![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2008 Locatie: Hofstade, Belgium Leeftijd: 37
|
Hallo iedereen, Eens mijn Tamiya Mercedes klaar is wil ik een Bruder sprinter rijdend maken. Heeft iemand hier tips over welke chasis, ik heb een TT01 staan maar dit te breed. Tips, foto's welkom.... Laatst gewijzigd door F47O(Geert); 21 april 2009 om 21:38 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2006 Locatie: Dr88 Leeftijd: 32
|
Hoi Geert, kijk eens op modelltruck.net en zoek op bruder sprinter. Daar zijn diverse sprinters omgebouwd !! Succes. Sjon
__________________ Check: http://rctruckteamfryslan.jouwweb.nl/ Truck's:"Broersma" Scania R470 , MB 3 as kipper en MAN 8x4-4 (in build) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo je kan het tamiya m chassis gebruiken of een truckchassis van robbe of wedico nemen en de wedico diepladerwieltjes eronder zetten, voor met de ring aan de buitenkant en achter dubbellucht, dit staat echt net zoals in t echt, en zoals hierboven/onder al staat zie dat forum voor de tips en fouten die een ander al tegen zijn gekomen dus je kan voorkomen dat het jou overkomt, heb ook al een B E combinatie er van gezien, veel succes ermee en als het wat wordt hier wel een verslagje plaatsen natuurlijk, mvg markioo |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Precies wat Markioo zegt. Ik zelf ben ook bezig om een Sprinter op een M-chassis te prikken. Daarvoor ben ik dan bezig met een M03 chassis. Maar dan kan je beter kijken voor een M02 of een M04 chassis. Deze hebben beide achteraandrijving. Dus geen motor die in de weg ligt in de cabine(die toch al vrij klein is) |
|
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
kan je hier al wat foto's van plaatsen? Geert | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
U vraagt, wij draaien: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...printer-2.html |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Rotterdam
|
Zou je het evt ook op een tl-01 chassis kunnen bouwen??
__________________ Ford aeromax met in aanbouw dieplader voor scheepsvervoer+ volvo Fh12 met dieplader olifanttransport en dichter dicsotrailer in aanbouw+vuilniswagen |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Ik weet niet hoe breed een TL-01 chassis is, Maar een M03 chassis zoals ik hem aan het maken ben, is eigenlijk al te breed. Dan Kan je beter naar een M02/M04 chassis kunnen kijken.(of heel mss nog naar een TT-01E, daarvan zijn de draagarmen in lengte verstelbaar) |
|
| | #10 (permalink) |
|
Hey, Skyblue een laate reactie, ik was te druk bezig een mijn mercedes trekker! De asafstand is 250mm de spoorbreedte van buitenkant wiel tot buitenkant wiel 140mm. Als je een geschikt onderstel weet.... Geert |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Rotterdam
|
ooh dat geeft niet ik heb ook genoeg andere projecten dus kan het begrijpen hahah maar bedankt
__________________ Ford aeromax met in aanbouw dieplader voor scheepsvervoer+ volvo Fh12 met dieplader olifanttransport en dichter dicsotrailer in aanbouw+vuilniswagen |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2008 Leeftijd: 32
|
hoi geert heb gezien op enkele duits forums dat ze er een gewoon simpel asje van een nikko wagen zo een subaru 1/14 ondersteken vast zonder vering wel 1 nadeel is de motor is zo een 32mm model en vooraan zelf een stuuras maken die wel veert zal eens zoeken als ik ze nog terug vind ps rijdt er geen unimogbruder in aalst dacht dat deze op robbe assen rijdt zou dat niks zijn voor u
__________________ groeten van kristof |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2007 Locatie: belgie Leeftijd: 44
|
Ha den F470 zie , nu weet ik wieje bent , (dat zijn hier allemaal Geertjes zekers hahahaha) kan er nu ook een gezicht op plakken hihihihii , en leukje te ontmoeten. Je Mercedes en Scania vind ik knap rijden ( zelf mogen testen ) ze sturen perfekt kort hoor dat kan ik jullie zeggen , en mooi afgewerkt als ook de verlichting vind ik super werken . Niet gedacht dat het zo zou lukken met de Conrad onderdelen , maar ik stond versteld hoe ze werkten en net echt. Ook vind ik de flatbed trailer (verlengd), die je aanpaste heel geslaagd. Oja jouw trailertje staat al klaar hoor man , ik breng hem zaterdag wel mee naar jullie. Groetje Fabi Speedy Laatst gewijzigd door fabi; 19 april 2009 om 15:59 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
ik ben blij dit te horen van een doorwinterde modelbouwer. We zullen best afspreken op de volgende rij-zaterdag dan. Alvast bedankt om uw trailer aan mij te verkopen zal er een FABI-trans van maken Groetjes Geert | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb het gisteren gezien die bruder unimog. Ben wel vergeten naar het onderstel te kijken. Nog maals sorry van de zender he! Groetjes Geert. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bruder, chasis, ombouw, sprinter, tamiya |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |