![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
|
Tja, ik ben van de oude stempel, maar vroeger in de jaren half/eind jaren 60 had Mercedes Benz ook een V12 diesel, deze motor had een vermogen van 320 PK !!! Best veel voor die tijd ! Hier zijn er niet zo heel veel van gemaakt, maar gebouwensloper Koole uit Vijfhuizen had er een, een 6x4, met een drieassige dubbellucht kieper er achter. Koole is later overgenomen door van Groningen in Nieuw Vennep.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Citaat:
Is dit erg ?? Nee, dit moet gewoon kunnen. Bovendien zijn er in het verleden wel degelijk V12 vrachtwagenmotoren gebouwd, waaronder MB V12 motoren, Detroit V12 motoren. Deze Detroit diesels zaten onder andere in de FTF. Dit waren van die jankende motoren, net als de GM diesels. Waarom jankte deze motoren zo ?? Het waren namelijk 2 takt diesels.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #18 (permalink) | ||
|
| ||
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 juni 2011 Leeftijd: 25
| Citaat:
FTF Detroit Diesel Mammoet stp-trucks truck 12V-71 truckpull - YouTube FTF FSV-11.37DBT - YouTube maar zeker mooi gemaakt die v12 zit heel wat werk in
__________________ MVG Arjan Www.rctrailforum.tk Voor de trail en scaler liefhebbers Laatst gewijzigd door Daruler; 19 januari 2012 om 21:40 Reden: toegevoegd | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
Ja, echt een mooi geluidje hé !!! In het tweede filmpje ligt een V8 Detroit diesel in de 4 assige FTF.
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 19 januari 2012 om 21:59 | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2011 Leeftijd: 25
|
maak niet uit 2 tak diesel is altijd goed hahah ik wist het niet zeker
__________________ MVG Arjan Www.rctrailforum.tk Voor de trail en scaler liefhebbers |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Een V-12 zelf bouwen zonder geld uit te geven aan plannen start hier. Het is de Maybach die werd gebruikt in Duitse tanks tijdens de oorlog. Je krijgt dan wel een tekening van liefst 1.04x0.58 meter!
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |