![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2010
|
Hallo. Wie kan mij helpen hoe ik zelf decals kan maken voor trucks 1:50 zo dat de maat klopt. welk papier moet je daar voor hebben ik heb een foto printer canon en waar kan je dit papier kopen ik kom uit Rotterdam. Ik hoop dat iemand mij kan en wil helepen hoe ik dat moet doen. Gr.LKW modelbouw. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2009 Locatie: Zoetermeer
|
Bij www.modelbrouwers.nl hebben ze decal-papier en de sealer die je er voor nodig hebt. als je dan bv. in Word een plaatje invoegd kan je deze op de maat maken zoals jij hem wilt hebben. Groetjes Jeroen
__________________ Let the virus take controle. Als je koorts krijgt, je truck op de grond zetten en ga rijden tot de koorts gezakt is. http://www.schiebroekstraat.nl http://www.youtube.com/user/Jeroen1707 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Blanke lak uit een spuitbus werkt ook. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...f+decals+maken
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
je hebt papier voor inktjet en voor laser
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo dat decals maken is ook een hele gedoe, ik dacht dat ik er op t forum al ergens een topic over had gezien, bij de plastic modelbouw geloof ik,maar hang me er niet aan op als ik het fout heb he!!!! mvg markioo Laatst gewijzigd door markioo; 17 augustus 2010 om 23:39 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: putten Leeftijd: 18
|
hoi markioo decals maken is echt heel veel werk. het is niet zo dat je een plaatje kopieerd, plakt en print. er zit veel werk achter. uittekenen op schaal exacte kleuren maken enz.. mij kennis maak decals voor 1:32 handgebouwde tractoren dus zie het af en toe wel is gebeuren. grtjs Laatst gewijzigd door rc modelbouwer 1\50 1\16; 18 augustus 2010 om 11:46 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 december 2010 Leeftijd: 16
| Citaat:
truck of auto erover met microscale liquid decals film en laten drogen ? en je heb je eigen decals erop ? grzt dylan | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 64
|
Hallo Hobby LKW Hieronder zie je een foto van mijn ontwerp voor mijn volvo. Het ontwerp is gemaakt in powerpoint. ![]() Al deze decals denk ik nodig te hebben voor mijn truck.De volgende stap is het uitprinten.Dat doe ik op doorzichtig decal papier voor inkjet printers.Dit papier heb ik gekocht bij modelbrouwers.Er is ook wit papier als je wilt dat er witte letters In je decals moeten komen.Op deze site staat ook informatie over hoe je te werk moet gaan.Maar je kunt ook gaan naar modelspoor.nl daar wordt beschreven hoe je decals voor electrische treinen kunt maken. Mvg Opa Wil
__________________ Zwaartransportfanaat Laatst gewijzigd door arm1948; 8 januari 2011 om 18:59 Reden: Tekstwijziginb |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Bericht van de Moderator : Topic verplaatst, heeft niet met een bouwverslag te maken !
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 8 januari 2011 om 20:16 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2012
|
Ik heb decals laten maken via www.modelraketten.nl Je kunt er ook laser decal papier kopen, gaat geloof ik per 5 vel. Ik heb echter 'custom made' decals laten maken, ben zelf niet zo goed met die grafische programma's Ik ben er wel tevreden over. Voor witte tekst heb ik decalsheet met witte achtergrond laten gebruiken. Ik moest het aanbrengen op een zwarte ondergrond, dus heb alles naast de witte letters zwart laten drukken. Eigenlijk een soort van negatief dus. Werkt prima. Groet, Joris |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |