![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2008 Locatie: elst (gld) Leeftijd: 25
| Citaat:
oeps... Als de mogelijkheid er is om deze lekker snel te laten gaan. Ga ik daar zeker voor. Wel heb ik liever een goede zwever, als een slechte hotliner. groeten sjoerd
__________________ Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je. | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
meet eens de koorde van de vleugel ter hoogte van de romp. Dus de breedte van de vleugel. GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 9 augustus 2009 Locatie: Gelderland, Winterswijk Leeftijd: 31
|
ik weet niet in hoeverre je wil knutselen maar als je wil heb ik hier nog een splinternieuwe ariane v11 vleugel liggen, en een romp met een beetje gebruiksspoor.
Laatst gewijzigd door lecraM; 22 februari 2011 om 14:55 Reden: (dat gaat mij al iets te hard) |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Een Ariane is ook niet echt snel, wel sneller dan een S7037... Voor 229 heb je een Hawk, die wel 240 km/u in een duik haalt. GJ
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
21 cm rond. groeten sjoerd
__________________ Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je. | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
ach zal ongeveer gelijk zijn (ariane v11 RL 7.3% en quadroflap, dus zweeft iig beter ;p, en lagere cd bij cl0), mijn vleugel is goedkoper ;p, hawk mh30 7.74% en geen flaps. volCFK, btw wortelkoorde 17cm, met lip ook 21cm, ik moet er vanaf voor een zeer vriendelijk prijsje, dus als ik je er blij mee kan maken, btw met een beetje reflex loopt ie nog een slagje harder. en, met butterfly landt ie zeer makkelijk. (echt heel erg makkelijk) Laatst gewijzigd door lecraM; 22 februari 2011 om 15:32 |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Heb even gemeten maar heb geen vleugel met 21cm koorde. Ik heb nog een slap oermodel van een Surprise 3 liggen maar daar heb je niks aan. De Ariane vleugel is vast wel passend te maken op de Sirius romp, of inderdaad ook de romp nemen en in elkaar lijmen. GJ
| | |
| | #38 (permalink) |
|
maar als dat niet heel veel verschil maakt, is dat ook de moeite niet. of hij moet bijna gratis zijn groeten sjoerd
__________________ Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je. |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
ach is kevlar en (dus ;p) nog heel, alleen ik heb dat rare servobakje eruitgehaald en een losse stuurstaaf toegepast. je zou dan wel weer een v-staartje erbij moeten bestellen (85 euro) maar je mag het rompje er zowieso wel bij hebben. zelf zou ik alleen de vleugel op je bestaande romp gebouwd hebben denk ik. ik kan je de vleugel en romp zo opsturen in de houten kist. heb jij nog spul wat we kunnen ruilen (noem het maar, een 4 takt motortje in goede staat of zo)? |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
maar begrijp ik nou goed dat het wel een degelijk hotliner is? of ook een snelle zwever. want anders is het zonde om er in te investeren. en natuurlijk vliegt het op de setups die ik heb liggen? groeten sjoerd
__________________ Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je. |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
ik vloog de ariane (lach niet) met iets meer dan 200W en 1 Kg, stijghoek 45 graden, 10 m/s stijgsnelheid voor ongeveer 6 minuten (jawel 3600 m effectief) onder de vleugel een grote lege ruimte (accu en motor voorin voor de vleugel) vliegtijd ruim een uur met 3S 2000 mAh. snelheid met 45 graden duiken voor mijn doen al vies snel. steekt enorm goed en zweeft van hot naar her in no-time. is nog lekker te thermieken bij windkracht 5 of zo. (meer niet geprobeerd) eig. een mini f3b kistje zo, met electroballast. laat staan met 2.3 kg "wedstrijd" gewicht en uitrusting (regels zijn nu al anders). ik heb nog ergens een entry in het electrosetupdraadje hier op het forum. Laatst gewijzigd door lecraM; 22 februari 2011 om 16:42 Reden: de ariane v11 was het 2002 duitse f5b model als ik me niet vergis |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
JWS hier op het forum heeft een Ariane in F5B setup gevlogen. Die kan je er meer over vertellen. GJ
| | |
| | #44 (permalink) |
|
ik denk dat je daarmee met mijn gewicht van 30 km/h tot tegen de 300 km/h kan (van thermiek setting met een beetje welving tot verticaal duiken met een heel klein beetje reflex), ik kan er wat naast zitten wat max. betreft maar ik zelf heb er wel 200 km/h mee gevlogen schat ik. verder is de breuklast met 1 Kg echt enorm (ik schat 90 G + of zo lol). de stijgsnelheid met 2002 wedstrijd uitrusting is al 50 m/s oftewel 180 km/h. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |