![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2008 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 49
|
Ho, Het hele project heeft even stil gelegen omdat eerst mijn modelvliegtuig af moest en vervolgen de HMS Tromp een eind op weg moest zodat ik met de vaardagen in het voorjaar een beetje toonbaar kon meevaren. Dat is allemaal gelukt en nu is het dus weer tijd voor de maanraket. Zoals eerder al aangegeven is er al een hoop geschuurd en geplamuurd en het resultaat begint er op te lijken. Nu de epoxy erop en dan begint het circus weer van voor af aan. Volgende keer : de hele boel wederom perfect glad geschuurd..... Luc
__________________ Te water: Hr. Ms. Tromp & Ms Weser / in de lucht: Revell Fan & Maanraket Kuifje In aanbouw: Hr. Ms. Onversaagd |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Nou, net als de vorige keer een tijdje verder, maar dan met antenne op de raket. Na een triljoen keer plamuren en schuren is uiteindelijk de hele boel opnieuw in de epoxy gezet. De bedoeling was om de raket eerst in te smeren met epoxy en dan te bekleden met glasvezel en dan nog een keer met epoxy af te kwasten. Dat moet je dus nooit doen. De glasvezelmat lijkt wel te krimpen als je m op de epoxy legt. Beter is dus om eerst de mat op maat te knippen en dan pas de hele boel met epoxy te behandelen. Afjin, het resultaat met epoxy maar zonder mat : Weer verder plamuren schuren etc. etc. in de 2e laag grondverf Ondersteboven te drogen : En op zijn pootjes : De volgende keer staat de boel in de witte autolak waarna de rechthoeken worden afgeplakt om de rest mooi rood te verven. Duurt natuurlijk ook weer even dus geduld ! Mvg, Luc
__________________ Te water: Hr. Ms. Tromp & Ms Weser / in de lucht: Revell Fan & Maanraket Kuifje In aanbouw: Hr. Ms. Onversaagd |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
| Citaat:
Wellicht even een reactie in het draadje over je ongeluk. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-ramakers.html | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Heb ik weer.... Lekker op zoek naar de juiste lak. En dan moet er weer een of andere fiets met zijn trapper tegen mijn raket aan botsen. Het kunnen er maar 3 zijn maar de dames weten van niets..... &*^$%@!@^&&&&() etc. Dus weer plamuren voordat we gaan spuiten.
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Geen foto, maar ik het plamuren is nagenoeg klaar. Dan nog schuren en dan wordt de hele boel gespoten met Flexa hoogglans spuitlak. Benieuwd of dat goed gaat. Zo niet dan schakelen we over op de autolak. Maar omdat dat ding toch voor sier in de kamer komt te staan (mijn vrouw moet ik nog wel even bijpraten) en wordt afgespoten met blanke lak, zou dat moeten kunnen.
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 september 2010 Locatie: Eemnes
| Citaat:
| |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Hoi, Even een update zonder foto. De boel is geplamuurd en geschuurd. De raket staat buiten het bereik van de fietsen en is al in de witte hoogglanslak gespoten. Niet helemaal natuurlijk want dat is zonde van de lak. Nu nog even ( maar eerst dus afplakken
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 14 december 2010 Locatie: Rhoon, niet al te bruisend
|
Goedemorgen, Eerder had ik u een bericht gestuurd betreffende de bouw van de raket. U kunt mij ook mailen naar adrie.konings@planet.nl Vanuit dat adres kan ik beter vragen waar het over gaat. Graag zie ik uw mail binnenkort. Groeten, A3 |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Netjes! Mooi hoor.....
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
mailtje gestuurd, als je nog wat nodig hebt laat het dan weten. Luc
__________________ Te water: Hr. Ms. Tromp & Ms Weser / in de lucht: Revell Fan & Maanraket Kuifje In aanbouw: Hr. Ms. Onversaagd | |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Medebouwers, Maak er een mooie bouw Kerst vakantie van !Gelukkig Kerstfeest en een voorzichtig uiteinde, want je weet, modelbouwers met te weinig vingers zijn er niet ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 augustus 2003 Locatie: Leiden
|
Ik ken er een paar met iets minder vingers dan gemiddeld :-S. Maar dat heeft denk ik met deze tak van modelbouw te maken. Maar ook van mijn kant jullie allen een goe gezond en gelukkig 2011.
__________________ ik kan lazer snijden voor iedereen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |