gemeten rijkweidte van ACT (>7Km) is vlgs mij nog altijd onovertroffen.... (of je dat ooit nodig hebt is een ander verhaal natuurlijk)
Oud 31 augustus 2009, 18:27   #15 (permalink)

fabianvzwol's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Weblogartikelen: 1
Standaard

dat weatronic ziet er allemaal wel mooi uit zeg! Inderdaad een stevig prijskaartje, een 8 kanaals ontvanger zit rond de €120 en de module zelf is ook al €180

Als je dan gaat kijken naar de grote ontvangers met allemaal mooi spul ingebouwd, zijn de prijzen pas echt hoog
Reageren

Labels
weatronic, weatronic 2.4ghz

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten