![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Henk, Autoregelaars zijn in principe niet bijzonder geschikt voor gebruik in een speedboot, vanwege de continue last, die je in een boot nu eenmaal hebt. Als je motor ver onder de maximaal toegelaten 25A blijft onder last, dan zal het wel meevallen, maar daar ik niet weet hoe groot je boot is en welke motor en schroef je wilt gebruiken, heb ik m'n twijfels. Gebaseerd op mijn 'bootje ervaring' had ik liever deze gekozen: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Die is wel duurder, maar kan gemakkelijk watergekoeld gemaakt worden en, heel belangrijk bij een speedboot, er zit geen achteruit op. Er is niks zo frustrerend als je boot, door een storing in de regelaar (doorgeschakeld door overbelasting), vol achteruit varend, onder water te zien verdwijnen... Zorg dat je boot waterdicht afgeplakt is bij vóór het varen. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
hallo jan, ik ga hooguit 2 ampere trekken met mijn motortjes. hij is 45 cm lang en was ooit een intertoys(of bart smit) bootje. ik heb heb een beetje aangepast en nu heeft ie een roer met 2 simpele motoren. ik zal een filmpje posten met een testvaart op de wetering hiero. gr henk | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
whieeewhoooo, naa een ochtend lekker wachten op niks was het dan eindelijk zo ver, de TNT pakketpost kwa de hoek om zeilen. ik stond al klaar om de deur open te maken en mijn laptop was even buiten werking gesteld. direct uitpakken en daar was de mooie snelheidsregelaar. wel klein maar dat was te voorzien. goed connectors er af en de soldeerbout opstoken, strippen en lekker bakken met tin en draad kripkousje erom en klaar voor de testvaart. woow dat nulpunt instellen is moeilijk maar het is wat waard. hij spuit over het bad heen en als ik hem stil hou heb ik een waterverplaatsing waar je u tegen zegt. weer uit het water en definitief monteren van de draden door de rcbox deksel en weer krimpkous erom. deksel erop en weer in bad testen. beter alleen batterijen leeg. nouja die hangen aan de lader en morgenmiddag ga ik op een wat groter water testen. roer moet denk ik groter maar dat zal ik morgen zien de regelaar doet het en daar ging het vandaag om. morgen het roer. what a exited day... henk | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Henk, gefeliciteerd met je aankoop! maak je ook nog even foto's want dat wil ik wel zien natuurlijk , zowel inbouwen en vaarfoto's of mooier nog filmpje ! groeten, Brandaris |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
hallo brandaris, bedankt, hier alvast een filpmje in bad met mijn bootje. vanavond komt er nog eentje ik weet nog niet waarvandaan. ik zal ook nog even foto's maken van de bedrading en zo. de link naar het filompje Modelbouwforum.nl - - ik test mijn speedboot in bad groetjes henk | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| electronisch, snelheidsregelaar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |