![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2009
|
Laat ik weer eens een topic openen en wel met de Pocher Mercedes Benz 540K. Sommige weten waarschijnlijk wel dat het een behoorlijk dure bouwdoos is waar heel wat werk in gaat zitten. Bij dit model wat ik kocht was een deel van de motor al gemaakt. Wat ga ik als eerste doen? De motor helemaal demonteren. Motor spuiten/verven waar het nodig is (motor is niet geverfd) Daar ben ik voorlopig nog wel mee bezig. Foto's volgen uiteraard nog. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Een Pocher is niet iets wat je hier alle dagen tegenkomt. ![]() Ik weet dat die modellen super gedetailleerd zijn. Ik ben al benieuwd naar de foto's. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #3 (permalink) |
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
|
Heb je nu nog een pocher gekocht?? Je bent toch al 1 aan het maken (op modelbrouwers-forum) of is dat een andere O108Daniel daar? Btw, hoe zit het met je citroën avant?
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Uiteindelijk is dit allemaal de bedoeling: 1. De motor in elkaar zetten en verven inclusief alle inwendige onderdelen volgens de tekeningen. 2. De versnellingsbak samenstellen. 3. De achteras en ophanging. 4. De radiator. 5. De stuurinrichting. 6. Motorsteun met rempedaal. 7. Het dashboard. 8. Het chassis samenstellen met de voor en achterwielophanging, remmen, en het uitlaatsysteem. 9. De benzinetank 10. Het chassis compleet maken met alle eerder gemaakte onderdelen. 11. De koplampen monteren. 12. De wielen samenstellen en aan het chassis monteren (Het chassis, zoals het nu is, werd door Mercedes aan de fabriek geleverd. Daarna werd het naar een carrosseriebouwer gebracht die vervolgens de speciale wensen van de eigenaar het koetswerk erop bouwde) Maaaaar dat terzije :P 13. De bekleding op de stoelen, deureu, zijpanelen en het dashboard. 14. Het windscherm en de schijnwerpers. 15. Overige onderdelen aan het chassis. 16. De motorkap samenstellen. 17. Het intrieur monteren, de carrosserie, deuren, spatborden, motorkap en accessoires. Dit gaat de rode draad van het topic worden. Als de motor klaar is word stap 1 doorgestreept etc. En als ALLES gebeurd is................ moet het er ongeveer zo gaan uitzien: ![]() ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
En hier komen de foto's van de overige onderdelen van de motor. Deze foto's heb ik gemaakt om te kijken hoe alles zit als ik er zelf niet meer uitkom via de bouwbeschrijving. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu is het een kwestie van alles uit elkaar halen, onderdeel voor onderdeel. Misschien dat ik de motor wel een 'old look' ga geven, dus dat er wat onderdeeltjes verroest of smerig zijn door olie etc. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |