![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Motorschot? Is bij de Avio toch 1 geheel met de voorkant of ben je iets spannends aan het ontwikkelen? Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2008 Locatie: Maarheeze
|
Avionic settings vindt men snel op het internet: ‹@‘̃ZƒbƒeƒBƒ“ƒO Settings for AVIONIK B8: CG - 56-62mm En een heel verhaal hier: Avionik B-9.5 and 8, flight settings - RC Groups CG (center of gravity) first: 65-68 mm from leading edge of wing at the root. De CG aanbeveling ranges liggen ver uit elkaar. Dat is het meest opmerkelijk. De laatste mode is echter richting 68mm volgens de laatste link. Maar >68mm wordt tricky. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Met 65mm zit je safe. De B08 vlieg ik op 69-70mm en de B95 op 68mm, ik houdt dan wel van een tamelijk 'achterlijk' model. Die 56-82mm is nog uit het 27 cellen tijdperk vermoed ik, met de hoge vleugelbelastingen van destijds vlogen ze een stuk voorlijker. Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
gevlogen, vliegt super! Ervaring: down moet echt helemaal tot op de vin kunnen komen tijdens de landing. Anders komt de avionic niet stijl genoeg omlaag.
Laatst gewijzigd door sundaypilot; 2 mei 2012 om 18:19 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2008 Leeftijd: 43
|
Gefeliciteerd met je fijne avionic. Ik ben helemaal weg van de kleintjes (B05). Ze vliegen zoooo lekker... Tjarko PS hoe dik is de achterlijst van zo'n B06? Ik overweeg een B05je af te dunnen. Hoe zat dat ook alweer met Cd van de achterlijst? 0.1 of 0.2 ? |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
De achterlijst is inderdaad vrij dik. +/-0.5mm. Of je sneller kan vliegen door afdunnen weet ik niet precies. Er wordt ook veel gedraaid tijdens F5d en F5b en daar wordt de meeste snelheid verloren. Goed afdunnen valt niet mee verwacht ik. Het eindresultaat moet precies in het verloop van het profiel passen. Anders verstoort het meer dan dat het oplevert (laat de stroming op ongedefineerde plek los denk ik zo tijdens het turnen). Bij een stomp randje gebeuren er geen in iedergeval geen gekke dingen.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |