![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2012 Locatie: Koersel - Belgium Leeftijd: 26
|
ik ga hem vliegen met deze motorset: Scorpion Rockamp HK-2221/7-3900KV mit Micro Edition 5:1NL met 10x17 freudentaler op 4 cellen. gaan met die banaan |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
hoi André, om héél eerlijk te zijn heb ik die vlieger nog niet besteld. ik ben eerst zo eens aan 't zien welke motor ik ga kiezen. die reisenauer-set kost meer dan de vlieger. maar dan gaat die wel als een speer. op rcgroups.com was er duitser die mij dat voorstelde als snelste optie ik denk dat ik er deze digi MG ga inplaatsen voor het hoogteroer: Modellbau Lindinger Onlineshop die in de rollen moeten niet zo sterk zijn... greetingssss |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2007 Locatie: Putten
|
Ik zou maar wachten met de servo's te bestellen want deze past niet voor het hoogteroer , ik heb deze besteld HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy TGY-9025MG Metal Gear Servo 1.8kg/11g/0.09 3x indien ze niet passen ga ik denk ik voor de voorgeschreven servo's te nemen want in de vleugel heb je niet al teveel ruimte ,de Reisenmotor is inderdaad wel erg prijzig een beetje te prijzig maar zal wel snel zijn, gr Andre |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
ja andré het is een prijzig beestje, maar met turnigy-motortjes heb ik al zoveel problemen gehad... bij m'n funjet dacht ik telkens dat m'n motortje sterk genoeg zou zijn om echt hard te gaan (huidig: mpx PERMAX, 6x5,5 op 4 cellen), maar telkens was het niet snel genoeg. vandaar direct het zwaar geschut erin, ik kan hem nog altijd half gas vliegen moest het te snel gaan. ![]() hartelijk dank voor de tips aangaande de servo's! |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2007 Locatie: Putten
|
Hoi Maarten ik heb ze eindelijk na 4weken binnen en gelukkig ze passen perfekt ook achterin voor hoog/laag , ook de 3200kv motor enz passen allemaal goed ik doe de esc achterin en daarvoor de lipo 4S de servo's zijn bij 4,8volt 1,5kg zie specs ,ik wil er geen extra bec indoen dus ik heb 5V zou dit genoeg zijn ??? en anders een bec ertussen en dan op 6V de 1,8kg wie heeft er advies hierover?, ook heb ik nog een Mega 16-20-2 liggen met 3100kv zou die nog beter zijn op 4S? dan de 3200kv van Turnigy gr Andre Model: TGY-9025MG Operating Voltage: 4.8V / 6.0V Operating Current: 200mA / 250mA Operating Speed: 0.10sec.60º/ 0.09sec.60º Stall Torque: 1.5kg.cm /1.8kg.cm |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Andre, 5 volt is prima. Bedenk wel dat als je regelaar uitfikt of je accupakket het begeeft je niks meer hebt voor de ontvangerstroomvoorziening. een losse bec met 2S 300 mAh accuutje weegt bijna niks, grammetje of 25 en geeft zoveel extra zekerheid. Welke motor beter is kan je alleen maar achter komen door ze beiden te vliegen. En testen met props, daar is meer winst uit te halen dan uit de motor. De MiniHawk is geen echte pylonracer, zorg ook in ieder geval dat je cockpitkapje goed vast zit, evt plakband erover en je aansturingen absoluut geen speling hebben, ivm flutter. 250 km/u zal ie met een goede aandrijving wel halen in vlakke vlucht. GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
andre, zie hier dit filmpje, mini hawk met mega 16-20-2 Mini Hawk Hotliner with Mega 16/20/2 - YouTube en wat GJ over dat extra batterijtje zegt lijkt mij perfect. zolang die spanning van het kleine batterijte lager is dan de BEC-spanning gebruikt de onvanger enkel de BEC-spanning. die kleine batterij wordt pas belast wanneer de grote batterij (hogere spanning) weg zou vallen... |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Nee, ik bedoel niet dat je de BEC van de regelaar moet gebruiken om dat batterijtje op te laden. Je moet gewoon helemaal geen BEC van de regelaar gebruiken. Alleen dat batterijtje met een losse BEC. Dus de aandrijving en besturing gescheiden houden, liefst nog een opto tussen regelaar en ontvanger. Per vluchtje gebruik je misschien maar 40 mA of zo, dus elke 2 vluchten even bijladen. Zo doen we het ook in F5B, in mijne kist met 5 servo's zit ook maar 300 mAh, de duitsers vliegen zelfs met minder, 200 mAh pakjes. GJ
| | |
| | #28 (permalink) |
| Mini Haw hotliner with mega 16/20/2 and 4S - YouTube in dit filmpje wordt een 4s gebruikt ipv een 3s. |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Het idee daarvan, van scheiden van de aandrijving en besturing is, dat mocht je regelaar of accu uitfikken je altijd nog je model kan besturen. Is wel een lekker idee als iets met 200+ door de lucht gaat. GJ
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |