![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 15
|
Hallo mensen, Ik heb sinds kort een Honeybee king 3 en ik heb het vliegen al aardig onder de knie. Ik begin me er steeds meer in te interesseren en las ik dus op internet dat je de tailpitch-slider regelmatig moet schoonmaken en oliën. Maar er staat dat je de Tailpitch slider die over de staart as loopt moet schoonmaken maar wat bedoelen ze met 'de tailpitch slider die over de staart as loopt'? ![]() Ik las ook dat je het met synthetische oliën moet smeren maar weten jullie hier misschien ook een merk voor? Graag snel jullie reacties.... Groetjes Jeroen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
De as waar je staartbladen aan vast zitten... Daar schuift een dingetje over heen en weer als je de staart beweegt, dat bewegende dingetje is de tail pitch slider. Die moet dus zo nu en dan eens wat schoongemaakt worden. Zelfde voor de hoofdas bij de swashplate. En voor de olie, normaal vet trekt stof aan (of het blijft er iig in hangen) Je moet een olie zien te vinden die dat niet doet. Anders blijft het vuil juist zitten, en slijt alles alleen maar sneller na het smeren Kijk eens rond bij wat grotere rc winkels (a la fast lad, quick uk etc), die hebben er vaak her en der speciale olie en vetten voor allerlei zaken
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2005 Locatie: Hengelo Leeftijd: 37
|
Ik vlieg ook met een king 3, en smeer met shimano PTFE (teflon) voor fietsen. (wet lube) Ik druppel het er op, laat het even intrekken, beweeg de boel een paar keer heen en weer, en dep het droog met een wattenstaafje/doekje.
__________________ Sponsored by Modelbouw Shop Twente CopterX 450 Pro Torque Tube, Spektrum DX8, Power HD servo's, Spartan DS760 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Smeren? Zo veel mogelijk droog houden!! Desnoods PTFE of Teflon gebruiken, maaar, in een tube/naald, niet vanuit een spuitbus want onderdeel+overtollig vettigheid=nog meer slijtage door viezigheid..
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Bedankt! Ik heb net even rond gekeken en kwam op deze site uit: Bikeshopper.nl - Cyclon teflon olie 25cc tweewieler En ook nog op deze site... Deze olie likt mij beter.. http://www.4rc.nl/webshop/Olie-en-ve...t-Teflon-.html Zit hier de goede olie bij? Laatst gewijzigd door jeroenie101; 2 september 2010 om 00:17 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hartstikke bedankt! Heb net op de site gekeken en kwam op deze tri flow uit: Fast Lad Performance Zoals ik het zie is dit de triflow met naald... klopt dit???? En zoals ik begrepen heb, hoef je alleen de staartrotor as te olien en de swasplate.. Klopt dit? groetjes Jeroen Laatst gewijzigd door jeroenie101; 2 september 2010 om 15:02 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Helemaal origineel zou je eigenlijk alles wat beweegt moeten smeren... Dus de lagers, kogels, swash & staart... Alleen wordt het dan een kleverig zooitje en vlieg je in no time met de complete zandbak aan de heli Zelf doe ik meestal alleen de staart heel af en toe eens (hoge toerentallen), en zo nu en dan doe ik eens een rondje lagers. Wel opletten dat het er niet op blijft liggen, dan verziek je nl meer dan dat je goed doet
__________________ |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Heb de olie vandaag binnen gehad. Maar moet je behalve de swasplate en de staart (en lagers soms) ook nog andere dingen smeren? Want er is volgens mij ook nog vrijving bij het mean gear... Want als ik het gas los laat, staat het main gear al stil terwijl de bladen nog doordraaien dus daar moet ook gesmeerd worden denk ik? Op youtube zie ik filmpjes van de king 3 waar de main gear veeeel sneller stil staat dan bij mij en de bladen ook langer doordraaien..... Dus daar moet ik denk ik ook ff olie doen.... Graag jullie reactie |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
| Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Moet ik dit dan ook smeren? Zo ja, hoe vaak dan? Laatst gewijzigd door jeroenie101; 7 september 2010 om 17:39 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |