![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2008 Locatie: Kollum Leeftijd: 23
|
okidokie, de ombouw is geslaagd! en om het topic even aan te vullen een klein verslagje, Om de X8D hack module aan te sluiten heb je zoals al bekend 3 pinnetjes nodig: plus, grond en het ppm signaal. waarvan de laatste vaak het probleem is. Op de FX 18 mag dit geen probleem zijn er zitten op het rf bord 3 pinnetjes naast elkaar. van rechts naar links, plus min en ppm. De aansluiting op de FX18 module kan rechtstreeks op de pinnetjes geprikt worden er hoeft dus niet eens gesoldeert te worden! ![]() je kan de 3 pinnetjes in het midden van de foto zien, de aansluiting als op de foto gezien is rechts naar links net andersom, maar normaal gesproken werk je niet ondersteboven aan je zender ![]() Een impressie van het binnen werk, begint wel wat rommelig te worden. Daar moet ik het weekend nog maar even naar kijken En ook nog even een plaatje van de buitenkant, vind het er zeker gaaf uitzien met de 2 antennes. ![]() En hier nog even beter te zien hoe de antenne nou gemonteerd is. Al met al vind ik de X8d hack module een super methode om op de 2,4GHZ over te stappen, als je geen zender hebt die module based is. Bovendien kan je de ouwe vertrouwde 35 mhz zo blijven gebruiken. Ik hebt op het moment nog geen switch maar die gaat er wel komen. Hoop dat ik hiermee nog iemand kan helpen Groeten, Romke |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Je moet wel uitkijken met het plaatsen van een antenne vlak achter een andere antenne. Als de afstand tussen de twee antennes kan ook kritisch zijn. Als het een gedeelte of veelvoud is van de golflengte kan het voordelen hebben maar ook nadelen. Wanneer een voordeel? Wanneer een nadeel? Ik kan dat niet voorspellen. Een extra probleem kan de schaduwwerking van die andere antenne zijn. Hiervoor heb ik het onderstaande tekeningentje gemaakt. Als de 35MHz antenne erg dicht op de 2,4GHz antenne staat kan je een flinke schaduwwerking hebben. In dat gebied kan het signaal van de 2,4GHz een (heel) stuk zwakker zijn. Wanneer je vliegtuig net in die richting vliegt kan je dus reikwijdte problemen krijgen. Het is geen wet dat dit gebeuren zal maar het kan wel. Houdt daar dus rekening mee.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2008 Locatie: Kollum Leeftijd: 23
|
ik denk dat het inderdaad het veiligst is om de 35mhz antenne eruit te draaien als ik met de 2.4 ga vliegen. Dan ben je van het schaduw probleem af. Maar ik ga eerst even testen of het schaduw effect ook daadwerkelijk optreed.
|
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 oktober 2007 Locatie: leeuwarden
| Citaat:
__________________ Echte mannen eten geen honing. Maar die eten bijen | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Erg interessant draadje! Ik heb de FX18, en wil deze dus ook gaan ombouwen. 2 vragen, wat kost zo'n module, en waar kan je die bestellen?
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Hoe ik de Assan module aan moet sluiten snap ik nog wel. Ook ik wil beide frequenties gaan gebruiken. Hoe kan ik de 40 Mhz uitschakelen. Is het verwijderen van het kristal voldoende? Of kan ik eenvoudig de 40 Mhz uitschakelen met een schakelaar? (ik wet neit welke draad ik dan moet hebben...
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Hallo, Ik heb de module in de zender zitten, en als ik de zender aan zet werkt de module wel, ik zie in iedergeval een rode led oplichten. Alleen als ik de module in de bind modus wil zetten, krijg ik met geen mogelijkheid de rode led aan het knipperen. Volgens de handleiding zou ik stick 2 tot 2 x moeten bewegen, met een rode knipperende led als resultaat. Bij mij werk dat niet. Zender staat in PPM mode, zoals beschreven staat. Iemand een idee?
| | |
| | #25 (permalink) | |
|
Zo, de hele nacht bezig geweest, o.a. met het zoeken op het www voor info. (zit nu in de nachtdiensten, vandaar) En het werkt! Alleen heb ik mijn ppm signaal rechtstreeks vanaf de jackplug aansluiting afgetapt. Het signaal op de andere pennen blijken te zwak te zijn, waardoor de Assan module niet gaat werken. Hier een quote van RC groups. Citaat:
Alleen weet ik niet waar de condensator voor dient die bij de module zit. kan iemand mij daar een antwoordt op geven?
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
heeft iemand een idee of de assan tx hack module een ondergrens heeft qua voltage? ik heb nu 2 zware storingen gehad waarbij het toestel niet meer controleerbaar was echter nog wel response gaf op stick input. allebij op dezelfde afstand en nu ik terug kijk was mij accu spanning op de zender ook rond de 9,6 volt
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Brugge Leeftijd: 60
|
Hello vince, In mijn mpx zender zitten slechts twee lithions -dus merkelijk minder dan uw 9,6 volt- en deze werkt steed prima, die ondergrens is echt wel laag, zeker rond de 6-7 volt ), ik denk dat uw probleem elders is te zoeken..... mvg Josse
__________________ Schuim en veel elektronen ... Rainbow A388-F3A, Wot 4, Parkmaster, Trojan T28D, Habu, Funjet, Junior S, Wow, Blizzard, Gemini, Depron Mig 29, Kinetec800 enz.. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |