![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2009 Locatie: Drenthe
|
Ben me hier al een heel poosje aan het oriënteren, en heb ook de 'stickies' en dergelijke doorgezocht, maar kan geen antwoord vinden op de volgende vragen: Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur en merkentrouw, maar wat zijn de verschillen tussen de bovenstaande merken, qua compleetheid, afwerking, wat voor toebehoren zijn inclusief in een kit, wat is het minimum dat er dan nog bij gekocht moet worden, kwaliteit, prijs? Natuurlijk heb ik gekeken in de grote aantallen advertenties wat er in een kit zit, maar voor een niet ingewijde is het misschien wel belangrijker te weten wat er dan NIET bij zit, en dus echt wèl benodigd is, want dat staat nergens. Als ik het goed begrijp is een Tamiya kit het meest compleet, gevold door Robbe, en de Widico het meest in elementen opgebouwd, die misschien dan ook het duurste uitvalt; weegt dat op tegen een mogelijke superieure kwaliteit? Zo genoeg vragen even, misschien ontstaat hierdoor een leuke, en leerzame discussie. Als dit onderwerp al eens eerder uitgemolken is, kan je een linkje geven? Want dan heb ik het echt nog niet ontdekt. Bedankt, Cor |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2009 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 18
|
Hallo, Nog niet echt een topic voor geloof ik. Maar de puntjes: Tamiya, Redelijk compleete doos, De truck kan geheel opgebouwd worden er zit een motor en aandrijving bij. De schaal is 1:13 ongeveer en staat dus niet tussen wedico/robbe/scale art. Wat er nog bij gekocht moet worden is 2 servo's, afstandsbediening (minimaal 2 kanaals), snelheidsreglaar, accu en ik ben van mening kogellagers (dit vind ik beter voor een model omdat het minder slijt de plastic delen) Maar is dus niet benodigt! Wedico, Ik kan er niet heel veel over zeggen over kwaliteit. Wat ik weet is dat er minder plastic onderdelen zijn als bij tamiya. Bij wedico is het chassis/aandrijvind metaal en bij tamiya zit er hier en daar wat plastic. Wat je nodig heb is een chassis en een cabine. Er zijn geloof ik wel complete dozen of niet? Ik durf je het niet met zekerheid ze te zeggen. Robbe, Er is een topic over een man 8x4 van robbe. De afwerking blijkt niet helemaal geweldig te zijn maar hier ook weer geen ervaring mee. Bij de man is het chassis en cabine wel in 1 paket. De toren achter de cabine moet nog wel los gekocht worden. Electronica weet ik niet wat er bij zit. Prijzen: Tamiya is in vergelijking met robbe/wedico erg goedkoop. Voor maar 350 euro voor een bijna kompleet model. Wedico/robbe prijs weet ik echt niet. Ik ben zelf ook voor tamiya gegaan omdat de prijs gewoon ontzettend meewoog. Maar de keuze blijft aan jezelf. Ik hoop dat mensen met ervaring over wedico/robbe ook een mening kunnen geven. Mvg. Mitchell.
__________________ Liebherr hc-l 355 in aanbouw. Mercedes sk 8x4 in aanbouw. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ja, dat is het soort antwoord wat echt behulpzaam is! Electronica zit er dus nooit bij, alleen een motor bij de Tamiya, maar geen regelaar of servo's En als ik het goed heb, kan je die motor beter niet gebruiken, maar gelijk een truck motor met meer windingen [60T of zo ] erop zetten. Wie volgt? Cor |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Bij wedico heb je grote keuze wat je koopt, losse onderdelen of een volledige kit. Bij sommige cabines zit ook al verlichting bij en bv een lichtbalk. Cabines van Wedico zijn metaal en gepoederlakt Onderdelen bij wedico zijn ook eenvoudiger te krijgen, je moet geen heel raam bestellen zoals bij Tamiya.
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1441520 De 'groene hollander' heeft het niet zo op de afwerking van met name de plastic delen. Cor | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2004 Locatie: Rhenen Leeftijd: 34
|
HOI. een kleine duit in het zakje. robbe zat qua prijs net boven tamiya met de oude cargo serie. de nieuwe serie trucks. een man zwaartransport, 2 man militair. en een brandweerwagen, vind ik redelijk duur. en ja wedico is echt een lijst onderdelen waaruit je zelf een truck kan samenstellen. maar een basispakket met licht en zonder geluid voor een trekker kan je op ca 1000 euro tellen, en een oplegger hierbij ca 600. maar een aangedreven vooras met sperrdiff kan zelf ook al zo'n 300 euro kosten. daardoor kan een wedico snel een duur grapje worden. de laatste modellen van wedico zijn leuke caterpillar modellen. maar starten bij ca 3000,- en voor dat geld mag de kwaliteit dramatisch genoemd worden. bij onze vereniging wordt een wedico rupskraan gebouwd. maar werkelijk elk onderdeel moet passend gemaakt worden. de trucks daar in tegen zijn goed genoeg om 20 of 30 jaar mee te gaan. misschien af en toe een verse cabine erop. ( 400,- tot 500,-) daarom kiezen de meeste hier voor tamiya. de keuze in cabine's is dan wel beperkt. nu zijn ook de meeste gek van scania en die is als tamiya leverbaar dus geen probleem. groete Peter |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |