![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
Hoeveel interesse is er in een betaalbaar ontwerp van een zwaailicht module. Op dit moment ben ik voor mij zelf en een aantal leden van onze vereniging (mv woubrugge) bezig met de ontwikkeling van een zwaailicht balk. Deze lichtbalk maakt gebruik van de behuizing van iemand uit denemarken. (schmidt technik). Deze heeft al zwaailichten maar zoals bekend zijn de prijzen behoorlijk. Untitled Page Mogelijk dat als er genoeg interesse is dat er een eigen behuizing komt. De print welke ik ontwikkel beschikt over 38 leds voor vrachtwagens en heeft ook een kleiner broertje met 24 leds. De kleinere variant is bedoeld voor politie / ambulance / verkeersregelaars etc maar kan ook prima gebruikt worden op vrachtwagens waar minder ruimte voorhanden is. Beiden modules ga ik zelf van software voorzien en hebben een 6 tal configuratie mogelijkheden. 2 daarvan wil ik gebruiken om eventueel knipperlicht functie in de balk te integreren. ![]() Print afmetingen: 118 x 15mm ![]() print afmetingen: 79 x 15mm..
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2010 Locatie: Spaubeek Leeftijd: 16
|
Intressen is zeer groot! Ziet er in iedergeval goed uit
__________________ More Modelbouw: click here ..Thanks timmi Your Stuff His Super Quality... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Ziet er knap uit, ga je de IC op de printplaat zetten of komt daarvoor een andere printplaat?
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Of een schijnwerper aan de zijkant ( wit licht). Zie je in het echt volgens mij ook weleens. Zo'n lichtbalk lijkt mij ook wel leuk. Moet ik er alleen nog een thema omheen bedenken voor mijn SCX10
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
balk werkt op 5v (voeding vanaf de ontvanger). De balk werkt met 2 draadjes, maar kan doormiddel van 6 extra draden allemaal effecten schakelen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Wordt rekening mee gehouden als optie.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
exacte kosten zijn nog niet helemaal duidelijk. Verwachting is 65 - 75 euro maar kan mogelijk lager uitvallen. Ik maak gebruik van speciale side emitter leds welke best prijzig zijn maar daar en tegen wel veel licht geven. (voor de techneuten 5.7Lumen voor een witte 0805 smd led.) De behuizing lever ik zelf niet dit kan via schmidt technik besteld worden. En kost ca 19 euro (vaak krijg je er 1 + 1 gratis bij hem).
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2009 Locatie: Tijdelijk in Woubrugge Leeftijd: 31
|
goh... waar ken ik dit van???? OHJAAAAA.... :P ik doe hieraan mee XD idee begon vrij simpel bij mij en iemand anders van de club en vroegen Alwin om wat hulp voor de ontwikkeling.. en dit is vrij snel uit gegroeid naar n mooie concrete en realistiche balk die niet alleen voor ons 3en was maar een heus leuk betaalbaar verkoop project voor iedereen.. Alwin nogmaals top werk!! als ik aan t solderen kan hoor ik het graag, dan doe ik er ook nog wat nuttigs aan hahaha |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
de printen zijn binnen en nu bezig met de eerste te solderen zodat ik software kan gaan schrijven. Hieronder een sneak preview: ![]() ![]() ![]() De glaasjes komen bij schmidt technik uit denemarken vandaan en klikken op de print het zit dusdanig vast dat geen lijm nodig is.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Ziet er goed uit
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2010
|
Hallo Alwin Zit er netjes uit. Werkt het ook al. En moet je die zelf nog in elkaar zetten of is ie compleet. Is wel super mooi, ik heb er wel intressen in. Weet niet wat het gaat kosten. MVG Niels PS. Ik ben hier redelijk nieuw op het forum, dus ik ben een beetje rond aan het neuzen. Ik weet nog niet hoe het hier allemaal werkt, maar komt goed |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |