![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Guest
|
Tevens heb ik samen met me pa ook nog een paar "vreemde" dingen in de MFC-01 gevonden. Bijvoorbeeld: De MFC-10 schakelt ook elektrisch, dus haal het stangetjes van je servo maar eens af, en schakel dan gewoon je servo via de MFC-01. Gegarandeerd dat je andere snelheiden krijg. Maar daar maak ik van de week nog wel een apart stukje van, eerst ff kerst vieren. |
|
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| BERICHT VERPLAATST : Hallo, Allereerst wil ik me even voorstellen hier, ik ben Raymond ben 26 jaar en kom uit Amersfoort. ik heb een Tamiya Volvo FH12 en ik ben nu bezig om een MFU erin te bouwen (met verlichting en geluid) ik heb alleen nog geen ontvanger voor de truck. Maar ik wil eigenlijk wel weten of er een manier is om het geluid te testen zonder ontvanger? Verlichting kan wel maar ik krijg geen geluid uit de box. Tevens wil ik weten welke ontvanger ik het beste kan kopen? Ik heb namelijk ook een King Hauler en daar heb ik een al een zender bij. Alvast bedankt voor de eventuele reacties mvg Raymond Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 28 december 2009 om 00:25 Reden: Tekst in topic aangepast |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: nieuwveen Leeftijd: 27
|
ik heb geen ervaring met een MFU, maar denk dat je een ontvanger moet hebben omdat alle signalen met stickbewegingen worden aangestuurd. zonder ontvanger komen er dus geen signalen binnen. kan je niet de ontvanger uit de King Hauler gebruiken? welke ontvanger je het beste kan kopen ligt helemaal aan je wensen en welke zender/ontvanger je nu hebt. wil je de volvo op de zelfde zender als de king hauler laten rijden? neem dan een zelfde ontvanger. of een meer kanaals ontvanger wanneer je in de toekomst meer servo's of andere functies wilt kunnen schakelen.
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 december 2009 Locatie: amersfoort Leeftijd: 29
| Citaat:
bedankt voor de reactie ik wil eigenlijk maar 1 zender omdat ik toxh maar met 1 tegelijk rij maar dan ga ik em uit de king hauler halen om te testen iemand trouwens een idee waar ik een roof bar voor deze volvo kan bestellen? Bedankt | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 29 november 2004 Locatie: Beverwijk Leeftijd: 56
|
Hallo, Ik heb deze MFU in mijn King-Hauler zitten en dat werkt perfect. Hij is alleen niet aan te sturen in combinatie met een FX18 digitale zender van Robbe. Ik moet dus via de toetsen van de MFU zelf de boel aan cq uitzetten. Verder is het een mooi systeem. Goed licht en geluid. Alleen de vibratie moter heb ik er uitgehaald ivm het los trillen van schroefjes ect. |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Marten77 heeft hier een oplossing voor. mfu via switches op de zender.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
ik heb nog een vraag/probleem. ik heb nu mijn ontvanger uit mijn king hauler gehaald en alles aangesloten, maar als ik nu op de zender mijn linker stick voorruit duw dan gaat mijn truck achteruit. en als ik em naar achteren duw gaat ie voorruit. ik zal ongetwijfeld wat fout doen maar ik weet niet wat iemand de gouden tip? bedankt |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
welke zender? of schakelaar omzetten op de zender. of in menu kanaal revers zetten of stekker in de zender omdraaien.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Sorry voor de misschien stome vraag maar dit is mijn eerste truck waar ik zelf elecctronica in zet bedankt | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: putten Leeftijd: 18
|
ik denk dat het stekkertje wat er nu in zit omgedraaid moet worden. dan heb je dat rare gedoe niet met het vooruit en achteruit rijden. het zelfde als met het + en - van een accu daar moet je het ook goed erop doen, voordat hij het doet. succes nog!!! |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
stekkertje van het betreffende kanaal 180 graden draaien. als het bruin rood oranje dan wordt het oranje rood bruin
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
ok mensen, het is me inderdaad gelukt om het om te keren. nu heb ik een volgende vraag: als ik alle stekkers van de servo's aansluit en van de mfu op de ontvanger zoals het hoort dan lukt het me niet om én mijn stuur bv naar links te draaien én mijn knipperlicht naar links te laten werken. ik kan alleen óf mijn stuur draaien en als ik em op een ander kanaal zet (dmv het stekkertje op mijn onvanger om te zetten) ó mijn knipperlicht. mijn gas werkt dan trouwens ook niet, alleen op een ander kanaal. ben ik stom alvast bedankt voor alle hulp mensen, het word zeker gewaardeerd, top! |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 oktober 2008 Locatie: Mildam, Friesland Leeftijd: 35
| Citaat:
Ik bedoel er mee te zeggen dat hoe "stom" jou vraag ook mag zijn gewoon plaatsen hier op het forum. And you know ! We Love Pictures | |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2007 Locatie: Brummen (Gelderland) Leeftijd: 59
| Citaat:
heb eens uitgeprobeerd wat je aangaf. Heb ivp de servo stang het stekkertje van de schakel servo uit de MFC getrokken. Daarna eens gekeken wat de motor deed. Hij schakelt dan inderdaad ook elektrisch. In de 1e versnelling gaat hij er als een speer vandoor. Maar hoe hoger je opschakeld, des te langzamer de truck gaat rijden. Je krijgt dus precies het tegenover gestelde beeld van de 3bak. Is wel grappig om te zien.
__________________ tuut tuut tuut de garoetjes van Ruud.Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |