![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2005
|
Kan je de extreme LiPo gebruiken zonder dat je de extreme motors gebruikt? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je deze samen moest gebruiken maar ik ben het niet meer zeker.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
om welke heli gaat het? ik lees zelf veel klachten over de motoren op de king.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 februari 2005
| Citaat:
Ik gebruik wel de extreme blades. Nu had ik eventueel ook de extreme LiPo gebruikt zonder dat ik eventueel de extreme motoren moet gebruiken.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX Laatst gewijzigd door andyr74; 2 juni 2008 om 20:14 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
|
Je hoeft natuurlijk geen Extreme motoren te gebruiken bij Extreme accu's. De accu's zelf leveren een hogere ontlaadcapaciteit, dus je zult er ongetwijfeld profijt van hebben. Maar de Extreme motoren zijn meestal ook beter gelagerd, kogellagers in plaats van glijlagers. Deze draaien dus met minder weerstand waardoor je netto langer kunt vliegen (minder stroomverbruik). Ook zijn ze meestal krachtiger waardoor ze beter reageren op de gasstick. Ook hebben de accu's meer capaciteit waardoor je meer vliegtijd hebt. En in combinatie met Extreme bladen vliegt je heli rustiger omdat deze meer lift genereren bij een lager toerental. Ook dat geeft je meer vliegtijd. Ik kan met m'n Lama V4 en Extreme motoren, bladen en accu's zo'n 10 tot 12 minuten vliegen Willem
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Als de extreme motoren en extreme lipo smane aangeraden worden, kan het zijn dat de standaard motoren niet zo heel best tegen het vaak iets hogere voltage kunnen. Dat probleem komt bij meer heli's voor, maar wisselt heel erg per motor heb ik gemerkt. Mijn heli hoort op 9,6 volt te vliegen, mijn Lipo nu is 11.1 volt De hoofdmotor was in no time kapot, maar de staartmotor daarentegen doet het nog steeds (het ding is nu 10 maanden oud of zo) kwestie van proberen, en als het misgaat alsnog de andere motoren bestellen. Meestal wordt de vliegtijd en power er alleen maar beter van |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
andy was niet duidelijk (maar hij is dan ook 74 Een coaxial draait al op lipos. De extreme accu heeft meer capaciteit en is iets zwaarder,\ wat betekend dat de std motoren langer iets meer moeten doen, dus (veel) warmer. Natuurlijk verkopen ze je graag de extreme motoren bij die betere magneten hebben en koelopeningen. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ze moeten iets meer doen omdat een accu met meer capaciteit doorgaans zwaarder is. Meer gewicht = meer werk voor de motor en aangezien je waarschijnlijk langer kan vliegen met de extra cap. moet hij dus langer meer werk verrichten... |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik heb de Extreme accu's die ik heb vergeleken met de originele accu. Scheelt niets in gewicht. Het plus aan capaciteit is ook niet zo groot, 800 mAh tegen 850 mAh, maar de maximale ontlaadstroom is bij de standaard accu 10C en bij de Extreme 18-20C. En dat scheelt wel veel. In combinatie met de Extreme bladen echter, die met lager toerental meer lift geven, worden de motoren zelfs minder belast Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |