![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
als je pech hebt ja, 19% btw + 6% invoer rechten.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
HO! kijk uit dat zijn gewoon de hongkong shops die daar tussen staan! dan betaal je weer wel invoerrechten!
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 29 april 2008 Locatie: groningen
|
Moi ! Ik zou de gok wagen om uit HONGKONG iets te bestellen. Zeker bij st. ; die van mij is ook een keer bij de douane blijven hangen , ik mailen , hebben ze een nieuwe gestuurd en die kwam zo kosteloos binnen 2 week hier aan .... succes ! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
@ cheeta : sorry ik zie het niet goed gekeken ( te veel gewerkt ) als ik het zo vergelijk dan kan ik het net zo goed uit Amerika laten komen. Dat scheelt wel. Zeker op de grote van mijn bestelling. en btw gebruikt men hier antenne's (laag geplaatst) of legt men de ontvanger kabel door de trekker? in case mijn optie is de scania r470 met mfu en kogellagerset samen met een 3 assige trailer met verlichting elec. poten en lagerset. Dit zal ook mijn eerste grote serieuze project worden. |
|
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
@ bobros : het leek mij ook lekker zo Amerika, Hongkong heb het met mijn 1:1 tuning project ook gedaan alleen blanco laten verschepen. En geen extra kosten gehad (alleen btw). alleen dat ik moeite had ivm het afhalen. ach ja we zien het wel. Geluk of niet.
|
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2008 Leeftijd: 30
|
Ik bestel regelmatig dingen uit honkong, japan, en amerika. En bij mij word nu ongeveer 1 op de 5 pakketjes gepakt. En daarbij maakt de grootte van de doos niet uit. Op mijn globe liner moest ik betalen en mijn king hauler kwam zonder extra kosten door de douane. Buiten dat, een gemiddelde tamiya bouwdoos inclusief een toeslag van de douane is meestal nog steeds goedkoper dan hem hier in nederland zelf halen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: Benthuizen Leeftijd: 21
|
Mijn scania komt ook van stella vandaan, we hadden er 3 besteld en het was ongeveer 40 euro extra betalen dus dat was nooit 25%. Dus je moet gewoon veel mazzel hebben. Ook zijn er vanaf 1 december 08 nieuwe regels, je mag nu zonder kans op extra kosten tot €150 invoeren en eerst was dat €22. |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
ho das foute informatie sander de douane kosten onder de 150 euro vervallen.. btw 19% blijft.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: Benthuizen Leeftijd: 21
|
Oh oke dat kan ook, het zal wel zo en zo wel schelen. van de site: Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 200 Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen. Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen. Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen. Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22). Laatst gewijzigd door SJD; 25 november 2008 om 13:26 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |