Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Modelbouwsoftware

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 januari 2010, 00:01   #31 (permalink)

rcdeskpilot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nando Bekijk bericht
Zelf modellen kunnen maken of aanpassen zou een mooie toevoeging kunnen zijn.
Ik ben aan het werken aan een editor voor vliegtuigen, maar dat gaat nog een tijdje duren. Tot dan kan je als je veel zin hebt, de .par bestanden uit de data/vliegtuig folder eens openen met kladblok of een xml editor.

Bedankt alvast voor de opmerkingen!
Davy
Oud 21 januari 2010, 22:46   #32 (permalink)

Lindert's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat ik hierop kan zeggen is DOE ZO VOORT ik wacht ongeduldig op de andere vesrie

Vergeet geen Pitts en een 4 ch zwevertje !

Echt TOP
Oud 23 januari 2010, 22:48   #33 (permalink)

LarsN's schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Filmpje ziet er goed uit!!

Kan hem alleen niet spelen op de mac..... Ze moeten daar eens een sim voor maken!
Of kent hier iemand een sim voor op de mac?
LarsN is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2010, 23:58   #34 (permalink)

ReneDL's schermafbeelding

Leeftijd: 64
Standaard

Ik heb het programma geïnstalleerd maar kan geen gas regelen met een E Sky zender met bijpassende kabel de andere bewegingen werken wel. Ik heb de indruk dat het een beetje veranderd maar de toestellen vertrekken meteen en kan ze niet stoppen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn.

Groetjes ReneDL
ReneDL is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2010, 00:09   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReneDL Bekijk bericht
Ik heb het programma geïnstalleerd maar kan geen gas regelen met een E Sky zender met bijpassende kabel de andere bewegingen werken wel. Ik heb de indruk dat het een beetje veranderd maar de toestellen vertrekken meteen en kan ze niet stoppen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn.

Groetjes ReneDL
Hoi Rene,
probeer eens je zender calibreren via het Windows configuratiescherm:
Start -> Instellingen -> Spelbesturingen -> Eigenschappen -> Instellingen -> Kalibreren.

Daarnaast moet je natuurlijk ook de juiste kanalen toekennen aan de juiste functies in de simulator zelf in het menu onder 'Controls'. Beweeg een keer met je gas en kijk welke schuifregelaar beweegt. Dit kanaal selecteer je vervolgens onder 'throttle'.

Succes,
Davy
Oud 24 januari 2010, 19:20   #36 (permalink)

dirkske's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rcdeskpilot Bekijk bericht
...
Multiplayer is niet voor morgen daar dit een dure server zou betekenen als je het deftig wil doen, maar het staat zeker ook op mijn verlanglijstje....
Kan je niks via een torrent file bedenken? Is een kwestie van elkaar te kunnen terugvinden op't net niet?
dirkske is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2010, 20:19   #37 (permalink)
edo

edo's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

Hey,

Ik heb ook eventjes gevlogen met je sim.

Grafisch is het veeeeeel beter dan FMS, en ook het vliegen is zeker zo goed. Het enige voordeel aan FMS is dat er erg veel vliegtuigen voor zijn, ik hoop dat er snel meer komen voor deze sim. Want ik mis alleen nog een vliegtuigje met wat V stellling. Dat is wel zo makkelijk om te oefenen...

Grts

Laatst gewijzigd door edo; 2 februari 2010 om 11:43
edo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2010, 20:44   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkske Bekijk bericht
Kan je niks via een torrent file bedenken? Is een kwestie van elkaar te kunnen terugvinden op't net niet?
Hoi dirkske, het is meer dan elkaar terugvinden: slechts een deel van de mensen heeft een publiek IP adres, nodig om anderen te kunnen laten connecteren. En zelfs dan moet je ze nog uitleggen hoe dit te vinden, port forwarding in te stellen,... Het is kortom veel simpeler om centraal een echte gameserver te hebben die de eigenlijke sessies host en waarlangs alle communicatie loopt. Op die manier zijn alle spelers simpele clients wat het veel gebruiksvriendelijker maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edo Bekijk bericht
Hey,

Ik heb ook eventjes gevolgen met je sim.

Grafisch is het veeeeeel beter dan FMS, en ook het vliegen is zeker zo goed. Het enige voordeel aan FMS is dat er erg veel vliegtuigen voor zijn, ik hoop dat er snel meer komen. Want ik mis alleen nog een vliegtuigje met wat V stellling. Dat is wel zo makkelijk om te oefenen...

Grts
Hey edo,
bedankt voor je complimenten.
Zoals gezegd ben ik aan het werken aan een vliegtuig editor zodat jullie binnenkort niet meer beperkt zullen zijn door het beperkte aantal toestellen dat ik gemaakt krijg

Davy
Oud 4 februari 2010, 20:27   #39 (permalink)

wilbert.v/d.berg's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

ziet er goed uit!
als ik zie hoe moeilijk het is om zo iets te programeren!!!
ben een beetje aan het uitproberen geweest met game maker, een simpel spelletje in elkaar te zetten kost al weken tijd, dus dit kost zeker een heleboel tijd.

grt wilbert
Oud 7 februari 2010, 14:51   #40 (permalink)

hmeijdam's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Dit is dus helemaal perfect. Complimenten!
Na 25 jaar niet gevlogen te hebben ga ik weer een RC vliegtuigje bouwen, dus ik was benieuwd of ik nog "spiegelbeeld" kon sturen als de kist op me af komt. Na een beetje oefenen met jouw programma lukt dat nu weer, dus dat scheelt straks weer een paar keer de brokken in elkaar lijmen.

Ik zal hem eens onder Windows-7 installeren, want dan kan ik mijn NVidia 3D bril gebruiken hoop ik. Ik heb hem nu gevlogen met m'n Microsoft sidewinder joystick. Erg handig zoals je in de controls de mogelijkheid geeft om de besturings assen van de joystick aan de juiste controls te koppelen.

Wat mij betreft krijg je een hoop klanten die in de sim willen adverteren, want dat heb je wel verdiend.

Hans
Oud 7 februari 2010, 22:02   #41 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmeijdam Bekijk bericht
Dit is dus helemaal perfect. Complimenten!
Na 25 jaar niet gevlogen te hebben ga ik weer een RC vliegtuigje bouwen, dus ik was benieuwd of ik nog "spiegelbeeld" kon sturen als de kist op me af komt. Na een beetje oefenen met jouw programma lukt dat nu weer, dus dat scheelt straks weer een paar keer de brokken in elkaar lijmen.

Ik zal hem eens onder Windows-7 installeren, want dan kan ik mijn NVidia 3D bril gebruiken hoop ik. Ik heb hem nu gevlogen met m'n Microsoft sidewinder joystick. Erg handig zoals je in de controls de mogelijkheid geeft om de besturings assen van de joystick aan de juiste controls te koppelen.
Leuk! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ie compatibel is met de NVidia 3D drivers. Ik raad je wel aan om een paar euro te investeren in een USB kabel voor je zender of een USB R/C controller. Vliegen met een joystick is toch niet helemaal hetzelfde.

Citaat:
Wat mij betreft krijg je een hoop klanten die in de sim willen adverteren, want dat heb je wel verdiend.
Ik hoop het ook , tot nu toe wil dat nog niet zo lukken

Succes met het nieuwe bouwproject!

Davy
Oud 25 februari 2010, 22:04   #42 (permalink)

hmeijdam's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Vandaag kreek ik mijn el cheapo HobbyKing 6 kanaals zendersetje binnen en deze heb ik dus mbv de bijbehorende USB kabel aangesloten op mijn PC. Dat was nog een hoop geklooi, want er moest per se een USB hubje tussen m'n PC en de kabel geplaatst worden.
Verder heb ik de programmaatjes PPJoy en T6Sim gedownload om een virtuele joystick aan te maken, die dan weer in de setup van jouw simulator gekoppeld wordt. Wat ik dan echter niet voor elkaar krijg is om volle servo uitslagen in jouw simulator in te stellen. Ondanks dat ik mijn zender al op 120% heb gezet, krijg ik het gas niet dicht. In de joystick simulatie software ga ik van 0 - 100% met m'n besturingsassen, maar als ik de joystick assen in R/C Desk Pilot koppel dan kan ik van 20 - 80% sturen en reageert het vliegtuig dus heel sloom. Vanwege het beperkte throttle bereik, start ik met 70% vermogen en landen is er niet bij, omdat de motor niet uit kan.

Een optie om het 0 punt en het 100% punt te kunnen "ijken" in het controls scherm zou een oplossing kunnen zijn. Dan kun je instellen dat volle uitslagen op de zender ook volle uitslagen in de simulator zijn. Nu krijg ik dat niet voor elkaar.

Vriendelijke groeten,
Hans

Laatst gewijzigd door hmeijdam; 25 februari 2010 om 22:06
hmeijdam is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2010, 22:07   #43 (permalink)

Hi-SkyPER's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

amai davy goed uw best gedaan
Hi-SkyPER is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2010, 22:26   #44 (permalink)

Standaard

Citaat:
Een optie om het 0 punt en het 100% punt te kunnen "ijken" in het controls scherm zou een oplossing kunnen zijn. Dan kun je instellen dat volle uitslagen op de zender ook volle uitslagen in de simulator zijn. Nu krijg ik dat niet voor elkaar.

Vriendelijke groeten,
Hans
Hoi Hans,
heb je al eens geprobeerd je joystick via het Windows Configuratiescherm te calibreren? Gewoon Start > Configuratiescherm > Spelbesturingen (of "Printers en apparaten" onder Windows 7), en dan je (virtuele) joystick selecteren en calibreren kiezen.

Groetjes,
Davy
Oud 26 februari 2010, 01:20   #45 (permalink)

ReneDL's schermafbeelding

Leeftijd: 64
Standaard

Citaat:
Vandaag kreek ik mijn el cheapo HobbyKing 6 kanaals zendersetje binnen en deze heb ik dus mbv de bijbehorende USB kabel aangesloten op mijn PC. Dat was nog een hoop geklooi, want er moest per se een USB hubje tussen m'n PC en de kabel geplaatst worden.
Verder heb ik de programmaatjes PPJoy en T6Sim gedownload om een virtuele joystick aan te maken, die dan weer in de setup van jouw simulator gekoppeld wordt. Wat ik dan echter niet voor elkaar krijg is om volle servo uitslagen in jouw simulator in te stellen. Ondanks dat ik mijn zender al op 120% heb gezet, krijg ik het gas niet dicht. In de joystick simulatie software ga ik van 0 - 100% met m'n besturingsassen, maar als ik de joystick assen in R/C Desk Pilot koppel dan kan ik van 20 - 80% sturen en reageert het vliegtuig dus heel sloom. Vanwege het beperkte throttle bereik, start ik met 70% vermogen en landen is er niet bij, omdat de motor niet uit kan.

Vriendelijke groeten,
Hans
Ik heb net hetzelfde met een E sky zender

Groetjes ReneDL
ReneDL is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Modelbouwsoftware
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten