![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2009 Locatie: Schiphol Leeftijd: 52
|
Heb in wat actievere rc-periode een 35mHz Futaba Field Force 9 met CanPack etc aangeschaft. Alles nu op lager pitje, maar wel interesse in RTF micromodellen helicopters en vliegtuigen gehouden, zoals Kyosho Edge Minium, die steeds vaker een 2,4 Ghz onvanger hebben. Daarom de overweging de FF9 de deur uit te doen voor een middenklasse 2,4 gHz set (4 kanaals redelijk programmeerbaar) of de FF9 om te bouwen naar 2,4 Ghz. 1) Is ombouw eigenlijk mogelijk, idee van kosten? 2) Wat brengt een FF9 in nieuwstaat met originele Campack, accu, ongebruikte Dual Conversion PCM 1024 R149DP en stuk of tien sets kristallen zo'n beetje op? 3) Los van kosten ombouw wel slim, of volgen er dan andere practische beperkingen? 4) Huidige toestelletjes voorzien van 35mHz ontvangers, iemand kostenindicatie voor stuk of vijf 2,4gHz ontvangertjes (micro formaat a la parkfly, 4 kanaals). 5) Verder nog iets vergeten wat relevant is om te beslissen? Alvast dank voor input en meedenken. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 41
|
Assan 2.4 Ghz module voor FUTABA: 3PM,3PK, 7U, 8U, 8J, 9C , 9Z, and FN series. 90 $ inclusief 2 ontvangers. Extra ontvangers zijn goed betaalbaar. Ik hoor er goede verhalen over. HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 2.4GHz Combo pack for Futaba W/ Module & RX $89.99 ![]() Je oude 35Mhz spul vekopen moet je net mazzel hebben, de meeste mensen kopen niet zo snel 2e hands op de 35 Mhz. Prijsindicatie is dus niet te doen, in elk geval minder dan je hoopt.
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Kijk even in het algemene Assan draadje....Emil
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2009 Locatie: Schiphol Leeftijd: 52
|
Ga ik doen. Nou ben ik met alles wat de modellen aangaat erg handig, maar voor de zender eigenlijk nooit aandacht gehad, laat staan voor de binnenkant/werking ervan: is zo'n ombouw een ei-tje of komt er best nog wat kennis en vaardigheid aan te pas en kun je zoiets maar beter overlaten aan iemand die weet waar ie mee bezig is? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Er is geen sprake van inbouw. Je haalt de 35Mhz module eruit (zit aan de achterkant in de zender geklikt) en klikt de Assan module erin. Daarna vervang je de Futaba ontvanger door een Assan ontvanger, je kunt gewoon alles op hetzelfde kanaal doen. En vliegen maar! Enige puntje van aandacht is dat, zonder wijziging, de antenneaansluiting van het moduul de grond raakt als je de zender neerzet. Om dat te voorkomen kun je steuntjes onder de chromen balk zetten, of je zender anders neerleggen, etc, maar het is in elk geval wel goed om daar rekening mee te houden. Verder kan ik je het alleen maar aanraden |
|
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
Prijzen voor 35Mhz spul liggen sinds de komst van 2,4Ghz zwaar onder vuur. Reken voor de kale zender zo ong. 175,- / 200,- euro. De 149DP gaan al over voor zo'n 40 euro. Kristallen doen een eurotje of 4-5 voor de normale tot 5-7 voor de DC's. Maar zoals iemand anders reeds schreef, je moet maar nét die ene gek vinden. Maar zelf zou ik alleen voorlopig een paar ontvangers etc. verkopen en de FF-9 voorzien van een Assan module. Tiens, voor de verkoopprijs van 2 ontvangers heb jij nl. al je Assan set met ontvangers
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS Laatst gewijzigd door _Dutchy_; 15 oktober 2009 om 08:38 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Dat heb ik een hele tijd geleden ook gedaan en bevalt me uitstekend. De ff9 blijft een heerlijke zender waar je enorm veel mee kan. Assan is een goede keus als je geen grote modellen hebt. Spectrum heeft ook een mooie set met moduul en ontvanger maar dat is wat prijziger. Wel een erg sterke combi
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: etten leur Leeftijd: 41
|
dus als ik het goed begrijp is de Assan 2.4Ghz meer geschik voor indoor vliegen.lig dit aan het bereik van Assan 2.4Ghz ik ben ook van plan om deze te kopen voor mijn calmato (ik heb ook een ff9)
__________________ groetje pierre sp Ik ben dyslectisch,hier kan ik neits aan doen. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik bedoel met grotere modellen benzine edg, dus 2 meter kisten met 50 cc edg
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
er is nog steeds geen enkel geval van indicatie waarom een assan module niet op eengroter model zou kunnen, ze werken gewoon prima. ja de spectrum is 2 kanalen ? so, what ? als de een kanaal goed werkt is een 2e overbodig overigens schat ik dat assan nog komt met een sateliet mogelijkheid.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Het gaat me meer om de powerbox ontvangers, die zijn super op een grote kist met veel zware servo's. Dat kan een voordeel zijn voor grotere modellen icm spectrum.
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Het kan ook vast wel maar het voelt toch wat eng. Een power ontvanger zoals de spectrum AR9100 bv geeft een veel betere gevoel. Toch hoor ik uitsluitend positieve verhalen over assan. Hebben ze al in een jet gezeten?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |