![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Wie oh wie kan mij vertellen en/of laten zien een ir-set voor de trailer en mij laten weten wat je kan sturen buiten verlichting(rem) en knippers. En waar te koop. Ik heb al lopen zoeken hier maar heb niet het goede kunnen vinden |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 29 november 2004 Locatie: Beverwijk Leeftijd: 56
|
Hallo, Die infrarood van Gewu. Kan dat samen met de MFU van Tamiya!!! En zo ja, hoe doe ik dat dan. Ik ben zelf niet zo handig met electronica. Mvg... Maar nu weet ik nog steeds niet of ik een IR systeem op mijn MFU van Tamiya kan aansluiten. En als iemand iets kan maken wat kost dat dan? Laat het eens weten. Mvg en fijne feestdagen voor een ieder... Laatst gewijzigd door Ton Duits; 23 december 2008 om 12:30 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Den Haag Leeftijd: 35
|
Hoi Ton, Ik kan dat nu niet direkt zeggen. Maar het zou best kunnen, dat het samen gaat. Het ligd een beetje aan de aansturing naar die iR set ! Helaas heb ik niet zo'n set, om het te testen voor je. Wellicht iemand anders hier op het forum. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: nieuwveen Leeftijd: 27
|
@ lambiek: ik begrijp dat je contact hebt met marten. als je naar de lichtset vraagt van mij, zal hij ongeveer zo --> reageren! haha.als jij/jullie een lichtset kunnen ontwikkelen....graag! ik houd me aanbevolen. en als het kan gelijk standaard met IR.! kanalen: -knipperlicht links -knipperlicht rechts -remlicht -verlichting (stads-groot) -mistlicht -achteruit-rij-licht -werklampen?? -extra kanaal? (altijd makkelijk) wellicht in combinatie met een aantal servo-aansluitingen! (aan-af koppelen, steunpoten, enz.) als ik wat vergeet... vul maar aan!
__________________ groeten jordi www.mvwoubrugge.nl www.asfaltrockers.nl tamiya: scania trekker 6x4, volvo trekker |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
hmm herrinert me weer aan mijn project, moet er toch nog is hard mee verder gaan...
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
@ lambiek: voor mij lijkt het dat het idd voor de verlichting van de trailer dus, rem/achterlichten linker en rechter knipper en dan een kanaal voor eventueel lift as en werklicht op de trailer. De elect steunpoten worden toch gestuurd met aan/af koppelen?? Oh ja contourverlichting en breedte verlichting niet vergeten. ben ik wat vergeten |
|
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 januari 2006 Leeftijd: 70
| Citaat:
waarom voor niet voor 119 eur een meercomplete van beier- electronik. en ook evt. met geluid. m vr gr jan | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2008 Locatie: Oudewater Leeftijd: 56
|
@ Jordi, Hunter-M. Ja ik ken Marten inmiddels, en ik help hem met de motorregelaar en ander spul wat programma ideetjes en zo.Hij is van plan om het remlicht in de motorregelaar te maken, een uitgangetje extra. ![]() Voor het infrarood licht programma moet er nog iets verzonnen worden, maar zeker niet onmogelijk, het zou zelfs kunnen met een standaard afstands bediening, die dinggen heb je al voor +/- 10 Euro. Een programma er voor heb ik al eens gemaakt, voor het uitlezen van de afstands bediening met de code in het programma kan je van alles schakelen. Jordi noemde er al een stuk of twaalf dat is geen probleem, als jullie een standaard afstands bediening niet erg vinden, en zoniet dan moet er een eigen protocol voor gemaakt worden en dat wordt, maar het moet mogelijk zijn. Dus zeg het maar optie een of twee. Gr Harry. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
hallo harry, een standaard afstandsbediening zou kunnen echter is er ook veel vraag naar servo signalen doorsturen. dat gaat niet met het protocol van een afstandsbediening. het IR gedeelte is niet direct het gedeelte waar ik mee tegen problemen loop dat zal gewoon RS232 zijn. echter het probleem zit hem in het uitlezen van servo signalen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |