![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Hmz, de hele dag bezig geweest met solderen, testen, solderen, testen.... Maar het klopt nog steeds niet... Mijn andere switch welke gewoon goed werkt voor de lier. ook met een 82k weerstand. Heeft deze op de 5 volt zitten. Deze werkt ook op uiterste uitslagen, en dat is behaald door de weerstand op de middenpoot te drukken, en de grond en de plus op de andere pootjes. Nu zijn 2 enkelpolige schakelaars te maken tot 1 enkele dubbelpolige schakelaar met middenpositie. (mijn doel) De conrad module werkt ook op uiterste uitslagen. Van 2 kanalen dan wel, maar goed... Vandaar de 4 dubbelpolige die dus de uiterste links , en boven combineert, enzovoort. In jouw schema, zit de weerstand op het signaal... Edit, de test met mijn winch schakelaar , schakelt inderdaad 2 kanalen... Dus lijkt toch iewts mis te zijn met uw schema ???? Nou ja Dinsdag maar even een zooitje nieuwe weerstanden halen... Deze zijn na 3 keer gesoldeerd te zijn, niet echt meer bruikbaar.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
Oke, heb zelf opnieuw de boel aangesloten, dit keer met de weerstand op de 5 volt. Dit is de common aansluiting. Vervolgens schakel je op 1 schakelaar de SIGNAL, met de + en op de andere dus de _, met de plus. Op beide commons heb ik weerstanden zitten, uit veiligheid, maar volgens mij moet je ook het met 2 weestanden kunnen doen.. Deze split je gewoon NA de weerstand en druk je dan op de common van de 2 schakelaars. Maar goed, ik heb nu 12 weerstanden gebruikt. Het werkt nu iig!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Wat je hier opschrijft snap ik niet helemaal. Vermoedelijk brengen de kleuren van de servosnoertjes je in verwarring. In ieder geval hoor je per schakelaar slechts één weerstand te gebruiken. Deze komt tussen het middenpootje van de schakelaar en de rode draad van het servosnoer. De zwarte en de witte draad komen rechtstreeks op de buitenste schakelaarpootjes. In de zender zijn van de kanaalstekers de buitenste pootjes 'min' en '+ 5 Volt', het middelste pootje is 'signaal'. Als je een servosnoer gebruikt is de rode draad dus signaal. De zwarte en de witte draad voeren de spanning. Welke van de twee de min is en welke de + 5 Volt is afhankelijk van de manier, waarop je de steker monteert.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Hmmz, dan word het helemaal vaagjes.... Denk idd dat de kleurtjes van de servo snoertjes me in de war brachten, maar feit blijft wel dan, dat Marten77's schema dan niet klopt, dan moet je de rode en de witte draad omdraaien... Klonk wel logische, een weerstand op de 5 volt, hahahahahahh Maar hij is er dus om het midden stand sigaal te corrigeren... Blij dat we nu weer weten hoe het EXACT zit!!!!! Dat van die weerstanden, klopt ook wel, 1 per schakelaar, maar ik deel de wissel schakelar op in 2, dus 2 weerstanden, zie ook martens schema. Maar vermoedelijk kun je het ook anders doen, en dat is na de weerstand, het splitsen in 2 draden, dan heb je aan 1 weerstand genoeg. Volgens mij kan je ook de hele schakelaar constructie met slechts 2 weerstanden doen, als je alles maar na de weerstandenspakt en doorlust... (per kanaal slechts 1 weerstand) Enfin, alles werkt en doet het, dat geeft mij de zekerheid dat ik het mischien wat onnodig complex heb gemaakt, maar het wel in orde is. En ik ben even 2 dagen van de straat geweest!
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 34
| |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Komt die NOU PAS MEE!
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
|
Inmiddels heb ik dankzij dit topic ook een dergelijk setje aan de gang, maar wat ik mij afvraag: de memory functie is niet helemaal uit te zetten? Ik wil eigenlijk alleen maar "puls schakelingen" hebben. Nu moet ik altijd eerst functie 5 kort bedienen, en dan heb ik daarna éénmalig een puls functie op het kanaal wat ik dan gebruik. Maar dat is wat omslachtig. Of is dat überhaupt niet mogelijk met dit setje? |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
| Citaat:
Ik wilde er namelijk m'n sleeplieren mee bedienen, daarbij kan ik het dus niet hebben dat er "per ongeluk" twee uitgangen actief worden. | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 34
|
Hoi Adam, Dit is zover ik kan inzien voor mij makkelijk te maken/programmeren. Ik zal opzoek moeten gaan voor een PIC-microprocessor, die qua pinnen overeen komt. Qua programma is het niet echt moeilijk, daar ik de basis al heb (4-kanaals MS) Deze pas ik dan aan op alleen 8 puls-uitgangen (krijg je zelfs een eztra kanaal erbij |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
Hoe ervaren de meesten die deze module gebruiken de kwaliteit van de print van conrad? Bij ons op de vereniging constateer ik heel veel slechte kwaliteit printen. SPoren met breuken. eilandjes welke snel los komen etc etc etc.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hoi Alwin. Bij mij geen probleem... Prints zien er goed uit, werken nog steeds naar behoren. Ik heb er nu 3 in diverse schepen zitten; eentje van 2009 (schakelt functies rechtstreeks) eentje uit 2010 (schakelt functies via relais) eentje van dit jaar (schakelt extra geluiden van de Graupner geluidsmodule.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
oke dan lijkt het erop dat we puur pech hebben op de vereniging. De oude printen van conrad welke ook gebruikt worden zijn wel prima. de printen van de afgelopen 2 jaar hebben we een hoop slechte printen aangetroffen helaas. Als je een schroefje aandraait dan moet je al uitkijken geen printbreuk te hebben.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Mijn print was ook gewoon prima....
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |