![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2010 Locatie: moerdijk Leeftijd: 31
|
Hallo allemaal Ik wil de spijt verf van me cabine hallen kan ik dat met aceton doen of smelt het plastic dan weg ? Iemand ervaring mee? Gr. Martijn
__________________ me eerst truck aan het bouwen een king hauler Smit Rotterdam of Londen 1/75 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
zoals zo vaak gezegd eerst een stukje proberen indien mogelijk. aceton is goed om lijm op te lossen maar ik denk dat het met verf niet veel zal doen
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
gr tijne
__________________ me eerst truck aan het bouwen een king hauler Smit Rotterdam of Londen 1/75 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2011 Leeftijd: 28
|
aceton vreet jou kap helemaal weg !!! zou ik zeker niet gebruiken .uit mijn ervaring . gebruik ik wasbenzine .(soort ontvetter) en als dat nog niet lukt . kun je nagellak verwijderaar zonder aceton nemen . klein beetje op een watte doekje doen en hier lukt het ook mee . maar voor de rest zou ik niets anders nemen want je kap smelt zo weg . mvg |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
gr martijn
__________________ me eerst truck aan het bouwen een king hauler Smit Rotterdam of Londen 1/75 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
|
Geen aceton om plastic op te kuisen, want dan heb je geen plastic meer. wasbenzine is een optie net zoals alle andere "zachte" solventen (hexaan basis of aromaat) ik doe het meestal met nagellakverwijderaar ZONDER aceton....
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2009 Locatie: Geldrop
|
Ik heb hele goede ervaring met Dasty ontvetter. Verkrijgbaar bij de Wibra. Inspuiten laten inweken en met een keukenspons afwassen. Heb hiermee een slecht geschilderde 2e hands MAN truck met 2 verflagen schoongekregen. Om het proces te versnellen heb ik mijn ultrasoon gevuld met pure Dasty gebruikt. Complete cabine in 2 avonden verfvrij. Gr Frans |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
volgens mij heeft remco *cotjuh op het forum* ook aceton gebruikt en wel degelijk problemen gehad met zijn kap. mat uitslaan van de verf etc. Aceton is vrij aggresief.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
oke dat spul van de wibra ga ik uit proberen. ik laat weten of het gelukt is (duurt wel even want ze komen deze week me huis stucen) gr martijn
__________________ me eerst truck aan het bouwen een king hauler Smit Rotterdam of Londen 1/75 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Er zijn maar weinig kunststof soorten die 100% aceton bestendig zijn. De meesten worden helemaal week wanneer het in aanraking komt met Aceton. Acenton is namelijk ontzettend agressief en de de meeste verf en lakken kunnen er ook niet tegen. Verder wel een extreem goede ontvetter. Gebruik het zelf volop op mn werk in de jachtbouw. Ervaring genoeg met het goedje. En het is zeer zeer ontvlambaar, zelfs met behulp van statische electriciteit. Mede omdat het zo vluchtig is wat betreft verdampen. Vraag me niet hoe ik dat weet...
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
klopt ik heb idd ook aceton gebruikt en dit werkt heel erg goed.. 1 nadeel... je moet de hele kap minimaal 3 lagen in de kunstof primer zetten, daarna overnieuw in de filler of spuit plamuur zetten om hem weer perfect glad te krijgen en dan maar hopen dat de kunstof primer idd echt overal zit.. aangezien dit doorzichtig is en binnen 2 sec is opgedroogt zie je nl niet echt wat je doet.. suuk7 ik heb mijn kap er al 2x extra door moeten spuiten, 3x totaal en moet nu alsnog voor n 4de keer omdat de primer idd nog steeds niet helemaal dekte blijkbaar... Laatst gewijzigd door Cotjuh; 17 november 2011 om 18:43 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
mr musclle ovenreiniger werkt ook, stop model in plastic zak en spuit het model in en knoop zak dicht, laat 24 uur met rust, wrijf op de zak over je werkstuk heen en kijk of er al verf oplost als er nog plekken verf opzitten opnieuw inspuiten en laat weer 24 uur met rust, haal dan model eruit en boen schoon met water en sop en nagelborstel, restanten zal je uit eventuele naadjes moeten boenen, goed afspoelen en waterproof schuren en drogen en in de primer en als je metallic wil spuiten zilver spuiten en dan je metallic kleur en aflakken met blanke lak2/3/of 4 dunne lagen, het zilver geeft je metallic vlok zn licht van achteren zeg maar,geeft meer helderheid, |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
dank voor de adviezen allemaal. gr martijn
| | |
| | #15 (permalink) |
|
beste mensen, ik heb alles geprobeert maar krijg hem niet kaal op de plekken waar de pruimer niet goed heeft gehecht is hij kaal maar de rest niet. iemand nog ideen? gr martijn
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |