![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
lijst met bekende leveranciers: Alles Für 1/8 DE 35bar C/A Benjamin Modelbouw NL C Fumotec DE 35bar C/A Kampfer Modellbau DE 50 bar. C/O/A Leimbach Modellbau DE 10bar C/V/P/A Modellbau Kampshoff DE 40bar C/P Sinnema Modelbouw NL 15bar C/P Robbe 13bar C/V/P Meinhardt modellbau meinhardtmodell@aol.com 50bar V/O A = Accesoires C = Cilinders O = Overdrukventiel P = Pompen V = Ventielen
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen Laatst gewijzigd door Cheeta; 28 november 2010 om 19:57 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2007 Locatie: Lent Leeftijd: 35
|
Ventielen kun je het beste bij Ulrich Meinard kopen, je weet wel die van modell-baustelle.de. Die zijn waarschijnlijk ook goedkoper. Of Stef moet zijn serie al klaar hebben...
__________________ Niets is onmogelijk als je maar geduld hebt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
weet jij tot hoeveel bar meinhardt gaat en of heb je hier meer info over. de naam hoor ik erg vaak alleen weinig specificaties of gegevens over zijn spullen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: putten Leeftijd: 18
|
hoi alwin toevallig heb ik van de week nog met stef gemaild. en de cillinder serie gaat deze maand van start dacht ik. deze maand begint hij ook met de ventielen en pompjes. mail hem anders even. gr patrick |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2010 Locatie: Meerssen Z-Limburg Leeftijd: 53
|
Hallo allemaal, mag ik hier een vraagje aan toevoegen? Ik zou ook heel graag willen weten over hoeveel bar men praat bij een dergelijke installatie? Ik zie vaker in topics dat men spreekt over 50 tot 100 bar! Is dit nu nonsens of reeel? Als deze cijfers kloppen dan vraag ik me af of deze installaties niet voorzien hoeven te zijn van een keurings certificaat? Hoezo dit nou? Dank alvast voor jullie antwoorden.
|
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Dácord Patrick dus de cijfers zijn geen nonsens. Maar dan m'n volgende vraag? Ben bekend in het wereldje van live-steam. Als daar een ketel gebouwd wordt en je wil boven de 3 bar werken dan moet ten eerste je tekening van de ketel gekeurd zijn of worden gekeurd. Dan mag jejje ketel gaan bouwen zonder appendages. Hiermee klaar moet je ketel gekeurd worden goed gekeurd krijg je keuringsrapport met nummer, nummer wordt ook in de ketel geslagen. Het maximale in dit wereldje is werken met 8-10 bar en gekeurd zijn tot 12 bar werkdruk. Het zijn namelijk bommen als er iets misgaat. Dus mijn vraag weer moet die installatie niet gekeurd zijn hoe klein ze ook is. Als iets misgaat het zijn ....
|
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2006 Locatie: Zevenhuizen Leeftijd: 33
| Citaat:
Een exploderende stoomketel(kokend water)is heeeeel wat gevaarlijker dan een open gescheurde slang of cilinder (tenzij er een mega pomp achterstaat.....) M.vr.gr. Jan | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Patrick, ik wil nou niet doorrammen hierover, maar het gaat om de gebruikers die deze installaties toepassen in hun modellen. Door wie wordt er dan gecontroleerd of de instal. wel deugdelijk is gemonteerd?
|
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hallo Adrie, ik wil Patrick niet in de maling nemen. Maar de heren die over deze vraag kunnen antwoorden diemellen zich niet. Deze vraag houdt me alle lange tijd bezig, en ik hoop er toch antwoord op te krijgen. We willen per slot toch allemaal van leren. By the way Adrie, er zijn heeeeel veel jongeren waar wij ietsiepietsie ouderen nog wat van kunnen leren
Laatst gewijzigd door Vlamhapper; 9 november 2010 om 21:03 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Je moet je niet te veel voorstellen bij druk van vloeistof. Aangezien vloeistof niet samendrukbaar is is de druk weg zodra je een lek hebt . Of je moet er echt een dikke pomp achter hebben staan . Een stoomketel werkt op stoom en dat is wel samendrukbaar,dus veel gevaarlijker. Wel moet je uitkijken bij vloeistof dat je niet hele kleine lekken krijgt ,dan kan de straal door je huid heen komen dacht ik . Als dit niet klopt kan iemand die er echt mee werkt een betere uitleg geven . Groeten Wiebe.
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |