![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
moet heel eerlijk zeggen dat het andere project even prio heeft en daarnaast dat ik alles aan het ordenen en opruimen ben hier, dus het ligt momenteel beetje stil. Moet gaan beginnen aan de software. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe wie wat waar ik de servo signalen het beste mee kan vertalen naar een code of iets dergelijks. PS marten ben je nog wel is op msn
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #48 (permalink) |
|
ok aangezien ik nu 3 weken verplicht thuis zit ga ik hier weer mee verder. welke effecten moeten er allemaal in de standaard verlichting van een truck zitten? knipperlichten, alarmlichten, stadslichten, dimlicht, grootlicht, remlicht, achteruitrij. mistlampen??, nog meer? zijn er tevens mensen die een site weten waar alle verlichting beschreven staat van speciale voertuigen? brandweer politie etc?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2008 Locatie: den Haag Leeftijd: 54
|
wellicht een piepsignaal bij achteruit rijden? toevoeging cq suggestie ik rij wel eens op een touringcar en daar gaan automatisch de alarmlichten knipperen als ik achteruit rij
__________________ Truck: Scania R470 under construction Tractor: Fendt 926 under re-construction Laatst gewijzigd door taxi4you; 19 oktober 2008 om 16:04 |
| | |
| | #51 (permalink) |
|
zwaailichten is een extra optie he werklicht kan ik wel inbouwen. tevens het piepertje kan ik wel inbouwen moet ik alleen wat aftesten met wat piepertjes. er komt naast deze module nog een module voor special effect.
| | |
| | #52 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Den Haag Leeftijd: 35
|
Hoi Alwin, Uiteraard is het een extra optie, maar het zal toch door een schakelmodule geactiveerd moeten worden. Het printje met het looplicht-effect is een ander geval... Weet niet hoe jouw opstelling/setup zal gaan worden... Maar vanuitgaand dat je die F-14 12-kanaals module ervoor gaat toepassen, die de verlichting van de truck en de iR-zenderprint gaat aansturen. Of had je daar andere/nieuwe ideeën voor ? Vergeet ook niet de extra's van de trailer-zijde, om die te kunnen activeren aan de zender-zijde... Steunpoten op/neer; Ramp op/neer; Spindel-aandrijving van een keep-instalatie op/stop/neer; Dan zal zelfs die 12-kanaals tekort gaan komen aan kanalen. (als je alles gaat toepassen natuurlijk) 1- stadslicht 2- dimlicht 3- grootlicht 4- mistlicht 5- richting Links 6- richting Rechts 7- waarschuwingslicht 8- remlicht 9- achteruitrijlicht 10- werklicht 11- zwaailicht 12- extra kanaal voor trailer-optie Ben benieuwd hoe je het wildt gaan toepassen, om alles aan te kunnen sturen. |
| | |
| | #53 (permalink) |
|
hoi marten nou zwaailicht is een feit hoor :P YouTube - CIMG0409.MOV YouTube - Zwaailicht blauw iemand nog suggesties voor aanpassingen? *snelheid wordt instelbaar* filmpjes zijn helaas niet de scherpste. de overige 3 leds dimmen tot ca 10 - 15% van hun maximale lichtsterkte. hierdoor blijft wel de gloed bestaan maar niet meer het heldere licht. Op elke 4de puls wordt er een kortstondige flits gecreerd, hierdoor komt het realistisch over echter in het echt gebeurt dit doordat de lamp op dat moment precies recht in je gezicht / lens staat. ik heb dit dus ook gesimuleerd.
| | |
| | #55 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2008 Locatie: Oudewater Leeftijd: 56
|
@ Cheeta. Moet even wat kwijt, ik wist niets van dit topic af, dus wist ook niet dat jij al met het IR gebeuren bezig was, Dat iedee van het IR signaal door de kinpin is perfect, kan je niet samen werken met die man van het iedee. Zwaailicht ziet er mooi uit. ![]() Groeten Harry. |
| | |
| | #56 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 26 januari 2008 Leeftijd: 64
| Citaat:
Hallo Alwin, Even 3 vragen : 1. Worden er bij het printplaatje ook zwaailampen bijgeleverd ??? 2. Wat kost een complete zwaailichtset ??? 3. Is dit ook leverbaar in 12 volt
__________________ Groetjes Piet VOLVO FH 16 750 Volvo .............. ik rol ! Liever 6 harde klappen ....... dan 8 zachte plofjes Laatst gewijzigd door VOLVO FH 16 660; 10 december 2008 om 22:16 | |
| | |
| | #57 (permalink) |
|
hoi piet, nee nog niet in ieder geval zoiezo is dit niet verstandig doordat iedereen andere sets gebruikt. kosten voor puur zwaailicht moet ik nog even nakijken ik ben nu dingen los aan het ontwikkelen voor de lichtset en mogelijke extra optie modules zoals deze dus. op 12V zal geen probleem zijn zal net als de multiswitch 5 - 15V worden.
| | |
| | #59 (permalink) |
|
hallo daf. ontwikkelen kost een hoop tijd, tijd is nogal eens een gebrek. Zeker nu de grote run op de schakelprinten weer wat afneemt komt er meer tijd beschikbaar voor. dus nog wel even geduld aub. software kost meer tijd dan dat het zomaar lijkt.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |