![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Citaat:
Hallo Baggeraar, Ja, ik ga eerst onderzoek doen of de setjes wel goed te gebruiken zijn, maar ik ga zeker kijken/onderzoeken of de flesjes wel op voorraad leverbaar zijn en of deze ook leverbaar blijven. Want anders kan ik beter een professionele set kopen, maar zoals ik al had aangegeven, is dat nogal vrij prijzig en ga ik niet direct aanschaffen. zie links : Marius Braber B.V. - Groothandel in gas- en petroleumapparatuur en watersport Kuiper's Gassen Eemnes Dit is ook nog een optie Al-jr KOOP/Ruil zuurstof/acetyleen 11ltr. set Autogeen set zuurstof/acetyleen 11 ltr. set.Als aanvulling op de bestaande autogeen 10 ltr. sets is de AL-JUNIOR een interessante alternatief. Tegen onderstaande voorwaarde koopt u een AL-JUNIOR set bestaande uit 1 x 11 ltr. zuurstof en 1 x 10 ltr. acetyleencilinder met geïntrigeerde drukregelaars en de cilinderwagen. Wanneer een van de cilinders leeg is ruilt u deze om en betaald een vast bedrag per vulling. U betaald geen huur en u heeft geen onderhouds-, of keurkosten meer. Vullingprijs 11 ltr. zuurstof € 29,50 Vullingprijs 10 ltr. acetyleen € 42,50 De voordelen, · geen huur meer, · geen herkeurkosten en of onderhoudskosten · geen drukregelaars meer nodig · compact en draagbaar · cilinders op meerdere plaatsen in Nederland omwisselbaar. De set is zonder slang en las of snijgereedschap. Uitgebreide mogelijkheid aan autogeen las en snijgereedschap is hier verkrijgbaar en kan geheel naar uw wensen worden samengesteld.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2009 Locatie: Leiderdorp Leeftijd: 36
|
Hoi Piet, Het set wat ik heb is semi professioneel. De zuurstofcilinder is gewoon een eigendomsfles van 5 liter met een reduceerventiel erop ( zo'n grote met twee meters) De kleine gasbussen zijn volgens een internationale standaard, die gaan niet uit de handel. De flesjes die voor de gasbarbeque of hobbybrander worden gebruikt hebben dezelfde aansluiting. Ik wilde eerst ook acetyleen, maar dit is veel duurder. Ik betaal ongeveer €5,- voor een fles bij de Hornbach, echt retegoedkoop. Bovendien moet je de flessen aanschaffen, en de acetyleen flessen zijn minimaal 10 liter groot, dan word de set wel groot, zwaar en duur. Je verbruikt ook meer zuurstof, dan zou je eigenlijk een grotere zuustoffles moeten hebben om ongeveer gelijk uit te komen met vullen. Ik denk dat het dan ineens niet meer zo interessant is. Die propaanset die ik aangaf in de folder, is van Gloor en dat is zwitserse superkwaliteit, beter bestaat niet. Onderdelen over heel de wereld te krijgen. Propaan is wel minder heet(nog steeds 3000 graden hoor), maar ik zou niet voor acetyleen gaan. Even een foto voor de duidelijkheid: ![]() ![]() Een stukje soldeerwerk, niet de beste foto, maar toch: ![]() EDIT: EVEN EEN LINK NAAR DE FULLSIZE FOTO, DEZE IS WAT DUIDELIJKER. http://i668.photobucket.com/albums/v...f/P1000028.jpg
__________________ Groetjes William Laatst gewijzigd door Trilliwilli; 29 december 2011 om 17:48 Reden: Foto's toegevoegd |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
|
Hallo William, Bedankt voor je aanvullende informatie. De set van jou ziet er professioneel uit. Want ik vind het wel belangrijk dat het een veilige set is, maar ook dat je in de toekomst nog nieuwe flessen propaangas kan krijgen. Trouwens waar laat jij de zuurstoffles vullen ?? Dat je veel meer zuurstof nodig hebt dan gas is mij bekend ! Mooi stukje bouwmodelbouw vakwerk zeg, soldeerwerk ziet er ook goed uit, Super hoor. En een Volvo F12, altijd goed hé !
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Ik heb de fles nog niet hoeven laten vullen, maar dit doe ik bij Hugo Schipper, waar ik de set heb gekocht. Hier in de Randstad kan het ook bij Laman, waarschijnlijk dat jij ook gewoon terecht kan bij een technische groothandel. Hier in Zoeterwoude zit ook een groothandel voor loodgietersmaterialen, Luitec, daar kan ik ook terecht. luitec - Home Adressen zat, lijkt me dat er bij jouw in de buurt ook wel wat zit. In principe kan je bij elke gashandel terecht. Hugo Schipper vult ook niet zelf, die gaan ook naar het gasdepot, maar dat is service die ze leveren, het is ook een betrouwbaar adres. Hou er wel rekening mee dat je een eigendomsfles altijd een week kwijt ben. Met huurflessen heb je dit niet, maar die zijn alleen rendabel als je veel gas verbruikt. Bij ons op werk hebben we alleen huurflessen, maar er gaan soms wel 5 tot 10 flessen per dag doorheen, alleen al bij ons op het instituut, maar dat zijn alle gassen, dus ook helium, stikstof en waterstof bijvoorbeeld. Ik heb het uitgerekend, maar kopen is goedkoper, en dat ik mijn fles een week kwijt ben vind ik geen probleem, alleen even rekening mee houden als je wil gaan solderen. Maar er zit een drukmeter op, dus je ziet wanneer de fles bijna leeg is, als de wijzer tussen de 10 en 20 bar zit word die bijgevuld. Met het kleine soldeerpitje verbruik ik niet veel, ik heb al de nodige uurtjes gesoldeerd, maar de meter staat nog op 200 bar (=vuldruk). Vandaar dat ik geen andere brander meer gebruik, je moet ook wel gas en zuurstof verbruiken, want die fles is maar 10 jaar geldig, daar moet je wel even rekening mee houden. Je kan de fles na het verlopen uiteraard wel opmaken, dit zou bij een bedrijf not done zijn i.v.m. veiligheid, maar die fles loopt als die 10,5 jaar is natuurlijk niet gelijk leeg. En het is zuurstof, niet het gevaarlijkste gas.
__________________ Groetjes William |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Hallo William, Bedankt voor je informatie. Ik ben wel op de hoogte met gas en zuurstofflessen. Zuurstof : 200 bar. Atecyleen : 15 bar Vroeger veel met gas en zuuurstof autogenisch gelast, maar ook dik staal gesneden. Bij dat bedrijf gebruikte ze toen AGA gas en zuurstofflessen, maar ook de regeldrukventielen met vlammendovers, de branders waren en de slangen waren van AGA. Ook wel gewerkt met een automatische elektrische snijmachine. In mijn stageperiode en de vrije tijd dat ik daar werkte, om wat bij te verdienen moest je All-Round zijn en alles kunnen. Op deze kleine scheepswerf en machinefabriek heb ik echt heel veel geleerd, waar ik nu nog steeds plezier van heb. Ik heb net even gebeld met de autogarage in Losser (Jan Frons). Ik ga volgende week even bij hem langs voor een demo, als het mij goed lijkt, koop ik deze set. Bij hem kan je de gasflesjes ook kopen, de zuurstof flesjes kan ook bij hem brengen om te laten vullen, s'morgens brengen, s'avonds weer ophalen.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Hoi Piet, Hetzelfde branderkopje die ik heb, het is ook een Rothenberger set, daar zal je geen spijt van krijgen. Een fles in 1 dag is snel, daar kan je als hobbyist toch geen probleem mee hebben dacht ik zo. Die hele kleine pitjes is in het begin altijd een beetje uitvogelen, je draait de gaskraan al snel te ver open, zo weinig heb je maar nodig. Ben benieuwd of je goed slaagt.
__________________ Groetjes William |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009 Locatie: Bedum Leeftijd: 18
|
op ebay Duitsland staat redelijk wat messing te koop,n zoals deze 1 Stück Messing Rundmaterial 70mm x 50mm Lang Ms58/CuZn39Pb3 | eBay Mvg, woujaco
__________________ Mvg, Wouter M.S Eurotrans Delfzijl 1:50 WIP / Silin Stan Tug 1:50 WIP -- Werk slimmer, niet harder |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
wel een mooie bandzaagmachine gevonden Marktplaats.nl > Lintzaag bandzaag metaalzaag - Doe-het-zelf en Verbouw - Gereedschap | Zaagmachines |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Leuk voor de hobbyist, die bandzaag. Ben ooit eens op locatie zo'n ding tegengekomen. Het bedrijf dacht daar wel wat stalen profielen (70/70/6) mee te kunnen zagen. Na twee motoren in drie dagen te hebben opgerookt, hebben we toch maar gewoon de haakse slijper weer gepakt.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |