![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2012
|
hoy ik ben nieuw en wil met de hobby 1/14 trucks beginnen nu heb ik al een nieuwe truck gekocht en wel de man TGX 26540 XL van tamiya ik wil het gelijk goed doen en zou een advies horen welke zender ik daarvoor het beste kan aanschaffen ik wil er in de toekomst ook een dieplader en een liebherr rupsbagger bij kopen en met de zelfde zender bedienen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: nieuwveen Leeftijd: 27
|
je zou eens kunnen kijken voor een futaba F-14 of FC-16. je hebt dan verschillende keuzes. de zenders zijn beide 8-kanaals zenders. het verschil tussen beide zenders is dat de fc-16 een computer zender is wat veel voordelen heebt om je modellen af te stellen. de zenders verschijnen regelmatig hier in het verkoop gedeelte, of bv. op marktplaats. beide zenders zijn ook nieuw te koop. zowel 40Mhz, en ook omgebouwd naar 2,4Ghz d.m.v. jeti. de laatst genoemde zijn in de webshop van chris ooms te verkrijgen. www.rc-point.nl je kan ook een gebruikte zender ombouwen naar 2,4Ghz, maar wat de kosten betreft, is een nieuwe omgebouwd met jeti ongeveer even duur. succes met de keuze. m.v.g. jordi
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
oké bedankt voor je advies om te beginnen wil ik geen gebruikte of omgebouwde zender ook ben ik (nog niet)zo,n ster in electrotechniek maar heb een schoonzoon die mij daar wel mee kan helpen maar zoek ik een zender waar ik een tijdje mee vooruit kan denk ik want het gaat allemaal wel snel dus ga ik eens kijken naar een 8 kanaals zender 2,4 dank u wel voor u reactie |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
Ik zou voor een FC16 gaan en een Jeti module inbouwen. Dit is één van de weinige 2,4Ghz set waarbij ook multiswitch nog functioneren. Het "ombouwen" is een fluitje van een cent (als je een Graupner zender MC ... neemt nog eenvoudiger). Even zoeken hier op het forum en je vind zo de verschillende uitgebreide handleidingen voor de ombouw. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
jordi heeft al een link gegeven naar een shop welke een f-14 / fc-16 omgebouwd naar 2.4ghz met jeti te koop heeft staan. Jet is 1 van de weinige systemen die de multi modules ondersteunen van robbe.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hallo wat is nu de beste keus ik zou geen overvloed willen maar ook geen tekortkomingen maar in één keer goed het is voor mij allemaal nieuw vandaar
|
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik denk dat je met een zender met alleen 2,4ghz Voldoende hebt. Heb je al modellen waar 40mhz in zit? Als dat wel het geval is, is een combinatie aan te raden. Let wel op dat de ontvangers van jeti wel wat duurder zijn. Je kunt geen ontvangers van een ander merk combineren met de jeti module. Als je de zender besteld, komt de prijs van een ontvanger er nog wel bij. Ook een zender accu komt er ook nog bij. Je kunt dan het beste een eneloop accu nemen. Deze accu loopt niet snel leeg. Dat is beter voor het behoud van de accu wanneer je de zender niet dageljks gebruikt. Als je nog andere vragen hebt over de zenderset, kan je evt ook even bellen of mailen met rc-point. Chris ooms is erg behulpzaam, en heeft veel kennis van de producten die hij verkoopt. Succes met je aankoop.
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
bedankt Jordi voor je advies maar ik heb nog één vraagje ;hoeveel kanaals ontvanger heb ik nodig voor de truck want ik denk dat ik twee ontvangers nodig heb omdat ik er in de (verre) toekomst ook een rups graafmachine bij wil aankopen en weet je misschien een vereniging waar ik me bij aan kan sluiten in de buurt van Dongen dan kan ik verlopig vooruit met bouwen |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
als je een graafmachine ook wil bedienen zou ik gaan naar een 8 kanaals zender
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
je keuze van een 8-kanaals zender is zeker een goede keuze als ik naar je toekomst plannen kijk (graafmachine) de keuze van het aantal kanalen op de ontvanger voor de truck, is een wat lastigere vraag om door mij te worden beandwoord. je hebt kort gezegd aan 2 kanalen al genoeg om te kunnen rijden. (gas geven en sturen) met 2 kanalen kan je verder dus nix meer aansturen. (versnellingsbak, verlichting, koppelschotel, enz..) het is dus voor je zelf te bepalen wat je uiteindelijk wilt met je truck. je zult eerder 5-8 kanalen nodig hebben voor je truck, dan 1-4 kanalen. je kan bijvoorbeeld nu een 8-kanaals ontvanger mee bestellen. als je merkt dat je aan 5 kanalen genoeg hebt, koop je tegen de tijd dat je je graafmachine wilt gaan bouwen, een 5 (als die er is) of anders 6 kanaals ontvanger welke je dan in je truck kan stoppen. je hebt dan al een 8-kanaals ontvanger welke je dan voor je graafmachine kunt gebruiken. ikzelf koop meestal gelijk 7 of 8 kanaals ontvangers. je weet dan zeker dat je het max aantal kanalen eruit kan halen wat je zender te bieden heeft. let wel: het is puur advies zoals ik het zou doen. ik kan niet in jou budget/spaarpot kijken wat je te besteden hebt. ik weet dat een zender met jeti ingebouwd, een accu en een 8 kanaals ontvanger best prijzig is. ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is. als je meer vragen hebt, horen we het wel weer! m.v.g. jordi
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Ik heb een 2,4 ghz zender nu. Hoe werkt hij eigenlijk? Het is een K-7x. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |