![]() |
| | #1 (permalink) |
|
hallo, ik ben een modelbootje aan het renoveren. de ontvanger en snelheidsregelaar zaten op een printplaateje in een rc box. daar is toen der tijd water in gekomen en nu is de boel verroest. nu moet er dus ook een nieuwe regelaar in(de rest is allemaal al geregeld) maar dan wel voor 2 motoren. nu heb ik wel een regelaar gevonden maar daar staat met de nodige uitroeptekens bij dat er nooit 2 motoren op aan gesloten mogen worden ![]() is dat iets waar ik echt rekening moet houden of kan ik er gewoon 2 motoren op aan sluiten. de motoren trekken bij elkaar net 3-3,5 ampere en de regelaar kan maximaal 25 ampere continu hebben. daar zal het niet aan liggen. is er dan een noodzakelijke reden om er maar een tegelijk op aan tesluiten of kan het gewoon met 2 motoren op 1 regelaar ![]() vr gr henk hakkert | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Is het een regelaar voor borstelloze motoren of een regelaar voor motoren met koolborstels?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
hallo ron, op de site stond dat hij bijna alle motoren aankan(helaas) een conrad link (die werken niet zo fijn) het gaat om een modelcraft carbon serie. ik heb 2 motoren met koolborstels waar ik hem op aan sluit. brandaris: ik had wel verwacht dat het kan. lijkt me idd ook best mogelijk om er 2 op aan te sluiten. ik ga het gewoon doen en als er rook uit komt moet ik tog maar wat anders uitzoeken. iigval bedankt. vr gr henk hakkert | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik ga er toch voorlopig van uit dat met ALLE niet zowel brushless en brushed bedoeld wordt. Regelaars die beide type motoren aankunnen (fundamenteel verschillende aansturing) zijn zeeeer dun gezaaid.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hallo, ja misschien handiger: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTM6MDAwMC4wM GRjLjlkMDllZWI3Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT05OTM3MjY2MzY=?~template=PCAT_A REA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_sel ected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js =Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id= &p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_l fo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstri ng=snelheidsregelaar&p_searchstring_artnr=&p_searc hstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_d irectcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=& brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt _aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p _80_article=&p_next_template_after_login=&mindestb estellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&s how_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&ka t_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&dars teller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jah r2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=& call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentsel ector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_art ikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_re sults=20 dat is een superlange conrad link die waarschijnlijk niet werkt... verder gaat het om een modelcraft regelaar met bij conrad het volgende bestelnummer: 207369 - 89 het is een leker goedkope regelaar en aangezien ik nog maar 16 ben en niet zoveel geld heb was dit het idee. ik weet wel dat een mechanische regelaar goedkoper is maar ik heb niet de ruimte om de combinatie in te bouwen van een regelaar met een servo en deze lijkt me makkelijker in te bouwen. de ontvanger kan ik nog eventueel voeden met een eigen accu pak(heb ik nog van een vorige set. vr gr henk hakkert | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
| Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek deze directproduckt-link misschien? |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Regelaar voor borstelmotoren dus. Daar mogen/kunnen meerdere motoren op aangesloten worden, mits het totaal van alle motorstromen onder maximumstroom van regelaar blijft. Op een borstelloze regelaar kun altijd je slechts één motor aansluiten omdat bij twee of meer motoren op een borstelloze regelaar de regelaar informatie krijgt van meerdere motoren tegelijk. Ze l*llen allemaal tegen de regelaar waardoor de regelaar er geen iota meer van snapt.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 2 november 2009 om 19:22 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| electronisch, snelheidsregelaar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |