![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2010 Locatie: sliedrecht Leeftijd: 16
| Citaat: Vragen daar is dit forum voor! In ieder geval moet je een esc hebben van >14.5A. Dus bijv. deze:HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse) om wat ruim te zitten kun je ook nog die van 25A nemen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Nou een 18amps is al meer dan zat! Een quad zal nooit te nimmer volgas gaan.... Denk zelfs dat je aan een 10amps nog wel genoeg hebt.... maar goed een 18 amps is meer dan zat,en zou mijn keus zijn... Geen bec nodig dat doet je esc. Je Accu is goed. Lees dit eens door: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-op-komst.html Kontroller is nagenoeg hetzelfde, het afstellen ook. dus hier heb je heel wat aan.. vermoedenlijk worden al je vragen behandeld.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 9 augustus 2011 om 22:14 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2011
|
bedankT allemaal voor de nuttige info , ik zal begin volgende week de nodige onderdelen bestellen TURNI de 18 A Plush series Turnigy ESCs zijn niet meer leverbaar , kan ik in plaats daarvan 18 A basic serie turnigy bestellen ?? en wat is het vershil tussen beide modelen ? Groetjes h 18amp Speed Controller |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2011 Locatie: Maastricht / Achterhoek ;) Leeftijd: 24
|
Tot nu toe heb ik deze onderdelen in gedachten... Echter weet ik niet of dit een matchende combo is.... Zou iemand hier eens zijn expertise over willen ontfermen? Ik weet niet welke accu ik moet nemen, aangezien ik daar niet al te veel over ben tegen gekomen op het forum. (wil later nog LED's toevoegen) De motoren ben ik ook nog niet zeker van, weet namelijk niet waar ik op moet letten ivm voldoende lift. (Wil er straks een compact camera aan hangen om foto/film mee op te nemen) (De zender/ontvanger moet ik ook nog kopen, suggesties?) HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Frame V1 HobbyKing Quadcopter Frame V1 $14,99 HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Control Board HobbyKing Quadcopter Control Board $29,95 HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse) TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse) $15,95 (4 nodig) CF2822-14 1200KV Outrunner Brushless Motor - CF28 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store: CF2822-14 1200KV Outrunner Brushless Motor $8,99 (4 nodig) http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=11331 8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc) $3,19 Laatst gewijzigd door Bertsjuhn; 11 augustus 2011 om 13:27 Reden: Foute copy-paste props |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 september 2010 Leeftijd: 18
|
Vergeet niet dat je zowel Counter Rotating als (Normal) Rotating propellers nodig hebt om het Moment (dat werkt op je frame, afkomstig van je propellers) op te heffen. Met alleen maar Counter Rotating propellers zou je Quad een constante Yaw krijgen afhankelijk van de RPM, vandaar dat je een staart Rotor ziet bij helicopters. Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Citaat:
Verkeerde copy-paste zie ik.. Het moet zijn: HobbyKing Online R/C Hobby Store : 8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc) 8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc) $3,19
__________________ "Het maken van geen keuze is ook een keuze!" Hij is klaar de nieuwe Hexa Spider | |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik vanavond spullen bestellen. Echter weet ik nog niet welke zender ik moet gaan halen. Ik ga eerst het frame, het bordje en de regelaars bestellen dan een week later de rest ivm de douane. Die vinden mijn pakketjes meestal zeer interessant.
__________________ "Het maken van geen keuze is ook een keuze!" Hij is klaar de nieuwe Hexa Spider |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 februari 2008 Locatie: dordrecht Leeftijd: 46
|
bordje is wel leuk maar kijk even hier na KK Plus V5.5d Multicopter controller deze heeft een betere processor enz zelfs de prijs is better zijn singarpore dolars dus ongeveer €17 inclusief buzzer en kabeltjes suc6 met de bouw
__________________ te weinig tijd*****te veel zooi Laatst gewijzigd door heligek; 12 augustus 2011 om 12:56 |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Welke wordt aangeraden? met of zonder LCD? Met welke van de flash files moet ik hem dan bestellen? Gewoon de Quad? (Wil het liefste hem laten vliegen als een X in plaats van een +) Ben nu aan het twijfelen, volgens mij ga ik gewoon beide bordjes bestellen en ga ik gewoon eens wat experimenteren ofzo
__________________ "Het maken van geen keuze is ook een keuze!" Hij is klaar de nieuwe Hexa Spider Laatst gewijzigd door Bertsjuhn; 12 augustus 2011 om 16:17 | |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Nu komt natuurlijk de afweging... met of zonder LCD :P
__________________ "Het maken van geen keuze is ook een keuze!" Hij is klaar de nieuwe Hexa Spider |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Heb net het KK PLUS V5.5D MULTICOPTER CONTROLLER bordje besteld incl programmer en LCD display Nu de rest van de onderdelen nog bestellen
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 september 2010 Leeftijd: 18
|
Misschien moet je overwegen om je frame zelf te bouwen uit aluminium, volgens mij zijn er weinig mensen lovend over dat HobbyKing Frame, eigen motor mounts zijn ook handig i.c.m. de motoren en kabeltjes. De ESC lijkt mij prima, maar het zou geen kwaad kunnen om 1 stapje hoger te gaan (25A), dat zou ook ruimte bieden voor toekomstgerichte projecten. De testpropellers die op RCTimer staan bij jouw motoren zijn 8x4 en 10x5, 10x6 zou wel degelijk gaan, maar er bestaat een kans dat die wat gaan vibreren aangezien de motor relatief veel werk moet verrichten. Die hexTronik motoren zijn 750kv, met 7,4v kom je dan uit op een maximaal aantal toeren (onbelast) van 5550, dat lijkt mij wel erg weinig. Daarvoor heb je twee opties: kies de RCTimer motoren of neem een 3 cells accu in plaats van een 2 cells accu. Volgens mij, weet ik dus niet zeker, werken alle standaard bordjes met 6 kanalen, het is wel leuk om er meer beschikbaar te hebben voor eventueel een inklapbaar landingsgestel, camera servo besturing etc. Ga niet alleen op mijn commentaar af, maar weeg het zelf af en wacht nog even op de echte pro's! Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| advies, bouwen, quadrocopter, zelf |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |