![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een schakelprint om de trailer los te kunnen aansturen en zo een volledig automatische loskoppeling te verkrijgen. echter ik merkte dat hier meer vraag naar is dus wil ik kijken of het mogelijk is een universele print te maken die voor iedereen te gebruiken is. Aan welke eisen moet deze print voldoen? Dan kan ik dat meenemen in de ontwikkeling.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2008 Locatie: noordwolde(Frl) Leeftijd: 42
|
Dat er idd 1 of zelfs meerdere servo's mee aangestuurd kunnen worden. miss een paar extra verlichtings schakelingen, werk verlichting ed. Robert
__________________ fairmount BB Vaargoep De Golf - Oosterwolde (frl) |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
geluid is uit den boze voor deze print. dat moet toch echt gewoon met een geluidsmodule. kan wel kijken of ik ook signalen terug kan voeren vanaf de trailer. (ben bang dat deze variant wel veel duurder wordt). wat ik belangrijker vind is hoeveel kanalen naar de trailer zijn gewenst, hoeveel terug naar de truck, hoeveel servo kanalen? Hoe meer opties hoe duurder het zal worden uiteindelijk. RF of IR. denk dat RF ook moet kunnen ook met metalen behuizingen. Maar dit zal ik moeten testen. welke functies gebruiken jullie zoal? hoeveel stroom moet er geschakeld kunnen worden?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen Laatst gewijzigd door Cheeta; 29 augustus 2008 om 20:04 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
1 servo zou in mijn geval voldoende zijn, ik blijf toch voor de verlichting gebruikmaken van een stekker. Maar de stekker eruithalen en de trailer weg rijden en parkeren lijkt me wel wat.. Robert
| | |
| | #8 (permalink) |
|
vanwaar blijf je dan gebruik maken van de stekker als ik vragen mag? vanwege accu spanning of?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Anders kom ik op drie servo's + verlichting uit.... En opzich ben ik dus met 1 draadloos servo kanaal tevreden.. Robert
| | |
| | #10 (permalink) |
|
hmm wat ik tot nu toe in gedachten heb is. 4 servo kanalen 12 schakel kanalen tot 20mA. 4 schakel kanalen tot 10A (fet).
| | |
| | #12 (permalink) |
|
welke afmetingen zouden gebruikt mogen worden? het liefst zo compact mogelijk dat begrijp ik. Maar het heeft te maken met het feit dat de 4x 10A kanalen een koelblok nodig zullen hebben. Of ik moet ze naar beneden bijstellen 5A. Dan zou het zonder goed moeten gaan.
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Zo klein mogelijk.... Ik houd in mijn geval niet veel ruimte over in de dieplader, daarom zou ik ook al blij zijn met 1 servo schakeling..... En 5 amp is in een hoop gevallen al genoeg denk ik, anders maar een relaitje erachter.... Robert
| | |
| | #14 (permalink) |
|
welke functies worden zoal veel gebruikt op een trailer, dan kan ik me daar beter toespitsen.
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 november 2007 Locatie: Maassluis Leeftijd: 31
| Citaat:
Ik denk stempel poten. Laadklep Los koppelen van een deel van de dieplader misschien een motor een kiep spindel. Dus denk dat je voor het merendeel van de tijd met 2/3 functies een eind kan komen. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |