![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Oke, mijn constructie word dus alleen het frame aan de binnenkant en de motormounts, de 'armen' worden van een aluminium buis, en die is wel 'verwindings' stijf neem ik aan. Als het niet lukt ga ik voor berken triplex denk ik. met de tekeningen zit ik nu aan 3mm materiaal vast of ik moet het gaan veranderen. Nog 1 vraagje over de motormount, heeft iemand een tekeningetje hoe ver de schroefgaten van elkaar af zitten?
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
16 , 19 , 21 mm Ligt een beetje aan de motor . Ik zou zeggen , boor die gaten eerst als je de motoren hebt . En 3 mm ply is wel genoeg . Boor wel genoeg gaten in je allu buis om hem van gewicht te ontdoen . En maak gelijk een reserve arm. Mvg Johan |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Oke, dan zet ik nog geen gaten op de tekening. Nu heb ik 3mm balsa triplex in huis, dit ga ik eerst even proberen om te kijken of het allemaal in elkaar past. Als de tekeningen goed zijn, maar het hout niet stevig genoeg is ga ik kijken voor ander (berken?) triplex. In de alu buis ga ik geen gaten boren, de buis is 10mm diameter, en 1 mm wanddikte, 1 meter weegt 65 gram, is volgens mij wel acceptabel toch? Reserve arm heb ik nog niet, 4 armen haal ik precies uit 1 meter. Armen ga ik denk ik ook verlijmen, als ik hem kapot vlieg is het tijd voor een nieuwe! De volgende keer ga ik opzoek naar een 10x10mm vierkant alu profiel.
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2010 Locatie: Geraardsbergen (BE) Leeftijd: 29
|
Mijn keda 2028 motoren dit weekend gaan halen. Lagen al ff op postkantoor. Dat zijn pas complete motoren! Zou ik zeker aanraden. Zijn ook elders dichterbij te verkrijgen. Google op keda. Al veel budget motoren besteld en dikwijls zit er een x mount bij en een prop adapter, soms ook al connectors op motor wires. Maar bij deze zitten dus ook nog 2 verschillende prop adapters, reserve shaft en c-clip, complete f + m 3.5mm connectors en zelfs krimpkous. 3 rubber bands voor de gws style prop saver. En zijn dikke bandjes dus gaan niet te snel versterven (zoals die bij hextronik 24g bw motoren wel). Van esc ben je veiligst met turnigy plush/hobbywing. Die kun je voldoende programmeren en zijn fijn genoeg van snelheidswisseling enz. Kun je nadien zelfs nog verbeteren door opnieuw te flashen! Is rond de 10-12e stuk dus niet duur. Heb ondertussen solderweerk aan m'n multiwii paris v2 board afgerond. Nog een bluetooth adapter opgesnord om in fligt gegevens te lezen op macbook. Zag tegelijk ergens een kk boardje + programmer staan voor prijs vergelijkbaar als bij HK dus meteen die mee besteld. China wel dus ff geduld. Ik volg zeker ook mee. Nog geen deftig frame voor een v beide boardjes... Sent from my HTC Vision using Tapatalk |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Hopelijk heb ik alle onderdeeltjes goed op de tekening staan, het past echt precies op een plaatje wat ik in mijn A3 tekenmap naar school kan nemen na wat passen en meten. ![]() Van sommige onderdelen heb ik er een paar te veel, maar dat heb ik gedaan voor het geval dat er eentje kwijt zou raken of mislukken. Ik ben benieuwd of jullie de tekening een beetje begrijpen, tijdens/na het laseren en passen zal ik wat foto's plaatsen zodat jullie zien hoe het er uit komt te zien! Voor mij is het ook een verassing, heb hier dus geen sketchup tekening van, alleen de constructie is ongeveer hetzelfde. Ik ga denk ik ook voor de keda 2028 motoren, zien er gewoon heel goed uit en er zit inderdaad alles bij! Helaas uitverkocht bij Hobbyking. Ik had Keda gemaild, maar dan betaalde ik 20 dollar verzenden. Dan wacht ik liever even op die bij hobbyking. Kan ze ook al 'pre-orderen' maar ik heb geen idee hoe lang het gaat duren. Verkopen ze ze ook bij andere shops? Evenals die regelaars, waar vind ik bijvoorbeeld die hobbywing's?
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2010 Locatie: Geraardsbergen (BE) Leeftijd: 29
|
Hier koop ik ook geregeld. Supersnelle levering en niet zoveel duurder dan hk. Die 2028 zijn nu ook wel net uit stock. Hebben nog een paar zwaarder 18A en nog lichter v 8A. http://www.giantcod.co.uk/advanced_s...+style&x=0&y=0 Hobbywing esc hebben ze er ook. Daar zijn er wel nog genoeg van. Sent from my HTC Vision using Tapatalk |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Locatie: Wijchen, dat is onder en boven een grote rivier. Leeftijd: 49
|
Bij de focalprice, de tegenhanger van dealextreme, kun je de Hobbywing Esc's kopen. Hobbywing Pentium-18A Brushless Motor ESC Speed Controller
__________________ What goes up, must come down.................... |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
//Edit... Inloggen/betalen met paypal werkt niet, morgen dan maar proberen.
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. Laatst gewijzigd door Igortje; 9 oktober 2011 om 23:10 | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Helaas vandaag te horen gekregen dat de laser machine wat nieuwe onderdelen nodig heeft en dus voorlopig niet werkt. Wanneer dat hij weer werkt wisten ze nog niet. Ik baal er flink van, want ik was nu wel erg benieuwd wat er uit mijn tekeningen ging komen! Vandaag wel de aluminium buisjes op lengte gemaakt, Formaat van de quadcopter word trouwens iets groter dan de aangegeven 50 cm word 52,5 van motor as tot motor as. Ik kan nu de aluminium buisjes daarvoor gaan inkorten, maar dat scheelt een paar gram. en ze zijn nu juist zo mooi op dezelfde lengte allemaal. Nog een vraagje, wat is er eigenlijk 'mis' met bijvoorbeeld deze regelaars? HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 18-20A ESC (card programmable)
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Scheelt toch weer een paar dollar, hehe, bestellen dan maar! Nu nog wachten dat die keda 2028 motoren op voorraad zijn! Ik bestel direct kabel en pluggetjes mee om straks het control board aan te sluiten op de ontvanger. Heb ik dat ook alvast in huis. Nu nog de accu('s) en motoren)
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. Laatst gewijzigd door Igortje; 10 oktober 2011 om 17:46 |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Ik kan trouwens ook gaan voor een ge-3d print frame, wel vrij uniek denk ik, maar moet ik wel een mooie 3D tekening gaan maken. Het gewicht zal dan echter een stukje zwaarder worden, en er gaat meer tekenwerk inzitten. Nog een vraagje, ik zat vandaag te kijken naar een programmer voor het controlboard. Nu zit er een '6-pins' aansluiting op het controlboard om hem te programmeren, maar alle controllers die ik op ebay vind hebben meer pins dan die 6, hoe los je dat op? Want die dingen kosten nog geen 4 euro. Of kijk ik naar de verkeerde? Ebay controller en nog een ebay controller.
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Makkelijker: 10PIN to 6PIN ISP Adapter board for ATMEL AVRISP USBASP | eBay Maar even bestellen, kan ik ook nog voor een X-setup gaan Besteld! Komt bij de beginpost. Model 1 (tekening) is getekend voor een + Setup (accu mount is horizontaal/verticaal) en voor een X-model zou diagonaal mooier zijn. Dus ik heb eigenlijk alweer zin om een 2e model te ontwerpen voor een diagonaal model. En dat is nu mogelijk gemaakt door de usb programmer. Dus wie weet bouw ik 2 modellen, helaas is mijn budget groot genoeg voor 2 model, maar dat kan ik dus nog veranderen als ik model 1 de grond in boor.
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. Laatst gewijzigd door Igortje; 11 oktober 2011 om 21:10 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginnen, budget, hobbyking, quadcopter, zelfbouw |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |