![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2008 Locatie: Ede
|
Piet, ik heb een fantastische emco cnc draaibank. Klein, maar geweldig nauwkeurig, Ik speel soms met aanspassingen in 0,002 . Je ziet dan de micrometer tussen te streepjes pendelen. Tevens een cnc freesbank met een 4e as en een bewerkingscentrum. Volgende week ga ik naar de technishow in Utrecht om te kijken of een groter bewerkingscentrum met een 4e as voor mij is weggelegd. Op dit moment bezig met een project voor een bedrijf. Ik zal er een toppic van maken, als er wat meer foto's zijn. Het hele project staat onder tijdsdruk. Men wil een jackingsyteem testen op een schaalmodel alvorens ze het 1:1 gaan bouwen. Vandaar dat ik voor de hydrauliek wel oog heb maar even geen tijd. Stef |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
| Citaat:
Hallo Stef, Tja, dat is echt een probleem in Nederland, het mag niks kosten en het moet dan ook nog goed zijn, ik ken dit probleem maar al te goed !! Maar daar heb ik het al een keertje eerder met jou over gehad !! De Duitsers bereid om meer te betalen voor een goed product, maar ook willen ze wel meer betalen voor een exclusief product !! Is het misschien verstandig op je producten die jij op dit moment maakt, mee te nemen naa Bemmel om daar te laten zien, want vaak is het wel zo, "Zien doet verkopen" Je CNC freesbank had ik al een keertje gezien in Bemmel, maar ik wist niet dat je CNC draaibank had. op 0,002 draaien is nauwkeurig genoeg voor de modelbouw Ik zelf draai en frees op een nauwkeurigheid van 0,05mm, ik vind dit voor mezelf nauwkeurig genoeg Ik heb nog eens goed gekeken in mijn B.P. inbox, maar ik heb helaas van jou geen P.B.tje gekregen.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
| Citaat:
je hebt als verkoper altijd met marktwerking te maken. Je prijs / kwaliteit verhouding is gewoon belangrijk hierin. Als beginner in de modelbouwverkoopwereld om het maar even zo te mogen noemen zul je je moeten bewijzen. Nu weet ik dat dat wel goed komt en ben ik de beroerdste niet om een reeele prijs te betalen. Echter zal zeker voor de leken gelden dat ze voor bekende namen kiezen als leimbach en kampfer. Het zal tijd nodig hebben om de naamsbekendheid op te bouwen en daarnaast ook te bewijzen dat je goede kwaliteit levert. Als mensen weten dat de kwaliteit in orde is en de prijs rechtvaardigd zal dat probleem ook wel verdwijnen. Echter mercedes is ook niet meteen begonnen met prijzen ver boven de concurrenten en ook hedendaags kunnen ze dat nog niet permitteren. Je moet jezelf niet de markt uitprijzen. En als jij en stefan de krachten bundelde ben ik er zeker van overtuigd dat er hele mooie spullen uit voort gaan komen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2006 Locatie: middelstum Leeftijd: 37
|
Hallo heren modelbouwers, Ik ben zelf bezig met de bouw van een graafmachine en gebruik hiervoor het (prototype)onderstel van Stef. Ik ben ervan overtuigt dat een samenwerking tussen Stef en Stefan een hele mooie formule is waar ze ver mee kunnen komen. Ik zou zo zeggen de beuk erin en vooral doorgaan met deze plannen! Groetjes Allemaal |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2006 Locatie: middelstum Leeftijd: 37
|
Hey die Stef, Ik ben dolblij dat die vieze sneeuw weg is.Wat een prut en dat dik 2 maanden.Het is inmiddels allemaal weg,dus straks lekker spitten in mijn tuintje hahaha. Blij te horen dat de vertragingen klaar zijn,kan ik straks lekker ploegen door de vette klei. Groetjes |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Dat kan niet
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 mei 2009 Leeftijd: 40
| Citaat:
| |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2006 Locatie: stevensbeek Leeftijd: 23
|
dit komt al geroepen als ik het moet zeggen ik ga binne kort beginne mmethet bouwen van 3 verreikers dus het komt dan wel goed uit met de hydroliek druk van 20 druk ik houd dit lijntje zeker in de gaten
|
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2009
|
Wat voor soort / type olie wordt er meestal gebruikt voor modelbouw hydrauliek. Ik ben zelf aan het proberen om een pomp te maken. als dit lukt volgen de ventielen.
__________________ mvg Bob. Scania R470 en Fulda trailer in afbouw (stenentrailer in aanbouw) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |