![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2009 Leeftijd: 40
|
Ik heb van een kennis deze 6 kanaals zender gekregen van zijn gecrashte heli. Ik heb een Modelcraft 6 kanaals ontvanger gekocht met een voltraft RX kristal en een TX zendkristal voor in de zender. Van dezelfde FM 35.040 mhz frequentie. Toch werkt het niet, doe ik iets fout?? Ligt het soms aan die dip knopjes acterop de zender?? Gr Christiaan ![]() ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
De afkorting PPM staat voor puls-positie-modulatie. Dat is de gebruikte techniek om de servo's te vertellen in welke positie ze moeten staan. Deze informatie kan in AM- of in FM modulatie naar de ontvanger worden overgebracht. De ontvanger en de zender moeten beide dezelfde techniek gebruiken. Een AM zender en een FM ontvanger of een FM zender en een AM ontvanger gaat niet werken. Je hebt een FM ontvanger gekocht. Het is nu zaak om met zekerheid te weten of je zender ook een FM type is. De site van de fabrikant zou daar iets over moeten zeggen. Zenders zijn zeer kritisch op het gebruikte kristal. In het algemeen worden in een zender kristallen van de zenderfabrikant gebruikt. Ontvangers zijn op dit punt minder kritisch.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 48
|
Helaas, dit is een Walkera zender en die willen alleen werken met Walkera ontvangers. Komt door een afwijkend systeem. Deze vraag is al vaker gepasseerd in het fp heli gedeelte.
__________________ If it has wings, I can fly it |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |