![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2008 Locatie: den Haag Leeftijd: 54
|
hallo mede-hobbyslachtoffers kan iemand mij vertellen wat nu de juiste schaal van Tami.. is volgens mij 1:14 maar ik kom in veel advertenties en op Ebay bij de oosterburen geregeld voor Tami.. de vermelding tegen dat de schaal 1:14,5 is wie weet het juiste antwoord? en in aansluiting op deze vraag gelijk de volgende: is het storend of wellicht onmogelijk of weet ik wat voor andere redenen er zouden kunnen zijn om achter een Tami.. truck een Wedi... of Cars.. of Robb. oplegger of dieplader of wat dan ook te hangen ook weer zo'n domme vraag wellicht, maar ja ik kwam om te leren toch? (ja ik weet het domme vragen bestaan niet
__________________ Truck: Scania R470 under construction Tractor: Fendt 926 under re-construction |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hoi taxi mij is verteld dat tamiya trucks/trailers 1:13,2 zijn en je kan er geen andere trailers achter hangen ivm de breedte en de wieldiameter klopt dan ook niet meer totaal te klein dan, dat is wat ik er van weet,maar als het niet goed is dan hoor ik het ook graag, mvg markioo |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 34
|
Hallo Theo, De breedte van de 1/1 truck cabine is als ik het goed heb, 2,5 meter. Als ik dit deel door de breedte van mijn tamiya Volvo cabine (18,5cm), dan kom ik uit op 13,5. Kan natuurlijk wezen dat de scania net iets breder of smaller is... Maar dat is vast wel te achterhalen op internet Betreft de trailer-combinatie... Het is niet zo'n groot verscheel qua breedte van een wedico-trailer (17cm) en de breedte van een tamiya truck (18cm á 18,5cm). Je zult wel rekening moeten houden met de King-pin maat en afstand. Succes. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: nieuwveen Leeftijd: 27
|
zover ik me heb laten vertellen is de tam.shaal 1:13,55 het verschil naar 1:14 is zo groot niet bij een maat van 1:1 250cm zit er 6mm verschil in en vanzelfsprekend is de 1:13,55 dan 6mm groter. robbe is zoals iedereen al zegt 1:16 andere merken ben ik niet mee bekend. je hebt nu genoeg (afwijkende) maatvoeringen. zoek de mooiste(gunstigste) eruit zou ik zeggen!
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania bakwagen, volvo trekker, scania trekker 6x4 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
| Citaat:
Hallo, Tanyia is schaal : 1:12.8 i.p.v. 1:14 wat op de verpakking staat Wedico is schaal : 1:14.8 i.pv. 1:16 zoals Wedico aangeeft Robbe is schaal : 1:16.0 zoals Robbe aangeeft, maar de nieuwe Robbe modellen zijn iets groter en zijn nu schaal : 1:14.5 (de nieuwe MAN Zwaarrtransporttrekker met 5 assige dieplader, de nieuwe MAN brandweerwagen) Hopelijk heb je wat aan deze informatie
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 1 september 2010 om 00:14 | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 27 januari 2008 Leeftijd: 63
| Citaat:
Hallo Frank, Tamiya is in werkelijkheid in de schaal 1:12.8, meet het maar na en laat het maar berekenen op de computer en je zal zien : 1:12.8 !!!
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2008 Locatie: den Haag Leeftijd: 54
|
ik heb wel wat teweeggebracht geloof ik prachtige discussie toch? maar ik geloof onze superbouwer Piet en truck-freak bij deze, dus ga ik van hun expertise uit. bedankt heren
__________________ Truck: Scania R470 under construction Tractor: Fendt 926 under re-construction |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Graag gedaan !!
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2010 Leeftijd: 26
|
ik ben nieuw hier en kom van belgie uit de buurt van gent. ik heb al een tijdje intresse om een tamiya truck te bouwen, maar wil ni echt zo beginne met start pakket da je vind op vele site's zou liever zelf beginne van een lange chasis en daar zelf een cabine op te zette naar eige smaak. kan er mij iemand eens goeie site's aanraden waar je veel info en accesoires op vind? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
de startpagina? zie boven in dit forum... http://www.modelbouwforum.nl/forums/...deltrucks.html
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |