![]() |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Hoi Stef, Leuk!!! Siliconenkit zal niet werken, dat plakt niet aan PET (het materiaal waarvan flessen zijn gemaakt). Als je gaat zoeken op de website van bijvoorbeeld BISON en Pattex, zul je zien dat er geen lijm bestaat voor PET. Wat redelijk goed werkt is Bison Vloeibare Zool (marathon), dat heb ik zelf getest. Je moet dit alleen erg lang laten drogen, hou hier rekening mee. Ga voorzichtig te werk met het testen of je raket de druk aan kan. Wat je zeker moet doen is je raket volledig vullen met water en dan op druk brengen. Er zit dan weinig lucht in en dat betekend weinig kracht. Als je de raket niet vult met water en hij klapt uit elkaar dan heb je een echte explosie. Overleg dit eerst even met je vader en doe dit niet zomaar. Een waterraket is iets heel moois, maar kan ook erg gevaarlijk zijn. Probeer je raket volledig gevuld met water in iedergeval op een hogere druk te testen dan dat je van plan bent om hem te lanceren. Heel veel succes!!!! Kom een keer lanceren op een DRRA lanceerdag. Groet, Bas |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Wooowww, das wel een heeeel grote raket Succes ermee (ps ik denk dat je met zo'n grote raket extra moet opassen) Groetjes jesse
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
vandaag weer lekker aan het knutselen geweest. heb voor me nieuwe waterraket het parashut syteem gemaakt het is een electronicse systeem gewoonden zo dat als hij schuin staat dat dan de bovenkant er af valt en dus ook als hij schuin de lucht in gaan wat niet de bedoeling is zal hij worden gestopt door de parachut stef |
|
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
Nee geen losse neuskegel! Dat werkt echt nooit. Gebruik het airflap-systeem. Hier kan je het vinden: http://www.intospace.nl/log.php?action=full&id=222 |
|
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Het Airflap design heeft ook nadelen en een losse neuskegel werkt ook, zorg alleen dat hij met een touwtje aan je raket zit. Anders komt hij met een rotvaart naar beneden. Stef: voordat je verdergaat, zou ik eerst je raket op druk testen. Het zou erg zonde zijn als je eerst heel veel werk er in steekt, voordat je hem getest hebt. Vooral als hij dan niet goed blijft. Dus even helemaal vullen met water en dan op druk brengen tot minstens de druk waarop je hem wilt lanceren, liever iets hoger. Succes, Bas |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |