![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
<quote> De eagle is al bijna weer klaar. Nu vraag ik me wel af hoe ik hem toch bestuurbaar kan laten worden Meer gewicht naar voren denk ik. Wat ik me ook af vroeg : als hij naar links wil moet je de linker vleugel (van achteren gezien) dan meer omhoog of omlaag bijstellen? Mvg, Herman <quote> De vleugel moet je gewoon als een "vaste" vleugel voorstellen, net zoals bijv een charter trainer, met "gemiddelde" v-steling, die je toevallig met de instelling kunt wijzigen. Meer v-stelling: minder lift, beter bestuurbaar Minder v-stelling: meer lift, minder bestuurbaar De staart moet de kont om zien te krijgen. Zie ook een draadje van pjottrr, waarbij ze een mini cam op een grote vogel geplakt hebben, hoe de staart zich zou moeten gedragen En als je m weet te sturen door de vleugelsag per kant te gaan varieren.. go your gang! Ts monenteel DE hype bij de top der top der flappers, en niemand die t nog echt lukt.
__________________ |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Lukt me ook niet in vlucht dus heeft weinig zin 2e vlucht ziet er al stukken beter uit Het sturen ging ook beter. Hij wou uit zichzelf enorm naar rechts. Gisteren naar links. Ik heb 1 vleugel versteld dus dat moet iets minder. Dat heeft toch effect Staart servo hield zich perfect dus dat lijkt ook opgelost. De verstevigde staart heeft duidelijk minder speling en is nog perfect heel. Alleen is er bij een harde landing weer iets gebroken in de zwakke constructie die ze romp durfen noemen. Dat word lekker lamineren met triplex en epoxy kortom, wij zijn er nog niet maar morgen zou hij wel eens goed kunnen geen vliegen
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
?laterale? balans in te stellen door simpele paperclip te (ver)schuiven op de vleugel die meeste lift geeft.
__________________ |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
toch probeer ik het eerst op de lossen door de vleugels weer iets te verstellen. Zolang ze optisch gelijk zijn en hij daardoor wel mooi recht vliegt lijkt me dat beter dan gewicht. is ook weer een belasting voor het mechaniek
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
3e testvlucht ging al stukken beter Ik ga nog meer gewicht in de neus proberen en de V iets verminderen. Als hij even snelheid maakt lijkt hij goed te vliegen maar wil meteen weer omhoog met de neus. Ik heb hem zelf tegen de wind in kunnen sturen toen hij er vandoor ging en op 2m hoogte vloog boven ijskoud water. Kan niet wachten tot het windstil is een keer
| | |
| | #21 (permalink) |
|
boven t water.. ja ja! Bewijzen? fotos?
__________________ |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Hij vliegt alleen met windstil weer goed. Film komt de volgende keer misschien
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Gisteren na lange tijd weer een paar rondjes gemaakt... bleed bij rondjes
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
ik heb sinds een paar weken ook een Eagle vliegklaar. Kom dezelfde problemen tegen als Tadango: hij trekt erg naar rechts, sturen gaat moeilijk en hoogte winnen is ook lastig. Maar na een aantal mislukte vluchten gaat het nu al een stuk beter. Ik heb de 8cellen Sanyo 750mAh NiMH vervangen door een 2S lipo van 700mAh, bijna 60gram lichter! De staartaansturing is bij mij origineel, maar ik heb wel de uitslag links/rechts en hoog/laag zo groot mogelijk gemaakt, dit verbeterde het sturen behoorlijk! Ook heb ik (in de zender) de richting een beetje gemixed met hoogte, dus bij een bocht wordt ook een beetje hoog gegeven, echter het naar rechts trekken is nog steeds een probleem. Ook moet ie nog veel beter kunnen klimmen lijkt me, misschien is er nog wat aan de vleugel te verbeteren. Tadango, wat gebruik jij als accu?
__________________ < Frank_________________pa0fbk Laatst gewijzigd door fbk; 30 januari 2009 om 01:57 |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ik trek het doek aan de achterkant met een alastiek strak, dat hielp enorm. Verder gebruik ik 3s1p PQ 880 lipo's. 3s heb je niet volgas nodig maar het beetje extra helpt wel. Motor wordt ook niet echt warm dus dat lijkt goed. Uitslagen inderdaad maximaal. En de aanpassing van de staart was wel merkbaar. Wat ik goed vindt sturen is vol richting en dan met up pompen om hem om te gooien. Dat kan hij opeens erg scherp sturen als hij omslaat. Nu is het eerste punt van de bocht een ramp altijd....
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Meet ook de afstand tussen de kogellinks op welke de vleugels met de "krukas" verbind. Bij mijn Kestrel was die niet goed en daardoor draait het model naar links weg. Je kan ook bij een afwijking naar rechts de linker vleugel helft iets verzwaren aan de tip.
|
|
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
Er flapt iets teveel of zit los wat vast zou moeten zitten. Kan even niet pcs aangeven wat er ook al weer fout zat. Een duitser heeft de ph vleugel ook erg verbeterd met een simpel stokje extra over de tip. TC kan je een link geven naar dat forum, hier even niet bij de handig.
__________________ | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
zou ik ook erg leuk vinden
| | |
| | #29 (permalink) |
| Guest
|
Tadango, ik kan het op de foto's niet goed zien, maar zijn die witte hulzen waar de koolstof staven in zitten gelijmt of genaaid? Als die genaaid zijn dan kan dit wel eens het probleem zijn. De neuslijst en ook de achterlijst moeten vrij strak zitten, en dit krijg je alleen maar als je de hulzen met een speciaal dubbelzijdig tape verlijmt. Ik wil je eventueel wel eens een vleugel maken op de manier van de Parkhawk en de Kestrel. Benodigd zijn 3 meter dacronband van 5 cm breed, en dun vliegerstof (ripstop) volgens de maat van de vleugel en 2 meter koolstofstaaf van 1 mm |
|
| | #30 (permalink) |
|
Als je me kan garanderen dat die vleugel 100% past en 200% beter is Die dingen zijn wel genaaid
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |