![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 september 2002 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 49
| Citaat:
![]() Ik ben er wel achter dat je het beste met de grootst mogelijke tol moet werken met het laagst mogelijke toerental en geduld!!!!! Als je te snel wilt dan loop je de kans dat je 'brandplekken' veroorzaakt in het polyester. M'n volgende mallen worden van kunstof Laatst gewijzigd door Pieter Jan van Woerkom; 8 juni 2010 om 11:25 Reden: omdat aanpassen kan :) | |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Jos, doe eens een foto van dat lipje. Je bedoelt met dubbel gekromt, dat ie in de lengte en de breedte richting gekromd is? Heb je nog een vleugel die er op pastte? Kan je dan geen afdruk van dat lipje maken en integreren in je mal? Zo maar even snel een idee... GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 29 maart 2009 Locatie: Deventer Leeftijd: 28
|
Pieter, dat was het plan. Ben een beetje bang die mooie mal te verprutsen. Ach ik moet het maar gewoon doen dan. Sorry van die losse tanden. Ik heb een hekel aan de tandarts en een dremel doet me zelfs al denken aan een gaatje. Tanden trekken, nee bedankt! GJ, zo even geen foto bij de hand. Ja idd gekromd in alle mogelijke richtingen, dus niet even simpel een 2D tekening maken. Helaas is de B08 vleugel van de crash juist daar beschadigd en niet geschikt voor het maken van een afdruk. Dan komt nog wel het probleem dit te koppelen aan de nieuwe vleugelmallen. Ik zit nu te denken, gewoon een gokje wagen met de 3D tekening en dan als het moet kan ik dit gedeelte altijd nog bijwerken. We kunnen anders ook alleen de middelste 20cm spanweidte van de vleugel freezen en dit passen op de romp. Alternatief is zelf ook een romp ontwerpen en dan meteen Go One 6/7 stijl. Dit keer wel voor 2x 3S 3000mah Turnigy / 3300mah Thunder Power. |
| | |
| | #79 (permalink) |
|
Zo, heb net even 1 van de 2 mal helften geschuur, gepolijst (met de hand) en gewaxed. WAT EEN GLANS!!!! Jammer dat het geen zwarte epoxy is, in de foto kun je niet zo goed de enorme spiegeling zien. Denk volgende keer stuur ik wel een bus zwarte epoxy direct naar jou toe Pieter. Ben met 400 papier begonnen droog, dan 1000 droog en blazen en dan vervolgens een heel klein beetje water. Dan turtle wax safe cut en vervolgens waxen. Best grote stappen dus en helemaal niet zo veel werk zelfs al doe je het met de hand. Nu eerst de volgende heelft doen en dan zal ik een foto uploaden. Jos |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2002 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 49
|
Blij te horen dat je een spiegel hebt gekregen Zwart pigment heb ik hier ook dus dat hoef je niet te sturen. Verder goed om te horen dat je weer aan de slag bent. Drukke zomer? Zelf even in Barcelona, Lille en Londen geweest. Eurotunnel ook ontmaagd en dat links rijden viel best mee. Pieter |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Wat betreft de vleugel en romp. Ik denk toch dat ik de B08 romp ga gebruiken. Niet de originele maar namaak. Heb de originele al in de deelplaat liggen. Ik maak dan mallen, een copie romp extra zwaar, goedkoop en gevuld met schuim. Dan leg ik straks de nieuwe vleugel op die romp met een boel dikke epoxy er tussen zodat de vorm over wordt gezet op de romp. Dan die romp afwerken en opnieuw in de deelplaat voor een 2de set mallen. Dan heb ik dus straks mallen voor de originele B08 romp en eentje die perfect op mijn nieuwe vleugel past. Goed plan?! |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Hey Pieter, dat is een snelle reactie! Tja, ik ben niet zo snel geloof ik. Ook een beetje andere prioriteiten. edit; Hier staan de foto's; http://www.rcgroups.com/forums/showp...4&postcount=50 Kan niet wachten er een stabilo uit te trekken! Laatst gewijzigd door jjmouris; 7 augustus 2010 om 18:55 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |