![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2009 Locatie: nederland Leeftijd: 16
|
Hallo, Mijn wens is om een truck te kopen en in dit geval de Scania R620, Maar nou viel mijn oog op een Verlichtings pakket van de scania dus zodoende mijn vraag, zitten er bij de aankoop van de Scania R620 al lichten bij? En nou ik toch bezig ben, Zijn er nadelen aan de opbouw van de Scania R620 afgezien van de Stuurstangen die achter de as moet komen? Ik hoop dat iemand mijn vraag kan en wil beantwoorden .Met vriendelijke groet, Patrick
__________________ Met vriendelijke groet, Patrick |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 augustus 2008 Locatie: Werkendam. Leeftijd: 38
| Citaat:
om met je eerste vraag te beginnen, nee. De Scania is wel voorbereid om verlichting in te bouwen d.m.v. ledhoudertjes en dergelijke. Voor de verlichting zou je zelf wat kunnen maken, draad, weerstanden en ledjes zelf solderen en op een nog aan te schaffen lichtregelaar aan te sluiten. Of je zou voor de MFU-01 van Tamiya kunnen gaan, dit is namelijk een rij- licht- en geluidsmodule in 1 behuizing waar tevens de benodigde kabeltjes met aangesloten ledjes bij zitten. Voordeel is dan dat je dan in 1 keer klaar bent maar heeft als nadeel dat uitbreiden van extra verlichting zonder de nodige electronica kennis bijna niet mogelijk is. Voor wat betreft de behuizing is deze optisch kwalitatief goed uitgevoerd met weinig spuit/giet foutjes, echter qua maatvoering heeft Tamiya wat steekjes laten vallen. De hoogte van de cabine is namelijk enkele milimeters te laag. MVG, Raymond -\8/-
__________________ SCANIA R730 V8 Power. King of the Road____________________________________ | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2009 Locatie: nederland Leeftijd: 16
|
Voor de lichten zal het geen probleem worden, daar heb ik al enkele ervaring mee. met solderen van weerstanden. Maar wat bedoel je met een Lichtregelaar? is dat een schakelaar die je via de afstandsbediening kan bedienen? ![]() En kwa MF-01 zal ik kijken hoe is dit doe. ik neem aan ( ik weet het namelijk zelf niet ) dat de MF-01 ook voor geluidseffecten zorgt? Alvast bedankt!
__________________ Met vriendelijke groet, Patrick Laatst gewijzigd door Patrick C.; 29 januari 2012 om 13:04 Reden: tekst toegevoegd |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
ivm met lichtmodules en regelaars: bij de MFC-01 is het inderdaad licht+regelaar, maar ook de M20+ van servonaut heeft een ingebouwde rijregelaar met tempomat in de lichtmodule. De USM-RC is dan weer een licht+geluidkit waarbij je een aparte regelaar nodig hebt.
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
Hier een link waarin de uitleg staat over de aanpassing en hoe en waarom met betrekking tot de stuuras. De Asfalt Rockers :: Bekijk onderwerp - Besturing tamiya voorassen corrigeren (europese trucks)
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 31 januari 2012 om 23:06 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |