![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
Hallo Truckers, Ik heb sinds kort een half afgebouwde Scania R164l van Robbe 1:16 Ben hem nu rustig aan het opbouwen maar heb een probleem met het sturen, Als ik naar rechts stuur zit mijn rechterwiel tegen de bladveer aan en als ik naar links stuur kan ik me vinger nog tussen de bladveer en het linkerwiel steken (ong 1 cm ruimte) Wie heeft hier een oplossing voor ?? Mvg Vincent, PS: Gaat dus om deze scania..
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
eb je dit enkel als je servo aan gekoppeld zit?? en als je zonder servo dit niet hebt dan is je 0 stand van je servo niet goed mocht je het los gekoppeld ook hebben,dan kijken of je aan weerszijden wel alles exact t zelfde hebt gemonteerd qua boutjes,moertjes en ringetjes en busjes, loop alles mbv tekening na kan de opstelling even niet meer voor me halen ik heb de man kippertje gehad maar is allemaal t zelfde, |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
@Robin: Heb hier ook een MB 1838 1:14 van Tamiya maar die heeft wat meer ruimte om de as om te gooien, de 1:16 van robbe heeft dat niet, de servo zit ook anders als bij de MB, de servo ligt aan de voorkant van de as, @Markioo: Heb alles volgens de tek gemaakt en als ik de servo op de 0 stand zet (aangesloten op ontvanger en zender aan) en dan krijg ik dus die rare uitslag, Ik zal anders even een filmpje maken zo dat duidelijk te zien is hoe of wat.,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
zou kunnen zijn dat je servo heveltje te kort is om verder naar links te kunnen sturen vandaar die ruimte denk ik dan haal je heveltje los en stuur eens met de hand je wielen heen en weer en kijk dan of de wielen dan naar links ook tegen bladveer komt komt ie wel tegen bladveer dan ligt het aan de servo hevel lengte afstelling mvg rc-doktor markioo |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ik neem aan dat als je via de tek bouwt dat dan toch wel goed moet zijn ?? Langer heveltje heb ik ook al geprobeerd en kom op zelfde resultaat uit, ![]() Hier een filmpje voor de duidelijkheid.... MOV_0621.3gp - YouTube
| | |
| | #8 (permalink) | |||
| Citaat:
Bedankt dat je hem op de juiste plek heb gezet. Mvg Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est | |||
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Citaat:
Hallo Vincent, De foutieve plaatsing is niet erg hoor, ik heb het even in de juiste rubriek gezet. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
en een inkoppertje naar aanleiding van piet zijn bericht Vermoedelijk is je servo ook verkeerd geplaatst. Als de servo niet goed in lijn staat met de stuuras krijg je dit soort problemen. Ik zie hierboven een aantal mensen verwijzen naar tamiya. Het betreft hier echter een robbe. Ik vermoed dat robbe de servo wel op de juiste plaats heeft getekend. Mogelijk heb je de servo in spiegelbeeld gemonteerd waardoor de hoeken in de stuurinrichting zijn veranderd. Draai je servo eens mechanisch om. Anders zul je het alsnog in de hoeken moeten zoeken die de as aansturen. Ik neem altans aan dat je stuur in neutraal wel recht staat.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Heren, het probleem is opgelost doormiddel van de stuurstang dichter bij de draaiende as te plaatsen, Mvg Vincent,
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |