Flex RV8-70cc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wes56, 8 nov 2023.

  1. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.677
    Locatie:
    Onbekend
    Durft waarschijnlijk niet met het model te vliegen, heb ik vaak gezien. Er worden dan allerlei zaken benoemd die totaal niet ter zake doen.

    Maakt helemaal niet uit, zeg gewoon eerlijk dat je er niet mee durft te vliegen. Dat is geen zwakte, dat is je eigen grenzen kennen.

    Van het weekend wordt het goed vliegweer, misschien lezen we hier maandag over de maiden !

    Grt,

    Arnoud.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.048
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kom op mannen, zo cru hoeft het ook weer niet... Toch?
     
    Wes56 vindt dit leuk.
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.847
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik begrijp hem best, als er benzine lekt waar dat niet hoort, zou ik ook met een hoofd vol vraagtekens lopen.
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.855
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik heb nog nooit een motor gezien, waar niet wat benzine uit de carburateur die op zijn kop hangt komt.
    Zeker niet als hij nieuw is.
    Er is al zoveel keer gezegd ga vliegen en na een liter of 10 praten we nog eens.
    (Zelf had ik een motor gekocht als dat mogelijk was met een inlaat naar achter en dan in de romp met een filter maar dat is achteraf).
    En dan moeilijk blijven doen.
    Hij is notabene door Toni Clark nog een keer nagekeken
    Als het angst is ben ik het met Arnoud eens.
     
  5. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.571
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik ga hier best niet te veel meer vragen zo blijkt. Als dit al zeuren is. Ik stelde gewoon simpele vragen omdat DA zo hoog is aangeschreven, dacht ik dat er iets mis mee was.
    Heb er ook genoeg voor betaald en blijkt dat anderen dit niet hadden dus ja,... Misschien beetje te veel vragen gesteld hier. Maar niemand is verplicht om hier op te antwoorden hé.
    Al mijn andere motoren zijn veel cleaner Zenoah, dle,... Hierdoor begon ik de twijfelen.
    Olie rond het deksel aan de pompzijde, luchtbellen in de brandstofleiding... tja zet een mens aan het twijfelen hé bij zo'n dure motor.
    Angst is het zeker niet maar ik ben gewoon perfectionistisch ingesteld.
    Binnenkort vlieg ik er zeker mee.
    Ik laat dit topic dan voor wat het is...
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2024
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.855
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Je vraagt iedere keer hetzelfde dat is het probleem.
    Dan krijg je iedere keer hetzelfde antwoord.
    Luchtbellen kan meerdere oorzaken hebben.
    1 ding hebben we volgens mij nog niet genoemd.
    Start de motor altijd met de vleugels op je kist (mocht je dat niet doen).
    De romp staat dan veel stiller er zal minder lekkage zijn en mischien ook minder luchtbellen doordat de benzine niet tot schuim geklotst wordt.
    Nog stop ik met reageren tot de motor en kist ingevlogen en ingelopen zijn
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.124
    Locatie:
    Thuis
    Naja…. Kan me best indenken dat als je dik 800,- hebt betaald voor een motor dat je niet wilt dat ie lekt
    Hou het gewoon ff in de gaten, als je een paar liter hebt weggestookt en het lekt nog steeds…. Dus dat je hem schoonmaakt en de volgende dag hangt er oliedruppels aan, dan kan je altijd weer ff contacten met Tony Clark
    (Dat zou ik trouwens nu al doen, gewoon ff melden wat je hier ook meld)
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.048
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het is niet het punt dat je vragen stelt. Dat is normaal...

    Waar men over valt is dat je vragen stelt, antwoorden krijgt, en NOG STEEDS dezelfde vragen blijft stellen. Je motor opstuurt, terug krijgt, en NOG diezelfde vragen stelt...

    Dat is NIET normaal, en dát is een beetje waar mensen hier over vallen.

    "Motoren lekken idealiter NIET... Dat is een feit. Toch doen ze dat SOMS. Dat kan een probleem zijn, het kan ook niks voorstellen.
    Vlieg er mee (meer dan eens, verstook een ruime hoeveelheid brandstof), en kijk DAN of het een probleem IS, of niet."

    Dat is het antwoord wat je nu ruim 250 posts lang gekregen hebt. Steeds weer opnieuw.

    Beter dan dat gaat het niet worden. Je gaat niet opeens een ander antwoord krijgen.

    Persoonlijk vind ik de opmerkingen over vliegangst of dergelijke nogal cru en onnodig lomp, maar ik zou zeggen, ga eens aan de andere kant staan. Dat iemand jou een vraag stelt, jij een antwoord geeft, en die persoon blijft vervolgens die zelfde vraag maar opnieuw stellen en steeds weer van iedereen hetzelfde antwoord krijgen als wat jij ook al gegeven hebt. Probeer je eens voor te stellen wat jij van zo iemand zou vinden.

    Iedereen hier heeft geprobeerd je te helpen. Meer kunnen we ook niet doen. Meer kan ik er ook niet van zeggen.
     
    Bertus vindt dit leuk.
  9. michana

    michana

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Oldeholtpade
    We hebben een gezamelijke hobby en iedereen beleeft dit op zijn eigen manier. Ik ben meer een gluurder en pik veel op van de vaak nuttige informatie die hier gedeeld wordt. Het is, vind ik dan , jammer dat er soms een onplezierige sfeer ontstaat omdat er aanname's gedaan of oordelen worden geveld worden. Domme vragen bestaan niet zegt men wel eens. Vragen worden vaak op een forum gesteld om vanuit meerdere invalshoeken informatie te vergaren. Ik denk niet dat dit door mensen als persoonlijke vragen moeten worden gezien. Soms is spreken zilver en zwijgen goud. Laat je trouwens niet door mij afremmen om te reageren. We moeten het echter wel plezierig met elkaar houden denk ik
    Met vriendelijke groet Micha
     
    Jonkje, blaauwen, brutus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.048
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D ik ben blij dat je het zelf zegt, Micha! :D :D :D
     
    michana vindt dit leuk.
  11. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.124
    Locatie:
    Thuis
    Voor wat het waard is…..
    Vrijdag bij prowing een MTW demperset gescoord, zaterdag pas gemaakt, gesoldeerd, en Vandaag mn nieuwe GP-76 voor het eerst laten draaien en even extra opgelet qua lekken.
    De eerste start was echt een eitje.. aantal malen de prop heen en weer slaan tot de leiding gevuld was met brandstof
    Choke klep dichten de 2e tik kwam er leven in… 3-4 druppen brandstof kwamen eruit zoals je ook al liet zien in de filmpjes
    Na een 5 tal minuten de motor laten afkoelen en wederom gestart… deze keer waren het maar 2 druppen
    Na een halve liter de motor nogmaals helemaal laten afkoelen (30 min) en eens gevoeld onder de carb, er zat wat brandstof / olie maar was niet zoveel als bij jou, bij deze start kwam er niks uit lekken
    IMG_7593.jpeg
    Motor afzetten en 10 minuten later weer starten dan volstaat het om de prop 4-5 keer heen en weer te bouncen en daarna tik je hem in 1 klap aan zonder choke en dus zonder lekken

    kortom, bij de eerste en 2e start wat lekken en daarna nagenoeg nik meer,
    Nadat hij in een anderhalf uur tijd 700cc brandstof (verdeeld over meerdere runs) heeft verstookt heb ik de carb op de foto gezet
    IMG_7590.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2024
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.971
    Locatie:
    Rotterdam
    Lekker blijven vragen..

    probleem van een forum is gewoon dat tekst niet lacht.
    en wordt alleen geïnterpreteerd door degene die het leest
    Sta je ernaast, zie je het gezicht betrekken oid, zie je dat het verkeerd overkomt.
    dat heb je op een forum niet.

    waarschijnlijk in een "echt" gesprek in het gezicht, was er niets aan de hand geweest.
    en ergens is het ook bijzonder dat de jouwe zoveel benzine druppelt.
    het staat mij iig absoluut niet bij dat de mijne dat deed.

    wel wat, ik heb wel eens een doek door de kap moeten halen
    maar eigenlijk tussendoor totaal niet meer.
    die 35 cc heeft best wel wat liters weg, de 70 ondertussen heeft ook wel redelijk wat weg

    nu nog ff normaal weer (!!!)
    qua vliegen, ik doe een nieuwe kist ook altijd alleen als de wind goed staat, ikzelf me prettig voel etc.
    die 70cc van mij neem ik alleen mee als de wind vanaf links of rechts komt, landen met zijwind heb ik nog niet geprobeerd
    wind is nogal vlagerig vaak, ding is nogal groot, als de wind ff wegvalt zie ik zo die neus op me af komen :D
    vind ik niet zo'n strak idee..

    met de edge (de 35cc) had ik dat in het begin ook, daar maakt het me nu geen fluit meer uit
    die 70.. daar moet ik nog een paar jerrycans benzine doorheen jagen voor ik alle bibbers kwijt ben:D
     

Deel Deze Pagina