![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | ||
| Lid sinds: 21 mei 2005 Locatie: Friesland
| Citaat:
Op de analoge hoogtemeters die we in vliegtuigen meenemen kan je een verschil van 10 meter al duidelijk aflezen. Ik ken een digitale druksensor die een resolutie heeft van zelfs 15 cm! (Dus het drukverschil kan meten over een luchtkolom van 15 cm). Citaat:
Je kan prima acceleratie meten, maar telkens met een kleine fout. Als je dus langer meet, dan bouw je fout op fout op, met aan het eind een vrij grote afwijking (Zie ook Wiki artikel over 'Gegist bestek'/dead rekoning). Maar omdat wij bij modelraketten maar zo'n korte tijd hoeven te meten, werkt het misschien alsnog wel goed. Als ik er ooit eens aan toe kom, wil ik het beide wel eens proberen! groeten
__________________ Huidige modellen: Simprop QB2500 oldtimer, Graupner Discus 2CT, Graupner Mini Discus, Last Down XL, E-Sky Lama V2 heli, Cessna 182, Hype DG-1000 Laatst gewijzigd door jvanakker; 14 september 2009 om 23:24 | ||
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 augustus 2003 Locatie: Leiden
|
Doordat je met een versnellingsmeter naukeuriger kunt meten dan met een druk sensor worden ze vaak samen gebruikt. Simpel gesteld je gebruikt de druksensor om de fout in de versnellings meter te compenseren. Ik denk dat deze mijnheer op dit moment een van de beste hoogte meters maakt die er te koop zijn. En de prijs valt ook reuze mee Louis Raketenseiten
__________________ ik kan lazer snijden voor iedereen |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 september 2008 Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Ik ben ijverig beoefenaar van de bruutste studie van Nederland Laatst gewijzigd door The Inventor; 17 september 2009 om 21:34 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |