Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Model truckers

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 februari 2010, 17:12   #16 (permalink)

Deckers's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

SUCCES!!!!

Maarten
Deckers is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 17:18   #17 (permalink)

Standaard

zeer goed plan.als de prijs interesant is.

kwaliteit voorop.maar dat komt zeer zeker goed met deze heren.
weet je wat het is.wat niet komt,komt nog.

Laatst gewijzigd door r.o.n.; 23 februari 2010 om 17:23
r.o.n. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:25   #18 (permalink)

Standaard

Hallo,

Stefan ik heb even gelezen over een en ander. Ik krijg ook de vraag naar kleine spulletjes. Met neme hydrauliek op vrachtwagens en trekkers. Ik maak nu voor iemand cilinders voor een trekker en die heeft geen plek voor leimbach spullen. Ook ben ik aan het mailen met een die een minigraver wil maken (tja...hoe mini wil je gaan) die zit met hetzelfde probleem.

Maar zoals ik je mail gelezen heb komt het ontwerp wel goed. Nu de uitvoering nog.
Kleine grijpertjes is volgens mij echt iets die je kwijtraakt. Je kan dan met een kraantje ook binnen klooien. Misschien complete ombouwsetjes voor een bruderkraan.

Maar tot aan de beurs heb ik helaas geen tijd om dit op te pakken. Ben tot in de avond bezig met het hefschip project.

Stef
stef.barneveld is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:43   #19 (permalink)

Deckers's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Ik denk dat zo'n "burder set", zeker als het "goedkoop" blijft, zeker in de smaak zal vallen. Dat is wat anders dan wedico (prijzen!!)

Maarten
Deckers is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:59   #20 (permalink)

Leeftijd: 34
Standaard

Zodra jullie in staat zijn om pompen ventielen en cilinders te leveren, dan neem ik zeker contact op met jullie.

En hou het topic zeker in de gaten.
Oud 23 februari 2010, 22:34   #21 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl
Moderatorteam

VOLVO FH 16 660's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Hallo Stefan en Stef,

Kijk, dat is nog eens een goed plan, wat jullie van plan zijn !

2 soorten cilinders, ventielen en pompen maken, dat is denk ik zeker een goed idee, want er zijn genoeg modelbouwers die genoeg hebben aan 15 bar.
Maar als je en zware kraan wil bouwen, zoals ik van plan ben, dan zal je toch minstens 50 bar moeten hebben.

Als jullie in staat zijn om goede producten te maken met een redelijke prijs, dan is daar zeker markt voor !
Maar ik denk als jullie ook maatwerk gaan leveren voor speciale gevallen, (pompen, ventielen en cilinders) dat daar ook wel markt voor is.

Stefan, ik heb het er al eens met jou er over gehad om niet zelf de pomp en de ventielen te make, maar kant en klaar te kopen voor mijn nog te bouwen CAT 385.
Omdat ik denk dat ik deze zelf niet kan/wil maken.

Als jullie daadwerkleijk pompen, ventielen en cilinders gaan maken, dan ben ik zeker geinteresseerd.

De cilinders kan ik heel goed zelf maken, dat gaat mij wel lukken, maar als blijkt dat jullie de cilinders voor een redelijke prijs kunnen aanbieden, dan ga ik ze niet zelf maken en zal ik ze bij jullie gaan bestellen, want ik heb nog zoveel plannen, dat ik best wel wat hulp kan gebruiken van buitenaf.
En ja, jullie moeten ook wat verdienen hé !!

Tip :
Misschien moeten jullie complete rupskranen gaan bouwen (bouwpakketen en kant en klare sets) in serie voor een redelijke prijs, moet wel onder de prijs liggen van Wedico, Leimbach/Stahl en Damitz, anders is het denk ik niet interessant !!

Succes met jullie plannen en hou ons op de hoogte !!

Stef,

Even nieuwsgierig zijn :

Hoe ver ben jij eigenlijk met het maken van rupskettingen en rupsplaten in div. maten ???
Hoe ver ben je met de ombouw van de Bruder Caterpillar 325 ??

Kunnen wij hier nog iets van zien in Bemmel ??

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
VOLVO FH 16 660 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 22:46   #22 (permalink)

Leeftijd: 40
Standaard

Ik denk ook dat een redelijk geprijsde "bruder" set zeker voor velen interessant is.
Je zou dan een setje kunnen maken met 3 ventielen voor de kraan en een setje met twee ventielen voor de shovel/rupsshovel.
En dan meteen alles wat je dan nodig hebt bij elkaar (pomp, cilinders, leidingen, ventielen), want ik heb ook al rond zitten kijken op de bekende site's maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
christiaan1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 23:41   #23 (permalink)

Standaard

Piet:

heb jij mijn PB niet gehad? ca 2 weken terug?

Stef
Oud 24 februari 2010, 00:17   #24 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stef.barneveld Bekijk bericht
Piet:

heb jij mijn PB niet gehad? ca 2 weken terug?

Stef

Hallo Stef,

Nee, ik heb jou P.B.tje niet ontvangen.

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Oud 24 februari 2010, 13:56   #25 (permalink)

Trilliwilli's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Een super initiatief, zeker als ze producten aan gaan bieden die niet te koop zijn.

Wat ik wel zie aan alle reacties is dat iedereen meer geïnteresseerd is in een lagere prijs dan de betere kwaliteit die aangeboden word.

Eerlijk gezegd denk ik dat moeilijk gaat worden, als je bedenkt dat onderdelen draaien en frezen veel tijd kost, en de eerste serie ontwikkeling is en Leimbach grote series produceert.

Als Stefan en Stef het goedkoper aan kunnen bieden is dat super, maar kijk niet gek op als dat niet zo is.

Veel modelbouwers vinden Leimbach duur, maar als ik 1 ventiel moet maken kan ik dat echt niet voor die prijs doen.

De reden dat ik dit aanhaal is om te voorkomen dat nu lijkt of er veel interesse is, en als de prijs bekent word, bijna iedereen afhaakt, terwijl je waarschijnlijk wel veel betere kwaliteit koopt.

Als een Mercedes voor de helft van de prijs gemaakt kon worden, reden er ook veel meer rond, maar ja!

Wel interessant om te blijven volgen.
Oud 24 februari 2010, 14:58   #26 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

met een goede cnc bank denk ik dat er wel onder de prijs van leimmbach gegaan moet kunnen worden.
Cheeta is nu online   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 20:36   #27 (permalink)

alfisti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
met een goede cnc bank denk ik dat er wel onder de prijs van leimmbach gegaan moet kunnen worden.
laat eerst maar eens wat zien dan
Oud 24 februari 2010, 22:01   #28 (permalink)

Standaard

Hallo,

Goede spullen hebben nu eenmaal een prijs. Ik denk dat je moet gaan voor kwaliteit. Stafan steekt er ontwerptijd in, en ik heb toch ook het een en ander moeten investeren als je dit soort producten wil gaan maken.
Ik ben ook zeker niet te beroerd om wanneer dit loopt snellere en betere machine's te kopen.
Ik merk dat in Duistland er geen enkele moeite bestaat om wat meer te betalen voor een goed product. Ik maak daar velgen zonder prijsopgaaf die ik hier in Nederland niet kwijtraak omdat ze te duur zijn.
Vindt het jammer dat op dit initiatief vooralsnog prijsopmerkingen komen.

Maar goed, we gaan gewoon verder, de aanhouder.....

Stef
Oud 24 februari 2010, 22:08   #29 (permalink)

alfisti's schermafbeelding

Standaard

waneer het een goed en degelijk produkt is zal er zeker intresse zijn ook waneer de prijs hetzelfde is als bv leimbach maar de kwaliteit beter is of evt onderdelen opmaat kunnen worden gemaakt.
somige mensen willen nou eenmaal altijd voor een dubbeltje vooraan staan.
succes in iedergeval en mocht ik iemand weten die wat nodig heeft dan weet ik je te vinden
Oud 24 februari 2010, 22:15   #30 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trilliwilli Bekijk bericht
Een super initiatief, zeker als ze producten aan gaan bieden die niet te koop zijn.

Wat ik wel zie aan alle reacties is dat iedereen meer geïnteresseerd is in een lagere prijs dan de betere kwaliteit die aangeboden word.

Eerlijk gezegd denk ik dat moeilijk gaat worden, als je bedenkt dat onderdelen draaien en frezen veel tijd kost, en de eerste serie ontwikkeling is en Leimbach grote series produceert.

Als Stefan en Stef het goedkoper aan kunnen bieden is dat super, maar kijk niet gek op als dat niet zo is.

Veel modelbouwers vinden Leimbach duur, maar als ik 1 ventiel moet maken kan ik dat echt niet voor die prijs doen.

De reden dat ik dit aanhaal is om te voorkomen dat nu lijkt of er veel interesse is, en als de prijs bekent word, bijna iedereen afhaakt, terwijl je waarschijnlijk wel veel betere kwaliteit koopt.

Als een Mercedes voor de helft van de prijs gemaakt kon worden, reden er ook veel meer rond, maar ja!

Wel interessant om te blijven volgen.

Hallo William,

Ik ben realistisch en ik weet ook dat de eerste proefmodellen veel tijd kosten om te ontwikkelen en te fabriceren, maar je zal dan wel een CNC draai en freesbank moeten aanschaffen als je in serie wilt gaan bouwen.

Een CNC draaibank en een CNC freesbank zijn dure investeringen en zal je op 20 a 30.000 euro moeten rekenen, tenminste als je professionele machines wil aanschaffen.
Ook zijn deze machines 2e hands nogal duur !!
Als je deze machines er ooit weer wilt uithalen, dan kunnen de producten niet echt goedkoop worden, maar je zal toch beslist niet duurder mogen zijn dan Leimbach of Damitz, want dan haakt inderdaad iedereen af !!

Maar heeft Stef in ieder geval een CNC Freesbank, maar ik weet niet of hij ook een CNC draaibank heeft ??
Hierma kan je natuurlijk de kosten iets beperken, als je deze machines al hebt.

Ik verwacht ook niet dat jullie heel veel goedkoper zulen kunnen zijn dan leimbach, maar als je een beter product kan verkopen dan is daar best markt voor, maar dan moet je nog niet echt aan hele grote aantallen denken !!

Ik wens de beide heren heel veel wijsheid en succes toe !!

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Model truckers
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten