![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2011 Leeftijd: 29
|
Kan iemand mij uitleggen waarom de afstand tussen truck en trailer bij tamiya zo groot is. In realife zit de trailer bijna tegen de cabine aan, bouwen ze zulk mooi spul bij tamiya maar dit vind ik wel een minpunt en het viel me eigenlijk vandaag pas op. is dit eenvoudig te veranderen zonder te veel werk. Gr Randy |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2011 Locatie: Rijssen Leeftijd: 32
|
Hoi Randy, ik heb het veranderd bij mijn Scania door plaat onder de schotel omgekeerd op het chassis te plaatsen en de schotel dus voorop de plaat te zetten. De chassisbalk eronder moet dan wel iets bijgevijld worden om ruimte te maken voor de schroefjes. ![]() grt, Erik Laatst gewijzigd door Marker; 22 juni 2011 om 08:04 Reden: plaatje toegevoegd |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat: ![]() ![]() ![]() Als dan iets te klein is is het toch verdomd makkelijk als je dat ken mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo dit model is ontworpen door een hele dikke japanner die ook sumo worstelaar is in zn vrije tijd, hij stelde zich als chauffeur zich voor hoe hij er zelf namelijk makkelijk tussen truck en trailer zou kunnen komen, dus heeft ie in ontwerp tekening er een meter extra tussen ruimte bij gerekend, mvg markioo |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 37
|
hallo randy, heb bij mijn scania 6x4x4 de schotel 2 cm naar voren geplaatst en de king pin onder de oplegger 4,5 cm naar achteren. heb ook de motor vd steun poten om gedraaid. zit nu op de max van lekker rijden . kom je nu een heuveltje of op een helling . kom je er nu achter dat de truck en oplegger beperkt zijn in bewegen. in de standaard opstellen van tamiya kom je veel verder. nu past de koel oplegger niet meer achter de king hauler . gr hans |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2011 Leeftijd: 18
|
Standarisatie heren, standarisatie. En nu past het altijd gegarandeerd, en dat is waar Tamiya voor staat, kwaliteit. Niet om te jennen, maar hoevaak dient een Wedico model aangepakt te worden voordat deze goed functioneerd? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: putten Leeftijd: 18
| Citaat:
hoeveel onderdelen zitten er wel niet in een wedico kit vergeleken met een tamiya kit? maar door de uitgebreide sortering en onderdelen van wedico. zijn er wel meer mogelijkheden bij wedico. o.a. al 4 verschillende schotels. gr | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2011 Leeftijd: 18
|
En door diezelfde uitgebreide mogelijkheden betaal je voor een Wedico modelletje velen malen meer als een Tamiya modelletje Leuk dat Wedico alles los verkoopt, handig voor de onderdelen, maar slecht voor je portommonee En 4 verschillende schotels? Leuk als Wedico dan ook een standaard kingpin behoudt, ipv verschillende maatvoeringen. Tamiya is ook niet ideaal, die gebruiken ook verschillende schotels. Minieme verschillen, maar zodra je met sturende trailers gaat werken kom je erachter. En ohja, dankzij retailers als Seidel kan je ook aan alle Tamiya onderdelen komen. Eeuwige discussie kan dit worden, feit is dat Tamiya in mijn ogen het betere merk is |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |