Ec160e

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Cm kopmels, 8 mrt 2024.

  1. Cm kopmels

    Cm kopmels

    Lid geworden:
    7 mrt 2024
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes
    20240308_080545.jpg 20240308_080700.jpg 20240308_080545.jpg Hierbij wat foto's van de opstelling.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Zo, nu is beter te zien, wat je hebt aangesloten.
    Zelf gebruik ik ook de FlySky fi6, opgewaardeerd naar 10 kanalen.
    Het lijkt mij het beste om nu stap voor stap.
    Als eerste haal alle stekkers uit de ontvanger.
    Sluit vooral de Skywalker niet meer aan.
    Belangrijk.Deze is voor het testen niet van belang.
    Op de zender is de linker joystick kan 3 en 4 en de rechter kan 1 en 2.
    We gaan alleen eerst testen met de rechter joystick.
    Ik zie alleen rode 2 polige stekkers, dus je gebruikt regelaars voor geborstelde motoren.
    Begin met een test op één regelaar, wel met de rode, middelste draad in de stekker.
    Onder getoond het schema voor aansluiting van één regelaar en één servo.
    upload_2024-3-8_16-4-49.png
    Dit is alleen voor het testen van één snelheids regelaar.
    Indien dit werkt, dan kun je de tweede regelaar op kan 1 aansluiten.
    Wel belangrijk!!!! De rode draad, de plus uit de stekker van de tweede regelaar trekken.
    Slechts één regelaar mag de voeding, spanning, op de ontvanger leveren.
    Deze zit met een soort van weerhaak in de stekker, weerhaak met een puntig gereedschap omlaag drukken en draad uittrekken.
    Nu kun je door terugsteken van de draad de aansluiting herstellen, nu wel even isoleren.
    Indien nu de tweede regelaar ook werkt, dan kunnen we kijken naar de aandrijving van de hydro pomp.
    Normaliter draait deze continue en wordt door aansturen van de ventielen, servo's, de functies bediend.
    Bij volgen van de stappen is het besturen van de rijwerkmotoren opgelost.
    Wel adviseer ik, na updaten van je zender naar 10 kan, om toch de 10 kan ontvanger FS-IA10B te kopen.
    Indien je met het updaten akkoord gaat, dan hoor ik dit wel.
    Hou me op de hoogte met je vorderingen.
    Succes. Henk.
     
  3. HendrikH

    HendrikH

    Lid geworden:
    5 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Utrecht
    Ahhh mooie upgrade! Dit is zo te zien de set van Wuehlbox? Ik heb afgelopen week de ombouw gedaan met de set van Magom.

    Het juist instellen van de kanalen en met name de mixers koste mij wel even wat tijd. Ik maak overigens gebruik van de BEC van de Skywalker om de ontvanger van stroom te voorzien. Bij de rest van de regelaars heb ik de rode draad onderbroken zoals Stoompomp hierboven beschrijft. Het beste kan je eerste de hydraulische pomp aan een kanaal koppelen.

    De Skywalker zal je de eerste keer ook even moeten calibreren. Zie hiervoor de manual van de Skywalker, stap 2 ESC/Radio Calibration: HW-SM048DUL_Platinum-HV-300A-V4.1说明书(A2)-20180820 (hobbywing.com)

    Daarna kan je in de zender de mixfunctionaliteit aansturen met de kanalen waar de servos voor de kleppen op zitten.
     
  4. Cm kopmels

    Cm kopmels

    Lid geworden:
    7 mrt 2024
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes
    Zoals ik het zie heeft de pomp geen verbinding naar de ontvanger. Daar kom ik dus niet uit. Hij kan al wel rijden en de bovenkant kan ook draaien, alleen de hydromotor nog.
     
  5. Cm kopmels

    Cm kopmels

    Lid geworden:
    7 mrt 2024
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes
     

Deel Deze Pagina