Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > RaketModelbouw

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 maart 2011, 18:34   #16 (permalink)

Standaard

Beste Willem,
Ik heb GEEN aandelen bij KJvT, zoals ik al schreef, ik heb hem al jaren niet gesproken.

Ik biedt mensen alleen voldoende keuze (in tegenstelling tot anderen hier). Vermeldt dan ook even dat JH de eigenaar is van Caveman.

Wat modelraketten.nl biedt zijn zeer eenvoudig in elkaar te zetten modellen, wat zeker voor een groep kinderen (leeftijd is onbekend voor ons allemaal). Dit kan dus een leuke start zijn voor een groep van de scouting om te starten met deze hobby.
Caveman heeft ook veel modellen en keuzes, ik heb ook modellen van JH hier thuis.

Maar zullen we weer ONTOPIC doorgaan aub.
Bas
BasK is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 19:13   #17 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Standaard

Hallo Sjoerd

Ik denk dat 100 piek zelfs aan de hoge kant is, als je een beetje handing bent heb je voor 25 euro een basis pakketje. Mooie estes start kit kost rond de 40 euro.

Mocht je een Big Bertha willen bouwen dan kun je de tekening gratis Downloaden (wist je al )

Voor de rompbuis heb je een BT60 nodig
Motorbuis is een BT20
Twee centreer ringen CR60-20 om er voor te zorgen dat je motor buis in de romp past.

Neuskegeltje NC 60.
Vinnen van 3 mm balsa hout
En een parachute die je zelf kunt maken of bij ondergetekende bestellen. samen met de andere onderdelen.

Ik denk dat je een beetje aan de krappe kant zit me je budget van 200 euro, maar ik wil wel eventueel wel wat sponsoren. (details morgen via PB )

In tegenstelling tot wat er in de estes kits zit moet je geen elastiek in de raket stoppen maar een degelijke kevlar draad. (elastiek hoort in lingerie niet in een raket).

Lid worden van een de NAVRO of Tripoli is natuurlijk altijd leuk. Maar dan moet je nog steeds een WECG aanvragen. Die kost ongeveer 150 euro voor 5 jaar.

Willen Knoop kan je daar wel verder mee helpen mocht je dat willen.
Zonder WECG mag je niet lanceren en de meeste motoren niet in bezit hebben. Sachsen motoren mag je nog wel hebben maar niet gebruiken zonder WECG.

Hopelijk ben je hier weer wat verder mee.
Oud 13 maart 2011, 00:27   #18 (permalink)

Willemkn's schermafbeelding

Standaard

Hoi Sjoerd,

Motoren tot en met D heb je geen WECG (Wet Explosieven Civiel Gebruik) nodig. Later wordt dit ook ingevoerd omstreeks 2012 a 2013. dan komt er een nieuwe aangepaste Wet Explosieven Civiel Gebruik, ook in Europees verband.
Wel moet je lid zijn, of een lid van een raketvereniging, aanwezig hebben om te mogen lanceren met raketten zelfs al zijn ze klein.
Maar als Jan Hein dit wil doen kan je lanceren onder zijn supervisie.
Zodra je motoren vanaf E en hoger gebruikt heb je wel een WECG nodig en zelfs motoren vanaf H moet je een level 1 hebben bij Tripoli. Missien een idee om op 16 april bij een lancering te komen kijken bij Tripoli The Netherlands in Baarlo N.O. polder dan kan je ervaren hoe alles gaat om een indruk te krijgen van deze boeiende hobby.
Willemkn is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2011, 19:09   #19 (permalink)

sjoerd16f's schermafbeelding

Leeftijd: 25
Standaard

@janhein

Ik hoop nog wat van je te horen.

Groeten sjoerd
Oud 21 maart 2011, 21:13   #20 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Standaard

oei
helemaal vergeten, toch ben ik nog niet zo oud dat ik dement aan het worden ben :-S
Oud 31 maart 2011, 23:08   #21 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Hoi Sjoerd,

Ik heb zelf al een paar keer met mijn eigen scouts modelraketjes gebouwd, (we proberen elk jaar een keer te lanceren.)
Je kan gaan voor een kant en klaar bouwpakketjes ik denk alleen dat het leuker/leerzamer (en een stuk goedkoper -> het blijft scouting) is om je scouts iets van scratch af aan te laten bouwen.

Ik laat ze meestal een modelletje bouwen van een opgerold a4tje en het hout van een sigaren kistje voor de vinnen een reepje plastic tas voor streamer en nog wat klein materiaal voor de rest. totale kosten van een raket komen dan op +/- 5 euro incl 1x lanceren.
En het moet gezegd worden over het algemeen vliegen ze best redelijk.

Een hele patrouille 1 raket laten bouwen lijkt me een trouwens beetje te veel. als ze maar iets op die van mij lijken zijn er dan 2 iets nuttigs aan het doen en bij de rest is de aandacht pleite

Mocht je meer willen weten over ervaring met bouwen met scouts dan laat het maar weten
Graymalkin is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > RaketModelbouw
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten