![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2008
|
Vandaag kreeg ik oa een dieplader van Wedico binnen. Deze dieplader moet straks achter de Freightliner komen, echter de dieplader heeft zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde bestuurbare wielen/assen zitten en kan dus niet met een kingpin achter de freightliner. Er zit een trekstang aan. Moet ik nu de dieplader verbouwen en de voorste assen eraf slopen om er een kingpin op te kunnen zetten, of moet er aan de freightliner een trekhaak komen? Hoe werkt zoiets normaal? Gr Arno |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2005 Locatie: Haarlem Leeftijd: 84
|
Je moet niets slopen . Deze dieplader moet een trekstang achter de Freightliner Als je een kingpen besturing had gewild ,had je een andere dieplader moeten kopen . mvg
__________________ men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik er zelf wel eens aan twijfel motormuis |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2009 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 18
|
Alle bij de mogenlijkheden kunnen. De korste klap is gewoon ballastbak maken en een vangmuil monteren. Ballastbak: Een bak op de schotel waar een blok ballast in gelegd wordt. Dan heb je meer trekkracht. En een vangmuil om ze te koppelen aan elkaar. Als je de voorste assen eronder uit gaat halen moet je alles aan gaan passen enzo. Het licht er aan wat je wilt. Grtz.
__________________ Liebherr hc-l 355 in aanbouw. Mercedes sk 8x4 in aanbouw. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Om te beginnen wil ik niks slopen. Ik heb het geheel (trekker en een aantal aanhangers waaronder die dieplader) in zijn geheel zo gekocht en ik probeer dat nu weer te reviseren. Die ballastbak lijkt me wel iets. Moet ik dat zelf maken of zijn die standaard zo te koop? Heeft er iemand een foto van toevallig?? Gr Arno |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 1 december 2008 Locatie: Tremelo (België) Leeftijd: 18
|
@ ARnol - die moet je zelf maken - foto van een voorbeeld: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.namac.nl/model/images/150%20WSI%20MAN%20TGA%20XXL%20ballastbak%20Scales. jpg mvg |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Aha, das duidelijk, dank je wel. Die ballastbak zou nodig zijn om meer trekkracht te bewerkstelligen. Hoe krijg je dan meer trekkracht als ik vragen mag? Is dat iets wat alleen voor de modelbouw gedaan wordt of gebeurt dat bij echter vrachtwagens ook? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2010 Locatie: Nieuw-Weerdinge Leeftijd: 36
|
niet voor trekkracht maar druk op de aandrijfassen anders zou de truck gaan slippen , en idd dit gebeurd in werkelijkheid ook . Groetjes van Jan Elze
__________________ schaal 1:4 is mooi maar de plank in de woonkamer moet zo groot http://rctrucks.punt.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |