![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2012
|
Hallo allemaal! Na wat proefmodelletjes te hebben gemaakt heb ik nu toch een mooi model in mijn ogen aangeschaft. Het gaat hier om een panther ausf d van Italeri! Ik hoop dat door het plaatsen van dit bouwverslag ik veel dingen van jullie kan leren. Kritiek is zeker welkom! maar houd in gedachte dit is mijn eerste Echte Model. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En Hups in de primer! ![]() En dan kom je erachter dat de binnenkant van je luikje nog originele kleur is, even met a4tje eronder bijwerken zodat ik het motorblok niet mee primer! ![]() Even de wieltjes eronder voor het zicht hoe hij eruit komt te zien! Dit zijn de standaard vinyl tracks, iemand enig idee hoe ik deze kan laten doorhangen? ![]() Ben tot nu toe een kleine week bezig maar schiet al op! Straks moet ie gespoten worden, maar heb zelf (nog ) geen airbursh dus dat word nog even uitdokteren hoe ik het ga doen Nogmaals Kritiek is welkom, maar rememberhhet blijft me eerste egte model! Mvg Niels *EDIT Grotere foto's geplaatst* ( dit is hetzelfde verslag als op Modelbrouwers forum voor je het vraagt!!!! )
__________________ Vaak ben je te bang! Laatst gewijzigd door Nieles90; 24 januari 2012 om 18:32 Reden: Grote Foto's Geplaatst |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
|
Misschien moet je je foto's eens groter posten want zo kunnen we echt niks zien... Ik zie overal een tank opstaan, maar that's it... grotere foto's zouden handiger zijn...
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Deze komt al mooi tot een geheel. motor ziet er ook goed uit, alleen jammer dat hij weggestoken zit
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Jah ik vond de motor zelf ook best wel goed gelukt, alleen helaas hoort ie zo weggestopt! Erg Jammer! Heb net de tracks en wielen in de primer gezet en van de week begin ik dan met spuiten van de kleuren ( Ben nog aan het uitvogelen wat ik precies wil )
__________________ Vaak ben je te bang! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 30
| Citaat:
of gewicht erop leggen en na een half jaar eraf hallen .gr Sander.
__________________ Team asso sc10, Genius 90 speedpasion 9,5T/ Tamiya F350, 4 link van Junvak/ Team Losi, micro-T veel hopups./ Tamiya Tam Tech gb-01, 6800kv BL motor, 45A regelaag./ Faluga Powerboat, 35cc mathe. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Kleurtje lijkt er strak op te zitten... Doe zo verder
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Zo we zijn begonnen met het camo spuiten het is nog niet perfect en zitten nog wat kleinigheden aan maar die kunnen wel weggewerkt worden! Even snel wat foto's! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kritiek is zeker welkome! Let op met spuitbus gespoten! Foto's zijn bij slecht licht genomen en zie nu sommige veel te donker uitzien en somme plekken veel te licht... mijn excuus!
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2009 Leeftijd: 16
|
Kijk uit dat je niet te dik de verflaag aanbrengt! Het is beter om het met 2 dunne lagen te doen dan één te dikke laag. Ziet er al goed uit verder, maar kijk uit dat de gele verf aan de rechterkant niet verdwijnt. Ik ben verder benieuwd hoe deze gaat worden, veel succes! ps. Ik ben nu ook met een panther bezig op deze schaal, de G versie. Misschien kan ik nog wel wat foto's plaatsen, als je interesse hebt? |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ziet er goed uit. Echter zoals hierboven al opgemerkt denk ik dat je die ene streep groen iets te dik hebt gespoten, ik hoop dat je hierdoor geen hoogteverschil in je verf zal krijgen want dat zou je model onrecht aandoen.. Hij ziet er goed uit tot nu toe voor de rest.
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Ik vind het helemaal niet erg om kritiek te krijgen hoor! Daar leer je alleen maar van! In eerste instantie zag de overspray er niet uit! Maar nu het opgedroogt is ziet het er verweerd uit en kan het best wel goed
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hallo allemaal, Ben deze week weer verder gegaan met me panther! Ik heb besloten hem te laten zoals die nu is met de hull. Aan de hand van de volgende foto's zie je misschien ook wel waarom. Omdat de mallen het op de turret wel deden zonder overspray heb ik een vlugge spuit over de turret gedaan na dat ie af was. Daardoor kreeg ik de overspray look ook op de turret. En het totaalplaatje ziet er naar mijn idee nu best ruig uit! Wat ik nu wil gaan doen is over de loop een soort camo netje hangen en die vastmaken met touw. Deze word natuurlijk eerst gespoten in camo kleurtjes. Hoe ik dit ga doen weet ik nog nite precies maar stay tuned voor ook dat resultaat. Commentaar nog steeds welkome. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |