![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: welke heb (of wil) jij, en waarom ? | |||
| Proxxon FBS240 | | 3 | 9,38% |
| Proxxon IB/E | | 8 | 25,00% |
| Dremel Stylus | | 1 | 3,13% |
| Dremel 300 | | 9 | 28,13% |
| Dremel 400 digital | | 4 | 12,50% |
| Dremel 4000 (nieuw) | | 0 | 0% |
| ander | | 7 | 21,88% |
| Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2009 Locatie: Antwerp Leeftijd: 34
|
proxxon FBS240 100W - 230v - lengte 185mm - gewicht 450gr - prijs 70 euro - snelspanboorkop proxxon IB/E 100W - 230v - lengte 230mm - gewicht 500gr - prijs 105 euro - spantangen ![]() dremel stylys 1 Ah - 7,2v - lengte ??? - gewicht 295gr - prijs 77 euro - spantangen dremel 300 125w - 230v - lengte ??? - gewicht 550gr - prijs 70 euro - spantangen ![]() dremel 400 digital 140w - 230v - lengte ??? - gewicht 590gr - prijs 135 euro - spantangen dremel 4000 175w - 230v - lengte ??? - gewicht 660gr - prijs 99 euro - spantangen
__________________ Droogdok: Paula III, Riva Aquarama loods: Belt CP carb. + 2x HK450MT + Piper super cup Laatst gewijzigd door snans; 17 december 2009 om 20:13 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2006 Locatie: Brummen Leeftijd: 19
|
Proxxon IB/E Super kwaliteit, erg veel voor verkrijgbaar zoals een standaard en een mini-kruistafel.
__________________ Watervliegen in Zeumeren 2008: Flycamone2 op Minimag! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
ik ga voor de dremel. maar dan wel met de optionele boorkop zodat je de spantangen niet meer hoeft te gebruiken dan kun je gewoon alles opspannen van 0.5 tot 4 mm geloof ik. en dan kun je alle tools van diverse merken gebruiken |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Kijk een draadje waar ik op zit te wachten. Mijn dremel is aan zijn laatste dagen bezig hij is 20 jaar oud eb veel gebruikt. De toeren kan je niet goed meer regelen en de lagers zijn niet best meer. Ik heb hem veel misbruikt door onderandere rotte plekken in mijn kozijnen te verwijderen. Mijn voorkeur gaat dus vanwege de lange en betrouwbare levensduur weer uit naar dremel. Ik wil wel een flexibele as er bij hebben dat vind ik handig. Ik heb al een boorkop die zat er bij mij destijds standaard bij (hopelijk past hij ook op de nieuwe) Ik zit erg te twijfelen tussen de 300 en de 4000 En ook waar die dingen het goedkoopste te verkrijgen zijn. Ik ben benieuwd waar jullie op uit komen. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
ik zou gaan voor de stylus, zeker voor klein modelbouw werk heel er precies en ligtheerlijk in de hand!
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Bij de 4000 zit ook een hulpstuk zodat je hem makkelijk vast kan houden voor precies werk En ik gebruik hem ook voor grover werk rotte plekken uit kozijnen frezen enz. En als je de flex as gebruikt heb je ook weer een fijn/klein gereedschap. Het is dus maar net wat je wil. Met zo'n pistool handvat kan je nooit in een romp (vliegtuig) komen met een gewone wel en zeker met de flex. as. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
(foto's waren eerder indicatief bedoelt
__________________ Droogdok: Paula III, Riva Aquarama loods: Belt CP carb. + 2x HK450MT + Piper super cup | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ja dat begreep ik, maar ik zou denk ik, wel de uitgebreidste doen. Ik mag van de vrouw nog een verjaarskadootje kopen, dan kan je het beter toch maar goed doen toch? Ik ben in juni al jarig geweest, dus nu is he nog met rente haha. Nu maar zoeken waar de prijs het beste is. Wel graag in Nederland |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
bij ons in BE lijkt de dremel 4000 nog niet echt verkrijgbaar. wel is het bij ons bijna overal -15% bij doe het zelf winkels. eindejaarsakties overal. ik ben er nog helemaal niet uit. ik vind de 4000 nogal zwaar. ik vraag me af of dat nog confortabel werken is. de stylus is echt een lichtgewicht, ligt zeer aangenaam in de hand en is heel kort. maar, ... heeft dan ook weer tal van nadelen. als ik internet afschuim dan komen de proxxon toestellen er wel torenhoog uit qua kwaliteit en precisie. ideaal zou zijn alsk een winkel in de buurt wist waar ze beide merken hebben, en daar eens kan "vasthouden". als er veel geïnteresseerde zouden zijn, zouden we wel een inkoopaktie kunnen overwegen misschien moet ik maar met puppy oogjes naar de vrouw kijken, en er gewoon 2 kopen. De stylus en de IB/E
__________________ Droogdok: Paula III, Riva Aquarama loods: Belt CP carb. + 2x HK450MT + Piper super cup |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Ik heb een dremel (kloon) en een proxxon, de Proxxon is makkelijk onderweg gezien die op 12v draait.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
proxxon loopt zuiverder maar is ook een klap duurder. voor mij voldoet de dremel 300 prima en heb er nog 2 liggen + een kloon dus voorlopig kan ik vooruit
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |