![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2005
|
...Ach Jan Hein, jammer dat het dan weer gauw op die manier gaat,... Volgens mij, maar ik kan het fout hebben, beweer je zelf dat Crèpe ONBRANDBAAR is. Vervolgens wordt er beweerd dat ik met oude rommel werk en wat moet investeren in echte goede crèpe. Nou, dat heb ik gedaan, precies volgens jóu aanwijzingen. Met enkele simpele proeven laat ik zien dat je bewering niet klopt. Sterker nog, het is zelfs niet vlamdovend en daarnaast vind ik het zelf ook niet echt vlamvertragend. Nu komen er weer andere smoezen om de hoek. Prima. Míjn gelijk hoef ik niet te bewijzen,... ik toon slechts aan dat jou bewering niet correct is. Maar het is altijd handig als je de zaken omkeert, dan leg je het niet bij jezelf, maar gewoon weer bij een ander neer. Gebruik lekker popcorn of crèpe zou ik zeggen. Voordeel is dan weer dat je met de onbrandbare crèpe je mond na afloop af kan vegen,... oh ja, het geeft wel af, staat er op de verpakking... dus neem roze crèpe,...
__________________ Fly to the Limits! Modelraketten.NL |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 augustus 2003 Locatie: Leiden
|
Hoi Bas. Tuurlijk is wadding kopen de makklijkste oplossing. daar van weten we allemaal dat het werkt en redelijk veilig is. Maar soms is experimenteren helemaal geen slechte oplossing om tot nieuwe in zichten te komen. En ook daar ben ik en voorstander van. Waar ik echter wle problemen mee heb is de wijze van presenteren die ik hier zie. Crepe papier is wel degelijk brand vertragend. het gaat er alleen om hoe je het test. Er is een heel simpel testje en nog leuk om te doen ook. je neemt een Wc rol die maak je aan een kant stevig dicht. of ene keuken rol die je in de grond stopt. Dan stop je in zo papieren kokertje waar normaal suiker in zit een halve gram kruit. die stop je in de koker met een ontsteker. hier op een prop papier en je hebt al een redelijke opzet voor een test. testen op deze manier laat zien dat crepe papier net zo goed brand als wadding. De verklaring waar om dingen zo zijn krijg je morgen wel als ik uitgeslapen ben
__________________ ik kan laser snijden voor iedereen |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
| Citaat:
| |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Guest
|
heey mensen dat van dat creppapier is niet zoan groot succes het is wel leuk gedaan dat proefje !!! MAAR IK HEB EEN BETEREB VERVANGER ZILVERFOLIE !!! zilverfolie brand bijna niet alleen bij extreme hoge tempratuur want ik doe altijd men pataten poffe met dat spul en het is me nog nooit in een volle vlamen zee in de fik gevlogen !!! en het is goedkoper als watten !!! wat vinden jullie er van ??? zal het werken of niet |
|
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
lijkt me niet. Ga vooral door met het op deze manier promoten van de hobby. Lijkt me goede reclame voor de DRRA. Deze reactie zegt voor mij weer alles over het denk niveau en mentaliteit van de voorzifter.
__________________ ik kan laser snijden voor iedereen | |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Niet doen. Zilver folie blijft ook achter in het veld. En ook al doe je je best om het terug te vinden, dan nog raakt het soms zoek. kijk anders ook even op de site van Henk Siewert. www.raket.info staat een goede uitleg hoe je het spul zelf kunt maken. Boor water is niet giftig en kost ook niet veel.
__________________ ik kan laser snijden voor iedereen |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2005
|
...Broomwater is niet giftig...? Even de feiten: Broomwater is bij concentraties >= 1% (zeer)giftig, irriterend, giftig bij inademing, giftig bij aanraking met de huid. Maar goed, Jan-hein bedoeld waarschijnlijk BOORwater... dit is een verdunde oplossing (3%) van BoorZuur in water (H3BO3)....
__________________ Fly to the Limits! Modelraketten.NL |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |